ساختمان اداری دولت-دنیای معماری

طراحی یک ساختمان سبز نتیجه تلاش تیمی از افراد حرفه ای و متخصص و همچنین کارفرمایی است که آرمان های محیطی مشترک را سهیم هستند. گروه طراحی برای یک ساختمان سبز از یک طرف با محاسبه هزینه های اجرایی درگیر بوده است. و از طرفی دیگر وظیفه تعدیل تأثیرات محیطی و بوم شناسی را با مصرف انرژی بر عهده دارند. بخش رابط در هر یک از طراحی داخلی ساختمان ممکن است، به‌گونه‌ای تعریف شود. اما در حالت کلی به ‌تمامی محل ‌های ورودی و خروجی اضطراری، راه‌پله‌ها، راه روها، آسانسور و … که به‌ صورت گروهی استفاده می‌شوند، بخش رابط گفته می شود.

  • تخریب و تعمیر مجدد سیرکلاسیون ساختمان که شامل راه‌پله، آسانسور و راهرو می‌شود.
  • به طور قطع پیمانکار می بایست شما را در انتخاب بهترین متریال نما راهنمایی کند.
  • اتاق ضبط ویدیو و صدا باید عایق صدا باشد، نور مناسب داشته باشد و در صورت لزوم به تجهیزات خاص ضبط مجهز شده باشد.
  • معماری ساختمان اداری تفاوت هایی با معماری ساختمان مسکونی دارد که آن را کمی پیچیده تر می کند.

پله‌های برقی می‌توانند جابه جایی و انتقال افراد را با سرعت زیاد و حجم بالا انجام دهند، اما هزینه‌ی بالایی را برای ساکنین ایجاد می‌کنند و اغلب در بخش‌هایی استفاده می‌شوند که نزدیک طبقات اول می‌باشد. مراکز پرداخت کاغذ که در بر گیرنده‌ی دستگاه‌های فتوکپی، چا پگرها و نمابرها می‌باشد. بهتر است به منظور کاهش مزاحمت، این قسمت در یک محیط محصور شده قرار بگیرد. یک ردیف ستون ساده مرکزی باغث ایجاد راهرو در یک سمت یا سمت دیگر می شود. ساخت یک ردیف دو تایی از ستون، دفاتری با ارتفاع یکسان را ایجاد می کنند.

طراحی ساختمان اداری

ترکیب بندی قفسه ها، کشوها، کمدها برای ذخیره سازی در طراحی بسیار مهم است. در این فضاها میزها و فضاهایی نیز برای استفاده کنندگان از کتابها و منابع و هم چنین کارکنان کتابخانه بایستی در نظر گرفته شود. اندازه اتاق های تیمی یا گروهی بستگی به تعداد افراد استفاده کننده، ترکیب بندی مبلمان و تجهیزات و نوع فضاهای ملاقات و گردهمایی دارد. به طور کلی ساختمان های اداری دارای فضاهای اصلی، فضاهای پشتیبانی، خدمات و مسیرهای گردش میباشند. نیاز به ساختمان هایی دارند که امکان تغییر در تعداد کارکنان و انجام وظایف را به وجود آورد و بخش های ساختمانی برای عملکردهای متفاوت پاسخگو باشد.

دستمزد کارگران

زمانی که مدت زیادی از عمر یک ساختمان گذشته باشد، در بخش‌های مختلف آن خرابی‌هایی به وجود خوهد آمد. این خرابی‌ها ممکن است کار در محیط اداره را مختل سازند یا از دید ارباب رجوع، ظاهر قابل قبولی نداشته باشند. این فضاها به‌شدت در روند کاری نقش پررنگ ایفا می‌کنند و بیشترین رفت‌و‌آمد در ساعت‌های اداری در این فضاها انجام می‌شود. البته لازم به ذکراست تمام اصول فوق در تمام ساختمان هایی که توسط آرجنت تولید شده پیدا نمی شود. و سیاست این شرکت در استفاده از دستورالعمل های حاصل از بهترین تجربیات است. لذا چنین بنایی ضرورتاً ذهن انعطاف پذیر طراحان آن، شرکت استفاده کننده از آن، و نیز دورنمایی مثبت از نیروی کار مشغول در آن می باشد.

یکی از مهم ترین نکات توجه به نور در طراحی یک محیط کار و حتی یک ساختمان مسکونی است. اغلب معماران تلاش می کنند تا فضای داخلی یک ساختمان را طوری طراحی کنند تا بیشترین استفاده از نور طبیعی مجله خبری معماری برده شود. بخصوص در یک دفتر اداری، نور طبیعی می تواند انرژی بیشتری به کارکنان آن محیط ببخشد. چرا که پارتیشن ها ممکن است موجب شوند بخشی از واحد اداری شما از نور طبیعی محروم شود.