ساختمان اداری سفید معماری معاصر ایران

نورپردازی تمام عرصه های یک فضای اداری می بایست بر اساس ضوابط و اصول طراحی دکوراسیون داخلی ارائه شود. از آنجایی که امور دفتری (به واسطه معرفی فنآوری جدید) پیوسته در حال تغییر است ،داشتن شناخت روشن از عملکرد های مورد نیاز به عنوان محرکی قوی، تأثیر عمده ای در سازمان دهی دفاتر و ساختمان های اداری دارد. به همین علت طراحان می توانند با تمام جنبه های مربوط به طراحی ساختمان اداری را با ترفندهای ذهنی و فنی خود تحت تأثیر قرار دهند.

  • همچنین قابلیت نظافت، مقاومت و عمر مبلمان نیز در فضاهای اداری اهمیت زیادی دارد، زیرا به علت رفت و آمد های مکرر امکان خراب شدن مبلمان اداری بسیار زیاد است و دیزاینر باید برای خرید مبلمان با کیفیت کارفرما را قانع کند.
  • اتاق های استراحت و بازی واقعا در روحیه کارکنان تاثیر داره و بازدهی رو بالا می بره.
  • توصیه میشود این فضا تا حد امکان نور طبیعی داشته باشد و هم چنین محیط آرام و راحتی جهت آشامیدن و صرف غذا، راحتی ارتباطات، ملاقات ها و … باشد.توجه به مسئله نظافت، ایمنی و وجود تجهیزات مناسب در این فضا حائز اهمیت است.
  • فضای داخلی واحدهای اداری نیز بسیار مینیمال، انعطاف پذیر و شفاف است.
  • در صورت نیاز، گچ‌کاری، تعمیر سقف و سایر تعمیرات اساسی در این مرحله انجام می‌شه.

اگر خودتان فضایی را پارتیشن بندی می کنید بهتر است به دپارتمان هایی که کنار یکدیگر می چینید توجه داشته باشید. یکی از روش‌هایی که می‌توان برای مشکلات ناشی از خرابی ساختمان به کار گرفت، نوسازی ساختمان است. بازسازی ساختمان به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات برای نوسازی ساختمان به شمار می‌رود. در واقع بازسازی ساختمان باعث می‌شود تا ساختمان به حالت اولیه خود برگردد و این موضوع اهمیت زیادی دارد.

اصول معماری فضای اداری

توجه به اینکه افراد داخل یک ساختمان چه چشم اندازی را خواهند دید می تواند به طراحی بهتر پلان یک ساختمان اداری کمک کند. البته ناگفته نماند که نمای ساختمان اداری دو طبقه به درد کسب و کارهای بزرگی می‌خورد که کارکنانشان بیش از 10 نفر باشند. بنابراین بهتر است با تعیین دقیق و موردی کارهای مورد نیاز برای بازسازی ساختمان اداری، برنامه‌ریزی مشخصی برای بازسازی داشته باشین. در این صورت کارفرما هم می‌تونه تخمینی واقعی از هزینه‌های شما داشته باشه.

وبلاگ / طرح های معماری / 10 ساختمان برتر اداری پایدار در جهان

همین شد که امروزه روز طراحان به تعبیه پنجره های گسترده ی شیشه ای در نمای ساختمان اداری روی آورده اند. این پنجره ها گاها به دیواری شیشه ای تبدیل می شوند و از سقف تا کف را می پوشانند. بنابراین علاوه بر نور طبیعی می توان چشم اندازی زیبا و دلباز به فضای بیرون داشت.

