ساختمان اداری نیک آرشیگرام

برای بهینه نمودن فعالیت این سرمایه‌های انسانی، نیاز به نگرشی همه‌ جانبه وجود دارد که توجه به مقوله طراحی داخلی یکی از جنبه‌های مهم آن را تشکیل می‌دهد. نیاز به ساختمان هایی دارند که امکان تغییر در تعداد کارکنان و انجام وظایف را به وجود آورد و بخش های ساختمانی برای عملکردهای متفاوت پاسخگو باشد. از طرف دیگر ساختمان اداری بایستی برای تمامی مراجعین خود از جمله افراد معلول دسترسی راحتی داشته باشند تا افراد عادی و معلولین امکان راحتی حرکت در محیط ساختمان اداری را داشته باشند. آشپزخانهبا توجه به سایزی که یک واحد اداری دارد، آخرین فضایی که اختصاص داده می شود آشپزخانه است. اگرچه در هر حال همه شرکت ها یک آشپزخانه دارند اما اولویت با بزرگ بودن آن نیست. این در حالیست که در شرکت های بزرگ و مطرح گاهی آشپزخانه به یک کافه تریای بزرگ تبدیل می شود یا با فضای ناهارخوری و استراحت کارمندان ادغام می شود تا با یک تیر چند نشان زده شده باشد.

  • برخی از طراحی ها به گونه ای هستند که موجب ایجاد فضای پرت درون ساختمان می شوند.
  • همان‌قدر که عدم انتشار صدا در فضای داخلی و توسط کارمندان و مراجعین مهم بوده و در زمان تقسیم‌بندی فضاها در طراحی ساختمان اداری باید لحاظ شود.
  • پیشنهاد ما به شما طراحان خبره و کاریلد نمادیزاین هستد که به طراحتی از پس تمامی نماهای ساختمانی برمی‌آیند.
  • همچنین محل قرارگرفتن بخش‌های مختلف در کنار هم باید منطقی و اصولی باشد.
  • آنچه به نمایش گذاشته می‌شود، یاد آور تکاپو، حرکت و سرزندگی برای پرسنل حاضر و کارفرمایان آن‌ها در این محیط‌های پویا باشد.

استفاده بی مهابا از شیشه در اقلیم خشکی مانند ایران یکی از این ناهماهنگی‌ها است. استفاده بی‌رویه از شیشه در نمای اداری یکدست شیشه‌ای در مناطق گرم و خشک از نظر محیط‌زیستی توجیه نداشته و تنها تقلیدی از معماری اقلیم‌های دیگر است. نمای ساختمان اداری نمایشگر جایگاه، منزلت و ویژگی‌های مالکان ساختمان است. نمای ساختمان نیز یکی دیگر از مواردی است که در لحظه اول به چشم همکاران و مشتریان می‌آید. بنابراین با نمای اداری ویژه و منحصربه‌فرد می‌توان اعتبار، جایگاه و منزلت بالای سازمان را نمایش داد.

باید ها و نبایدهای اجرای فضای داخلی ادارات

طراحی داخلی هر کدام از مشاغل بالا در ساختمان اداری نیازمند دو شاخصه است. اول طراحی پلان و سیرکولاسیون که بنا به ریزفضاهای هر فعالیت تعیین می شود. تأسیسات الکتریکی و مکانیکی هر ساختمان اداری با توجه به عملکرد آن نیز باید در نظر گرفته شود.

بدیهی ست که در چنین فضایی روحیه همکاری و همدلی در بین کارکنان بیشتر خواهد بود و بهره وری نیروی انسانی به حداکثر خود خواهد رسید. پس تاثیر شگرف نمای ساختمان اداری بر حال و هوای درونی ساختمان و متعاقبا روحیه کارکنان و بهره وری آن ها را دست کم نگیرید. از سویی دیگر ساختمان اداری باید به گونه‌ای ساخته شود که دسترسی برای کلیه‌ی مراجعین خود از جمله معلولین به آسانی صورت گیرد تا افراد عادی و معلولین بتوانند با فراغ بال در محیط اداری به انجام امور خود بپردازند.

به همین دلیل یک شرکت طراحی باید بداند که کارفرما می خواهد چه نوع استفاده از ساختمان اداری خود داشته باشد. بعضی مواقع ممکن است کارفرما ساختمان را به عنوان مکانی برای اجاره دادن به شرکت یا شرکت ها در نظر گرفته باشد، و یا ممکن است کسب و کار خود را برای آن ساختمان در نظر گرفته باشد. حتی در برخی موارد کارفرما تعدادی از واحد ها را اجاره داده و از بعضی فضاها برای کسب و کار خود بهره ببرد.

شناخت انواع ادارات (اصول کلی)

برای اینکه بتوانید مجوز ساخت و ساز دریافت کنید، باید در نظر داشته باشید که در شهرهای مختلف ایران شرایط و مراحل صدور پروانه ساخت و ساز متفاوت است. در برخی از شهرها نیاز به دریافت جواز ساخت نیست و مراحل اخذ مجوز به شکل مستقل انجام می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت از این موارد اطلاع کافی داشته باشید. برای اینکه مراحل قانونی ساخت و ساز به اتمام برسد و یک ساختمان قابل سکونت ایجاد شود، نیازمند دریافت پروانه ساخت است. این پروانه ساخت باید به همراه جواز تاسیس از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین پروانه ساخت از شهرداری صادر شود. برای دریافت پروانه ساخت و ساز نیاز به مدارک و مستندات و همچنین بررسی شرایط مختلف ساختمان است.

طراحی ساختمان اداری با رویکرد سبز ایده ای بود که از بریتانیا آغاز شد. این رویکرد در طراحی داخلی نه تنها در حفظ انرژی های حیاطی کره زمین بلکه در بر فاکتورهای روانشناختی، اقتصادی و نگرش کارفرمایان و ذینفعان دیگر تأثیرگذار بوده است. گروه معماری آرکا در عرصه ساخت، مشارکت، طراحی، مدیریت پیمان ساختمان، دکوراسیون داخلی، امور بازسازی و ساخت غرفه های نمایشگاهی فعالیت دارد. نخست گروه آرکا نیازها و الویت های شما را به خوبی درک می نماید و با تبحر زیاد اقدام به طراحی پلان می نماید. اقدامات بعدی و مورد لزوم با سرعت و با کیفیت بالا به اجرا در می آیند.

ساختمان اداری تجاری غدیر

ابتدا اجازه دهید که مراحل بازسازی را از نظر قانونی برای شما تعریف کنیم. تضاد جذاب بین شفافیت و سختی این دو ماده، با شخصیت اداری ساختمان هماهنگی دارد. ما یک جعبه سیاه تشکیل دادیم که در ترکیب با لوورها، یک دیوار شفاف و یک چشمه آب، به فضایی منحصر به فرد تبدیل شد که دیگر کوچک به نظر نمی رسید. فضای داخلی واحدهای اداری نیز بسیار مینیمال، انعطاف پذیر و شفاف است. ما در دنیایی زندگی می کنیم که همه روزه در حال تغییر کردن است و همیشه الگوهای مدرن تر با ایده های خلاقانه تر مطرح می شوند.