روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان+ فیلم مقاوم سازی افزیر

به دلیل اتصال سیستم الیاف کربنی به فونداسیون و توزیع یکنواخت تنش بیرونی ، خرابی رخ نمی دهد. الیاف کربنی بر روی هر دو بتن فونداسیون و بلوک ها تاثیر میگذارد تا نه تنها دیوار خم شده را بهسازی کند بلکه از انواع ترک های فونداسیون نیز جلوگیری کنند. دیوارهای خم شده معمولا در خانه های قدیمی تر دیده می شود، به علت سال های چرخه تثبیت و انجماد و حل و فصل خاک. گاهی اوقات ریشه های بزرگ و درختان فشار بیشتری بر روی دیواره های فونداسیون ایجاد می کنند.

  • گودبرداری، بتن ریزی، اسکلت بندی، چیدن دیوار، نازک کاری ساختمان و تکمیل سقف.
  • میرایی هر ماده به جنس آن بستگی داشته ومواد مختلف تشکیل دهنده ی ماده میرایی های مختلفی دارند.
  • با توجه به اینکه هر سازه ای به عنوان ساختمان در نظر گرفته می شود، بناهایی که با مصالح بنایی مانند آهن، سیمان، گچ و آجر ساخته می شود به عنوان ساختمان در نظر گرفته می شود.
  • به عنوان مثال بسیاری از سازه هایی که تا سال ۱۹۸۰ در در دنیا ساخته شده اند با وجود اهمیت های زیادی که دارند در مقابل زلزله مقاوم نیستند.

شاتکریت یا بتن پاشی بر دیوارها یکی از روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمانمی باشد. این روش که بیش تر در ساختمان های بتنی و بنایی مورد استفاده قرار می گیرد تاثیر زیادی بر مقاوم سازی ساختمان دارد. روش دیگری به نام ماتریس های سیمانی مسلح شده با الیاف مشابه روش شاتکریت اخیرا مورد استفاده قرار گرفته است. در روش FRCM،ابتدا شبکه میلگرد FRP بر روی دیواری که قبلا اجرا شده قرار می گیرد و پس از قرار گیری آن ها و مهار میلگرد ها عملیات بتن پاشی با استفاده از دستگاه شاتکریت (بتن پاش) انجام می شود.

پارارمترهای فنی نمای ساختمانی

هنگامی که سطح بتن ظاهری خشن، حفره دار و پوسته پوسته پیدا می‌کند، به این پدیده کرمو شدن بتن می‌گویند. با مشاهده نشانه‌های کرمو شدن لازم است در اسرع وقت نسبت به ترمیم آن اقدام نمود. برای رفع این مشکل باید عملیات ترمیم بتن های کرمو انجام شود که اغلب پس از تخریب بتن کرمو از ملات ریزی مجدد استفاده می‌شود. این مشکلات در هنگام وقوع زلزله بیشتر خود را نشان می دهند و در بسیاری از موارد باعث فرو ریختن و تخریب کلی ساختمان ها بعلت مسائلی همچون تشکیل طبقه نرم می شوند. ساختمان های فلزی در مقابل عوامل جوی دچار خوردگی شده و از ابعاد مفید آن ها کاسته می شود. ساختمان های فلزی مزایایی دارند که بهتر است قبل از سرمایه گذاری در منطقه 22 با آنها آشنا شوید و در ادامه به آنها پرداخته‌ایم.

در این مرحله نقشه ساختمان توسط مجری ساختمان با دقت بر روی زمین پیاده می شود. اگر ساختمان قدیمی در زمین موجود باشد قبل از هرکاری لازم است تا عملیات تخریب صورت گیرد. برای آشنایی بیشتر با انواع ساختمان ها از لحاظ اهمیت و از لحاظ کاربرد به دانشنامه آهنباکس رجوع کنید. معمولاً ستون و تیر اینگونه ساختمان ها از بتن آرمه ساخته می شود و سقف آنها میتواند از انواع دال، تیرچه و بلوک ، کرومیت وپانل های پیش ساخته باشد. انجام نازک کاری های داخلی بلافاصله بعد از سیم کشی اولیه و نصب روکش اولیه به دیوارهای داخلی انجام می شود. این کارها عبارتند از نصب کابینت ها و قفسه های آشپزخانه که می توانند با استفاده از انواع مواد اولیه ی موجود در بازار از قبیل چوب، MDF، پلی وود، ACP، استیل ضدزنگ و غیره انجام شوند.

