روش های بهینه طراحی معماری در ساختمان های صنعتی بر اساس آراء صاحب نظران حوزه طراحی معماری-دنیای معماری

در بالای زمین، یک محوطه سه متری با استخری کم عمق با کف شیشه ای وجود دارد که نور موردنیاز را به فضای زیرزمین می بخشد. این پروژه زمینه را برای نسل جدیدی از معماران جوان فراهم می کند تا در داخل و خارج از کشور کار پیدا کنند. مشتری بودجه متوسطی برای این پروژه داشت، بنابراین معماران تصمیم گرفتند برای دستیابی به اثر دلخواه از نوعی آجر خشت محلی استفاده کنند و از کارگران محلی استفاده کنند. این ساختمان شش طبقه در محله کهریزک و در جنوب غربی پایتخت که به سرعت درحال توسعه می باشد، واقع شده است که عمدتاً خانواده های کم درآمد ساکن آن هستند. صفحات آجری زاویه دار، در فضای داخلی سایه می افکند و باوجود شکاف ها و سوراخ های موجود در متریال مورداستفاده، به تهویه فضاها، کمک می کند و ساکنان آن را از آب وهوای گرم و خشک شهر حفظ و نگهداری می کند. دو اتاق خواب در کنار سالن ورودی و یک گاراژ در طبقه بالاتر قرار دارند، درحالی که سالن، آشپزخانه و اتاق ناهارخوری در طبقه زیرین قرار دارند.

  • در خلال این فرآیند، ساختمان ها از اشیایی فیزیکی، به اجزایی فرهنگی و اجتماعی بدل می گردند.
  • بهترین نماهای کلاسیک دنیا برای سالهای بسیار دوری هستند.معماری هنر قصه گفتن است و معماران قصه گوی ما هستند.
  • با ایجاد شکافی در مرکز ساختمان، معماران توانستند یک تراس بزرگ با یک استخر کوچک در مرکز ساختمان را فراهم کنند.
  • برج شانگهای چین با ارتفاع 632 متر در حال حاضر بلندترین ساختمان در چین و دومین ساختمان بلند جهان بعد از برج خلیفه در دبی با ارتفاع 828 متر می باشد که جهان، به ویژه رسانه ها و صنایع ساختمانی را تحت تاثیر قرار داده است.
  • پس خصوصیات ساختمان عامل معماری نیست چون در کپی کردن ویژگی ها ثابت است.

طراحی معماری صنعتی نوعی از طراحی ساختمان است که پس از انقلاب صنعتی شکل گرفت و پس از گذشت سال ها با شرایط روز دست خوش تغییراتی شده است تا به شکل امروزی که شناخته می شود. طراحی معماری صنعتی چیست؟ طراحی معماری صنعتی زیر مجموعه ای از طراحی معماری می باشد که… طراحی برج های 150 متری به نام برج ها واحه در منطقه مالی جیانگ بی در نانجینگ چین با رویکرد کاربری مختلط توسط شرکت MVRDV که توسط مناظر سرسبز احاط شده اند طراحی شده است. طراحی معماری این دو برج به صورت L شکل که هر کدام 40 طبقه است از زاویه…

منظور از هندسه پارکینگ، اندازه، ارتفاع و شعاع چرخش خودرو در پارکینگ می‌باشد. علاوه بر این‌ها، پیکربندی‌ طراحی سطوح شیب‌دار و تأسیسات نیز باید با طراحی رمپ و دیگر کاربردها، سازگار باشد. موارد دیگری نیز باید در نظر گرفته شود که در ادامه بیان شده است. اما کلانتری و صیادیان احساس می کنند این سبک زندگی در سازه های مرتفع باعث از بین رفتن ارتباط بین خانه و باغچه و فضای سبز شده است، بنابراین می خواستند این ارتباط را مجدداً برقرار کنند. یکی از این بلوارها در امتداد یک طرف ساختمان قرار دارد، بنابراین معماران تصمیم گرفتند با پایین آوردن سقف به منظور ایجاد پیاده رو، بر ارتباط بین فضای داخلی و خیابان تأکید کنند. Rhino3D یک نرم افزار گرافیکی سه بعدی و CAD است که از مدل NURBS استفاده می کند.

فرم جستجو

مسجد اباصوفیه در استانبول، کلیسای جامع سنت مارکو در ونیز و کلیسای سکره کر در پاریس از بناهای معروفی هستند که به سبک روم شرقی ساخته شده اند. بهینه‌سازی پارکینگ طبقاتی و ارتباط آن با پیاده‌رو، خیابان و محیط اطراف باید در نظر گرفته شود. طراحی پارکینگ نیازمند پیش‌بینی فضا برای تعداد خودروهای پارک شده است و باید بر اساس داده‌های دقیق صورت گیرد.

فازهای مختلف در طراحي معماري

و ضمن پایبندی به اخلاق حرفه ای، از هرگونه تضارب آراء و افکار استقبال می نماید . تجربه سال های پشت سر نهاده شده به ما آموخته است که بهترین راه برای داشتن یک جامعه حرفه ای بالنده ، در نظر گرفتن حق بیان برای کلیه سلیقه ها و روش هاست . ما بر این باوریم که تنها در سایه همکاری و احترام متقابل ، می توانیم امکان رشد و نمو یکدیگر را فراهم نماییم چرا که خلق بستر مناسب برای هرگونه اصلاح و تغییر احتمالی تنها در گرو پذیرش ماهیت وجودی سایر دیدگاه ها و تلاش در جهت شناخت نسبی آنهاست .

تعهد به کیفیت و درنظر گرفتن صلاح کارفرما و مشتری برای ما در اولویت است. تیم هنرمند طراحی معماری و اجرایی بخش بازسازی و دکوراسیون ما همواره سعی بر خلق فضا و ساختاری زیبا و خاص و با عملکرد مطلوب و رضایت بخش دارد. این اطلاعات را بطور کامل در صفحه ویژه بازسازی و دکوراسیون سایت مطالعه و مشاهده کنید.

این فصلنامه با هدف شناخت دیدگاه های مختلف ، برگزار کننده دو جایزه معتبر در زمینه های معماری داخلی و طراحی نما است. حمایت و نشر نتایج این دو جایزه در هر دو فصلنامه مجله خبری معماری و بین المللی 2A ، فرصتی مناسب برای ارائه الگوهای موثر و شناخت بهتر جریان های معماری معاصر کشورمان است . خواهشمند است از هرگونه تماس حضوری، تلفنی و یا از طریق پست با دفتر مجله جهت پیگیری در این زمینه خودداری نمایید و تنها از طریق ایمیل اقدام نمایید. تیم ما متشکل از مهندسین با تجربه در زمینه طراحی معماری و اجرای ساختمان های لوکس و سایت های بزرگ صنعتی و رفاهی می باشد. خدمات طراحی، اجرا، بازسازی و دکوراسیون ساختمان های لوکس، طراحی ویلای لوکس و طراحی ساختمان اداری مدرن در گروه معماری معتمد و همکاران بطور تخصصی انجام می شود. توسعه صنعتی و رشد روزافزون نیازها در جوامع انسانی، تنوع ساختمان ها و رشته های تخصصی مرتبط با معماری را نیز افزایش داده است.