ساختمان اداری خیابان M ؛ طراحی نمای مدولار با ایده ای متفاوت مجموعه آموزشی آرک پرو-دنیای معماری

در تصویر زیر چند نمونه از پلان با عمق های مختلف نشان داده شده است. حیاط های اندرونی اغلب در ساختمان با پلان عمیق، جهت نفوذ نور طبیعی به مرکز ساختمان به کار گرفته می شوند. انتخاب شیشه دوجداره و عایق صدا می تواند تا حد زیادی به کاربردی بودن فضای یک شرکت کمک کند.

  • در همسایگی این پروژه 6 مجتمع تجاری در شمال و یکی در جنوب قرار دارد.
  • این فضا باید بتواند فضای خاص و تجهیزات مورد نیاز افراد را تأمین کند.
  • در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت.
  • به عنوان مثال در اواخر فصل بهار در قسمت جنوبی ساختمان که جبهه آفتابگیر است هوای خنک مورد نیاز می باشد.
  • معمولا پنجره ها به سمت این فضای سبز قرار می گیرند تا در آرامش افراد داخل ساختمان تاثیرگذار باشد و در برخی مواقع برایشان الهام بخش نیز باشد.

شک نداشته باشید که آن ها پیش از هر چیز به کیفیت نمای ساختمان و تمیز بودن آن دقت خواهند داشت. اگر شرکت شما در یک ساختمان قدیمی با سنگ های شکسته و آجرهای شوره زده قرار گرفته باشد مطمئنا تاثیر اولیه ی بدی در ذهن مخاطب به جای خواهد گذاشت. عناصر به کار رفته در نمای ساختمان اداری باید پیوستگی کامل داشته باشند. تمام عناصر و تجهیزات به کار رفته در نمای ساختمان اداری باید با هم هماهنگ باشند و به گونه ای به کار رفته باشند که پیوستگی را به تمام ساختمان القا کند. چنانچه کیفیت و بازدهی کاری کارکنان یک ساختمان سبز اداری به دلیل سطح روحی و احساس تندرستی بالای ناشی از محیط کاری معتدل، به مراتب افزون بر یک ساختمان اداری معمولی است.

انتخاب سمتی از ساختمان به ‌دور از خیابان اصلی و پر سر و صدا برای احداث دفاتر کار، استفاده از پارتیشن اداری، دیوارهای عایق و پنجره ‌های دوجداره، همگی اقداماتی مؤثر هستند. در دنیای کنونی افراد به‌ منظور انجام امور کسب‌ و کار خود، بیشتر عمرشان را در ادارات می‌گذارند. برای بهینه نمودن فعالیت این سرمایه‌های انسانی، نیاز به نگرشی همه‌ جانبه وجود دارد که توجه به مقوله طراحی داخلی یکی از جنبه‌های مهم آن را تشکیل می‌دهد. مدول مجله خبری معماری نمای تبدیل شونده و تغییرپذیر از خیابان تا داخل ساختمان با تکنیک های سه بعدی هماهنگ شده است و نمای پیچ خورده یک انتقال روان و سیال از سطح خیابان به پشت بام ساختمان را ایجاد کرده است. تمام این موارد توسط یک مسیر نورانی که با صدای خیابان هماهنگ شده است، به سطح دیگری از خیابان در داخل ساختمان متصل می شود. علاوه بر کتابها، مجلات، مقالات و لوح های فشرده و … در کتابخانه وجود دارند و گاهی این بخش نیز به اینترنت دسترسی دارد.

فضای خدماتی

این ساختمان نیازهای برق خود را از طریق پنل های فتوولتائیک فراهم می کند. RB12 دارای نمای پنجره دار بیوشیمیایی می باشد که به طور خودکار میزان مصرف نور را کنترل و امکان ورود نور بهینه را در طول روز فراهم می کند و همچنین وجود باغچه در تراس ها خود باعث خنک شدن فضاهای داخلی می شود. فضایی مناسب برای خوردن، ملاقات و گفت و گو، استراحت و کارهای فردی می باشد. تهویه مناسب این فضاها برای جلوگیری از باقی مانده بوی غذا در داخل ساختمان و محیط اطراف بسیار ضروری است. توصیه میشود این فضا تا حد امکان نور طبیعی داشته باشد و هم چنین محیط آرام و راحتی جهت آشامیدن و صرف غذا، راحتی ارتباطات، ملاقات ها و … باشد.توجه به مسئله نظافت، ایمنی و وجود تجهیزات مناسب در این فضا حائز اهمیت است.

