ساختمان اداری تجاری ترمه آرکوما-دنیای معماری

اما اخیراً این انقلاب طراحی به بسیاری از صنایع سنتی دیگر گسترش یافته است. بسیاری از شرکت های بزرگ به طور فزاینده ای در حال حرکت به سوی فضای کاری باز، خلاق و مشترک هستند. در معیارهای امروزین شهری، معماری ساختمان های اداری به دلیل تغییرات داخلی سازمان ها تغییر می‌کنند و تشکیلات اداری بسرعت و بطور مکرر دگرگون می‌شوند. بطور اصولی دو تحول اساسی در سالهای اخیر در معماری ساختمان های اداری بوجود آمده است. نوع فضای سرویس غذا شامل رستوران، ساندویچ فروشی، کافی‌شاپ، خرده‌فروشی فست‌فود و سایر خدمات غذایی است که شامل تهیه و استفاده از مواد غذایی برای مصرف‌کننده است.

هرچند در یک ساختمان اداری لزوماً تمامی واحدها یک اندازه نیستند و می‌توان در طراحی پلان ساختمان اداری، واحدهای آن را در سایزهای مختلفی طراحی نمود تا نیازهای تجارت‌های مختلف را به یک اندازه برطرف کند. این موضوع هیچگاه نباید باعث شود یکی از واحدهای ساختمان اداری خیلی کوچک شده یا نیازهای اولیه آن از جمله نور طبیعی یا پنجره کافی و تهویه مناسب برطرف نگردد. دفاتر از لحاظ فضا، مساحت و سرویس دهی، هزینه‌ای فوق العاده بیشتر از ایستگاه‌های کار با پلان آزاد را به جا می‌گذارد، اما محیط خصوصی و خلوت بیشتری را به وجود می‌آورد. محیط خصوصی بصری در ایستگاه‌های کار با پلان آزاد به وسیله‌ی حائل هایا جدا کننده‌ها حاصل می‌شوند اما دفتر کار خصوصی به دیوارهایی نیاز دارد که دارای عایق بندی صوتی باشند. کمترین اندازه خالص ایستگاه کار ۸/۲ مترمربع به ازای هر نفر است که برای شرایط مدیریتی و عمومی به ترتیب ۵/۶ متر و ۵/۳ متر مربع در نظر گرفته می‌شود. اندازه اتاق‌های تیمی یا گروهی به تعداد افراد استفاده کننده، ترکیب بندی مبلمان و تجهیزات و نوع فضاهای ملاقات و گردهمایی وابسته است.

طراحی منعطف کانسپت ساختمان با توجه به اهداف مفهومی و بصری کمک می کند فرم ساختمان در برندسازی و هویت عملکرد آن تأثیرگذار باشد. در این پلان اولیه برای یک ساختمان اداری نیز باید برخی نکات رعایت شود. البته این فضاها در نهایت تغییر کاربری داده و مورد استفاده بخش اداری قرار گرفت. پلان واحدها به منظور تطبیق با عملکرهای مختلف به صورت کاملا آزاد طراحی گردیده است. پنجره‌های بزرگ و فضاهای پرنور از دیگر موارد مورد توجه در طراحی بوده است.

  • از میان موضوعات در طراحی ساختمان اداری می‌توان به مسائلی مانند، محل ورودی ساختمان اداری، راحتی شرایط کار، ایجاد چشم انداز مناسب و فضای سبز و تهویه مناسب اشاره نمود.
  • قابلیت ماندگاری و نحوه به کارگیری مصالح باید به گونه ای باشد که چنانچه در ساختمانی از آنها استفاده شد.
  • نمای شمالی نیز مانند نمای جنوب دارای مدولاسیون های 40 سانتی است که در این نما با مقاطع U تفکیک شده است .
  • صفحات عمودی جداکننده ، امکان ایجاد میزهای باریک را به وجود می آورد.
  • توصیه میشود برای آقایان و خانمها در فضای مجزا در جوار یکدیگر پیش بینی شده و بهتر است این فضا نزدیک وضوخانه باشد.

بدین‌وسیله دید بهتری از شریان اصلی به ساختمان و بالعکس ایجاد شده است. این چرخش در پلان نیز در جهت هماهنگی ساختمان و خلق فضاهای جذابتر ایجاد شده است. در ساختمان های اداری به محض تاریک شدن هوا بایستی نورمخفی های نما روشن شوند.

