ساختمان اداری تجاری سـعادت آباد مفهوم نگار مجری طرح های خاص معماری-دنیای معماری

توصیه میشود برای آقایان و خانمها در فضای مجزا در جوار یکدیگر پیش بینی شده و بهتر است این فضا نزدیک وضوخانه باشد. استفاده از مطالب متری‌چند برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام متری‌چند و لینک به منبع بلامانع است. هدف عمده از بالا بردن کیفیت طرح، جلب رضایت کارفرما در همه زمینه‌هاست به همین خاطر هم از شروع تا پایان کار باید یک همکاری مناسب بین کارفرما و پیمانکار به عنوان طراح و مجری پروژه صورت گیرد. به همین منظور امروز در چیدانه می خواهیم شما را با طراحی 15 ساختمان برجسته اداری آشنا کنیم با ما همراه باشید.

  • در حاليکه فرودگاه هاي کوچک که معمولا با نام هائي ازقبيل aerodrome, airfield ياlanding strip ناميده ميشوند- ممکن است از باندهاي…
  • برای صرف حداکثر زمان و تداوم کار در محیط های اداری، می توان هسته های تاسیساتی را در جلوی ساختمان در یک طرف از داخل ساختمان، در گوشه های داخلی در انتهای یک گذر گاه ، پایین راهروها نزدیک منبع نور قرار دارند.
  • از این روی در طراحی پوسته اول از سیستم curtain wall استفاده شده است تا بدین صورت از سنگینی نما کاسته شده و نمایی یکپارچه ایجاد گردد.
  • علاوه بر این، پنجره های شیشه ای پیوسته در لایه داخلی دو پوسته امکان نفوذ نور خورشید به واحدهای اداری را فراهم می کند و باعث کاهش مصرف برق در سراسر ساختمان می شود.
  • این ساختمان دو طبقه با هدف ایجاد فضا های عملکردی تجاری ساخته شده که طبقه همکف فضایی عمومی تر برای تجارت و فروش محصول یا ارائه خدمات بوده و طبقه اول، دفتر کاری شخصی را شامل می شود.

ساخت یک ردیف اتاق معمولاً مقرون به صرفه نبوده و تنها برای بخشهای انتهایی اداره که نور خورشید یک معضل است قابل قبول می باشد. این پروژه در شهر تاریخی همدان قرار دارد، شهری که فضای پویا و سیال دارد و با احجام مربع شکل شناخته می شود. ساختمان طبق مقررات ملی آن زمان عایق بندی حرارتی شده است و در تمام طبقات سیستم اطفاء حریق (آبفشان)، برای جلوگیری از حریق تعبیه شده است که هر طبقه را بطور کامل پوشش می دهد . طراحی روشنائی به صورتی است که تقسیم فضاها به سادگی صورت پذیرد و نیازی به تغییر محل چراغها نباشد ولی با وجود سقف کاذب امکان تغییر آنها به سادگی وجود دارد.

گاهی بازسازی فقط مختص دکوراسیون داخلی، تعمیر یا تغییر فضاهای داخلی است. در این زمان، لازم نیست اداره به‌صورت کامل تخلیه شود و عملیات مربوط به بازسازی و تعمیر مجله خبری معماری می‌تواند در خارج از ساعت‌های کاری انجام گیرد. ساختمان اداری غرب چهار توسط دفتر معماری BKLS مبتنی بر معماری مونیخی با متر مربع متشکل از دفتر و مناطق خرده فروشی جدید طراحی شده است. این مقاله راه حل های کاربردی را در زمینه طراحی ساختمان اداری سبز ارائه می دهد. این راه حل ها با اندک تغییرات در مواردی همچون محل قرارگیری، سطح اشغال و جزئیات طراحی قابل تعمیم بر اقلیم های مختلف هستند.

ساختمان اداری-تجاری هیترا

مطلبساختمان اداری آصف با نمای هندسی برای کنترل نورشما را با جزییات بیشتری از این ساختمان آشنا می کند. برای آشنایی بیشتر با جزییات این پروژه به مطلبطراحی دفتر اداری مدرن، خلاقیت و انرژی در دفتر مرکزی پتروشیمی رازیسری بزنید. هنگامی که افراد وارد یک ساختمان یا یک دفتر اداری می‌شوند بایستی در آنجا احساس آرامش و راحتی نمایند. علائم و تابلوهای تعیین شده برای تمام افراد به خصوص افراد معلول از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. مکان، تا چه اندازه فضای اداری در دسترس همگی یا تعدادی از کارکنان است.

اصول طراحی معماری پذیرایی به روش پلان باز

دفتر مرکزی پتروشیمی رازی که توسط “دفتر معماری فضای فرا تهی” طراحی و اجرا شده است از این دسته فضاها است. یکی از عوامل تأثیر گذار بر فرم و جهت ساختمان اداری، اقلیم و شرایط جغرافیایی هر منطقه می‌باشد. در مجموع باید عرض مطلوب یک ساختمان به وسیله‌ی فاصله‌ای که از طریق آن نور طبیعی به داخل ساختمان راه می‌یابد، تعیین شود. یک ساختمان با دو محیط کار در هر سمت و مسیر گردش مرکزی از عمق ۱۵ تا ۱۸ متر برخوردار است.

در طراحی ساختمان اداری کارخانه توکارنگ نیز کارخانه تولید رنگ ورق های مجتمع فولاد مجاور جاده اصفهان شهرضا است، سه دهنه سوله به عنوان خط تولید کارخانه قبلاً پیش بینی شده بود. لذا سعی معماران پروژه “احسان حسینی و الهام گرامی زاده نایینی” بر این بود تا با تعریف احجام اداری و خدماتی در کنار آن و ترکیب دو عملکرد اداری و صنعتی از لحاظ فرم، عملکرد و استراکچر، گونه ای متفاوتی از ساختمان های اداری، صنعتی ارائه دهند. ایستگاه های کاری یک ساختمان اداری به صورت میانگین تنها ۵۰ تا ۶۰ درصد اوقات پر هستند در حالی که هزینه های سنگینی برای اجاره محل ، تهویه، نگهداری و نظافت آنها می شود.

رستوران و چایخانه در طراحی ساختمان اداری:

از میان موضوعات در طراحی ساختمان اداری می‌توان به مسائلی مانند، محل ورودی ساختمان اداری، راحتی شرایط کار، ایجاد چشم انداز مناسب و فضای سبز و تهویه مناسب اشاره نمود. در صورتی که کارکنان در محیط کار خود به نوعی حس راحتی داشته باشند، امور جاری‌شان را می‌توانند به نحو مناسب‌تری انجام دهند. تجهیزات و مبلمان در اندازه‌ها و فرم‌های مختلف برای کارکنان فراهم می‌شود و نوع آن به وظیفه و کار فرد وابسته است. سیستم باز اداری به فضاهایی گفته می‌شود که به وسیله‌ی جداکننده‌های سبک از هم یکدیگر شده‌اند.