کارهای نیازمند به تمرکز بالا باید در فضاهای آرام انجام شود و مشاغل نیازمند تعامل در فضای بازتر و پر سر و صدا تر هم به خوبی انجام می شوند. به منظور راحتی و نشستن افراد در محیط کار از صندلی مناسب آن کار استفاده می‌شود. در ایستگاه‌هایی که کارمندان آن با سیستم رایانه سرو کار دارند، باید صندلی هاییبرای آن‌ها در نظر گرفت که کاملاً قابل تنظیم بوده و قسمت‌های پشت، نشیمن و ارتفاع صندلی را بتوان به فراخور موقعیت تنظیم نمود.

رده:ساختمان‌های اداری

بنابراین اهمیت دسترسی آسان به آن‌ها باید در اولویت اصلی قرار گیرد. تضاد جذاب بین شفافیت و سختی این دو ماده، با شخصیت اداری ساختمان هماهنگی دارد. ما یک جعبه سیاه تشکیل دادیم که در ترکیب با لوورها، یک دیوار شفاف و یک چشمه آب، به فضایی منحصر به فرد تبدیل شد که دیگر کوچک به نظر نمی رسید. فضای داخلی واحدهای اداری نیز بسیار مینیمال، انعطاف پذیر و شفاف است. آنها برنامه ریزی شده اند تا با ادغام و تطبیق سیستم های 100 پروژه منتخب در سراسر جهان، انرژی بیشتری را نسبت به مصرف خود تولید کنند. آنها مجهز به پنل های خورشیدی با قابلیت تولید هر ساله 41 کیلووات ساعت برق در متر مکعب هستند، همچنین در آن ساختمان ها تهویه طبیعی، عایق و روشنایی طبیعی مناسب تعبیه و تامین شده است.

اگر مصالح با بالاترین کیفیت ممکن تهیه کنید، مطمئنا باید هزینه بیشتری نسبت به زمانی بپردازید که از مصالح ساختمانی با کیفیت دو یا سه استفاده کرده‌اید. اگر متراژ ساختمان زیاد باشد، بازسازی باید به‌صورت کلی‌تر اتفاق افتد. جزئیات بازسازی ساختمان تاثیر مستقیمی روی هزینه‌های نهایی می‌گذارد.

اصول معماری ساختمان اداری

با توجه به کاربری اداری پروژه، تنوع مصالح انتخابی در جهت سادگی محدود شد و در بسیاری از فضاها همانند نما، پلکان و لابی ورودی طبقات، از سنگ گرانیت فلیم استفاده شد. طراحی ساختمان اداری شرکت ونوس شیشه، پروژه ­ای با مساحت کل تقریبی 490 متر­مربع، در چهار واحد کوچک مجزا ولی مرتبط، در طبقه نهم یک برج تجاری، اداری قرار گرفته است. در هر حال کارمندان برای تمرکز نیاز به سکوت و آرامش خواهند داشت که این نکته باید در طراحی پلان ساختمان اداری رعایت شود. برای این کار می توان واحدها را طوری نقشه کشی کرد که دفاتر کار و محیط هایی که در طراحی اولیه برای کارمندان در نظر گرفته شده در جهت مخالف خیابان اصلی قرار بگیرند. در طراحی ساختمان های اداری نمای ساختمان اداری بهتر است با توجه به اقلیم، مصالح در دسترس، امکانات ساخت و فرهنگ هر منطقه طراحی شود.

در حاليکه فرودگاه هاي کوچک که معمولا با نام هائي ازقبيل aerodrome, airfield ياlanding strip ناميده ميشوند- ممکن است از باندهاي… یکی از دلایلی که باعث شده است تا دارندگان ساختمان‌های اداری قدیمی به بازسازی آن‌ها روی بیاورند، مقرون به‌صرفه بودن هزینه‌های بازسازی در مقایسه با خرید یک بنا یا ساخت آن خواهد بود. برای انجام این امور در فرآیند ترمیم ساختمان اداری، نیاز به دریافت مجوز است. پس اگر نمی‌خواهید توسط شهرداری جریمه شوید و قصد ایجاد تغییراتی از قبیل موارد بالا را دارید، بهتر است برای اخذ مجوز مورد نیاز به مراکز مربوطه مراجعه کنید. بازسازی کلی منظور تغییراتی است تعمیرات کلی را در ساختمان اداری باعث شود، یا اینکه امکان دارد نقشه کلی ساختمان دچار تغییرات اساسی شود.