کانسپت معماری ساختمان اداری

ممانعت از ورود صدا، شامل صداهای داخلی و اصوات خارجی، به‌ صورت هم ‌زمان می‌شود. همان‌قدر که عدم انتشار صدا در فضای داخلی و توسط کارمندان و مراجعین مهم بوده و در زمان تقسیم‌بندی فضاها در طراحی ساختمان اداری باید لحاظ شود. سائو پائولو/ شرکت طراحی Triptyque مستقر در پاریس، ساختمان تجاری RB12 را برای تجدید حیات مرکز شهر ریو طراحی کرد.

«فضای اداری هیبرید» مکانی است که فضاهای باز و بسته با هم ترکیب شدند و نیاز به برقراری تعادل بین فضاهای جمعی و خصوصی است. دربرخی از فضاهای دارای، دیوارهای عایق صدا در بخش هایی واقع شده است که بایستی ساکت و کاملا خصوصی باشند و سایر فضاها دیوارهای شیشه ای دارند تا ارتباط بصری واضح به سوی فضاهای پیرامونی باشد. چرا که امروزه بسیاری از پلان ها همراه با فضایی طبیعی و سرسبز ارائه می شوند. معمولا پنجره ها به سمت این فضای سبز قرار می گیرند تا در آرامش افراد داخل ساختمان تاثیرگذار باشد و در برخی مواقع برایشان الهام بخش نیز باشد. توجه به اینکه افراد داخل یک ساختمان چه چشم اندازی را خواهند دید می تواند به طراحی بهتر پلان یک ساختمان اداری کمک کند. امنیت از مهم ترین نکاتی است که باید در طراحی نقشه ساختمان اداری به آن توجه شود.

طراحی اداری داخلی “آتلیه سبز 9+”

همچنین از مفاهیمی همانند فضای شخصی، قلمرو، تراکم جمعیت درقابلیت استفاده فضاهای داخلی اداری نبایستی اجتناب کرد. ساختمان اداری شامل واحدهای مختلفی می شود که شرکت ها و بیزینس های مختلف در آن به فعالیت می پردازند. علاوه بر اینکه تمامی اصول اولیه طراحی پلان ساختمانی در طراحی ساختمان اداری نیز رعایت می شود، چند نکته کلیدی دیگر نیز وجود دارد که با رعایت آن می توان تضمین کرد تمامی واحدهای موجود در یک ساختمان اداری، استاندارد و اصولی طراحی شده اند. در ادامه به چند نکته درباره اصول طراحی ساختمان اداری اشاره خواهیم کرد. طراحی داخلی هر ساختمان اداری که شامل این دو مورد می‌شود، باید بسته به عملکرد کاربری آن انجام گیرد.

این ساختمان تا کنون گواهی Gold LEED که یک امتیاز پایین تر از پلاتین می باشد را دریافت کرده است. توجه به تهویه فضای داخلی یک محیط اداری یکی از مهم ترین اصول معماری ساختمان اداری است. به این منظور، انتخاب متریال صحیح برای ساخت یک ساختمان اداری از اهمیت بالایی برخوردار است.

بنابراین در کنار کابینت هایی که در این فضا نصب می شوند باید به فکر فضایی برای یک یخچال استاندارد نیز بود. طراحی آتریا غالباً شامل نورگیرهای سقفی و مناطق شیشه‌ای سخاوتمندانه‌ای است که باعث دریافت نور طبیعی توسط محیط می‌شود و باعث می‌شود مناطق برجسته ساختمان برای انجام کارهای تشریفاتی و اجتماعی مناسب باشند. مطلبطراحی مجله خبری معماری مدرن، زیبایی خیره کننده شرکت دارویی سیناژنجزییات بیشتری را در رابطه با این ساختمان با شما در میان می گذارد. اگر خودتان فضایی را پارتیشن بندی می کنید بهتر است به دپارتمان هایی که کنار یکدیگر می چینید توجه داشته باشید.

نماهای جانبی و نمای پشت مجموعه نیز به دلیل موقعیت قرارگیری ساختمان و تاثیر بصری آن در خیابان‌های اصلی مورد توجه قرار گرفت. در کنار این حجم‌سازی از مصالح بومی آجر و با نگاهی مدرن و چیدمانی متفاوت در دو بخش نما استفاده شده است که آرامش بیشتری به ساختمان می‌بخشد. لابی مجموعه به دلیل نوع کاربری ساختمان مورد توجه ویژه قرار گرفت و به عنوان فضای مکث طراحی گردید.