مبلمان فضاهای اداری

به همین دلیل، مهم است که به تعداد کارمندانی که در یک دفتر کار مشغول به کار می‌شوند، فضایی که به‌صورت استاندارد به خود اختصاص می‌دهند و نیازهای اولیه آن‌ها توجه نمود تا بتوان به خوبی پلان مناسبی طراحی کرد. فضاهایی از این دست اغلب به مناطق امن و غیر امن تقسیم‌بندی می‌شود. نوع فضای لابی شامل لابی‌های آسانسور نیست، بااین‌حال، ممکن است از نظر فیزیکی یا زیبایی از هم مجزا باشند یا به هم متصل شوند. لابی‌های ساختمان اغلب به عنوان چهره عمومی فضای داخلی ساختمان عمل می‌کنند و در حال تبدیل شدن به فضاهای تعاملی‌تر هستند که یک تجربه کاربری فوق‌العاده را فراهم کنند.

در این پلان اولیه برای یک ساختمان اداری نیز باید برخی نکات رعایت شود. بازسازی ساختمان اداری در تهران به دلیل قدیمی بودن بافت ساختمان های اداری این کلان شهر از مباحث مهمی است که باید همواره مورد توجه دولتمردان و صاحبان مراکز اداری باشد. زیرا این مقوله از جمله مباحثی است که با جان و سلامتی نیروهای انسانی که بیشترین ساعات عمر خود را در این فضا می گذرانند رابطه مستقیم دارد. بازسازی ساختمان اداری، به معنای اصلاح یک فضای موجود و به روزرسانی ساختار فعلی آن است. در این فرآیند بخش‌های مختلف و فضاهای ساختمان مانند کف ، دیوار و سقف بازسازی می‌شود. به طور کلی زمان بازسازی ساختمان اداری به این مورد بستگی دارد که چه تغییراتی در زمان بازسازی رخ می‌دهد.

ساختمان اداری فرایندی برای تعریف و گروه‌بندی فعالیت‌های دفتری و ایجاد رابطه بین کارمندانی که در یک دفتر کار می‌کنند بوده و هدف آن این است که آنها بتوانند طور مؤثر و اقتصادی فعالیت‌های اختصاص داده شده را اجرا کنند. مطلبطراحی ساختمان اداری مدرن، زیبایی خیره کننده شرکت دارویی سیناژنجزییات بیشتری را در رابطه با این ساختمان با شما در میان می گذارد. به طور قطع پیمانکار می بایست شما را در انتخاب بهترین متریال نما راهنمایی کند.

مثلا استفاده از یک رنگ مشخص در تمام محیط دفتر کار و یا شکل نورپردازی تکراری، منجر به داشتن دکوراسیون اداری کاربردی و شیک نخواهد شد. گاهی رنگ‌ها در عین تضاد، مکمل‌های خوبی برای یکدیگر هستند؛ و طراح دکوراسیون اداری را به هدفش از طراحی نزدیک می‌کنند. در برابر ورود اصوات مزاحم خارجی نیز اقدامی اصولی از همان ابتدا باید اتخاذ گردد. انتخاب سمتی از ساختمان به ‌دور از خیابان اصلی و پر سر و صدا برای احداث دفاتر کار، استفاده از پارتیشن اداری، دیوارهای عایق و پنجره ‌های دوجداره، همگی اقداماتی مؤثر هستند.

در حین پارتیشن بندی بهتر است به دپارتمان‌هایی که کنار یکدیگر می‌چینید توجه داشته باشید. بسیاری از فضاهای خرده‌فروشی نیز به فضاهای چندمنظوره تبدیل شده‌اند که می‌توانند به عنوان یک کاتالیزور برای نوسازی شهری، فعالیت‌های اجتماعی، رویدادهای بزرگ و سرگرمی عمل کنند. انواع فضای کنفرانس و آموزشی درس مناطقی است که برای جلسات رسمی، آموزش و فعالیت‌های از راه دور استفاده می‌شود. نوع فضای کنفرانس و کلاس به انعطاف‌پذیری، ملاحظات لازم برای پیش‌بینی حداکثر استفاده و خطوط ابزار صوتی و تصویری مانند صدا، برای ارائه‌های چندرسانه‌ای و کنفرانس‌های تلفنی و ویدئویی نیاز دارد.