آشنایی با رول فرمینگ و کاربردهای آن

کاربرد کف، در قدم زدن از یک اتاق یا فضا به اتاق یا فضای دیگر می باشد. عوامل مهمی در رسیدن به طرح مفهومی یک ساختمان موثر هستند که مهم ترین آنها شرایط اقلیمی و فرهنگی و سبک زندگی ساکنان آن می باشد. کانسپت اولیه با توجه به سبک های معماری طراحی می شود که از معروف ترین آنها می توان به معماری های تک، پست مدرن، مدرن، نئوکلاسیک و کلاسیک اشاره کرد.

قراردادی ۱٫۹۵ میلیون پوندی برای توسعه محصولات نانویی

معماران و طراحان گروه ساختمانی فرکتال با توجه به شرایط مطرح شده در بحث انتخاب زمین و شرایط اقلیمی و فرهنگی زمین مورد نظر اقدام به ارائه طرح مفهومی یا کانسپت اولیه ساختمان می نمایند. پس از تایید کانسپت اولیه مرحله طراحی پلان، فونداسیون، سازه، تاسیسات مکانیکی و الکتریکی ساختمان انجام می شود. پس از پایان مرحله اول طراحی و اخذ تاییدیه ها و مجوز های لازم از سازمان های ذی صلاح طراحی سه بعدی و طراحی داخلی ساختمان انجام می شود. کلیه حقوق وب سایت برای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر محفوظ می باشد. پس از فراهم نمودن زمین و نقشه ساخت، برای اجرای سازه طراحی شده باید مجوز های لازم مانند پروانه ساخت گرفته شود.

درهای مختلفی وجود دارند که مهندسین و معماران در ساخت ساختمان ها از آن ها استفاده می کنند. فرکتال با مستندسازی تصویری مراحل اجرای کار در صدد است تا شناسنامه ای تصویری از ساختمان های ساخته شده خود تهیه نماید تا در صورت بروز هرگونه سوال و مشکل با مراجعه به آن بتوان به آنها پاسخ داد. محوطه ساختمان ها به دلیل ادغام سازه ساخت بشر (ساختمان) و طبیعت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که نه تنها برای زیبایی، بلکه ایجاد یک فضا و محیط عمرانی است. لنداسکیپ یک ساختمان متناسب با سبک زندگی ساکنان یک ساختمان طراحی می شود و محیطی با کیفیت را در کنار توجه به حفاظت از محیط زیست فراهم می سازد.

ضمن تهیه یک نقشه دو بعدی با مشورت با معمار و تیم سازنده، مدل سه بعدی نهایی خانه خود را نیز همراه با تعیین ارتفاع تهیه کنید. وظیفه یک معمار تایید شده، توسعه طرح هایی هست که برای تصویب به شهرداری تهیه کرده اید. خدمات ساختمانی دیگری از جمله آب رسانی، برق کشی، زهکشی و فاضلاب و نصب کمد و گنجه در داخل ساختمان، وجود دارند که به عنوان مؤلفه های پس از ساخت یک ساختمان در نظر گرفته می شوند. ستون پایه، بخشی از فاصله بین سطح زمین و فضای کف است که درست در بالای زمین ساختمان قرار دارد. پایه ستون، در برابر ورود آب باران و حشرات داخل ساختمان مقاومت می کند و ارتفاع کلی آن، ۴۵، ۶۰، ۷۵، ۹۰، ۱۲۰ سانتی متر است.

ساختمان سازی از زمان های قدیم به عنوان یک صنعت به کار برده می شده که امروزه با توجه به ورود تکنولوژی به صنعت ساختمان سازی، زمان کوتاه تری جهت ساخت ساختمان در نظر گرفته می شود. مراحل ساخت ساختمان شامل گودبرداری، اجرای پی، اجرای ستون، اجرای سقف، دیوار چینی، اجرای کفسازی داخلی، اجرای تأسیسات مکانیکی و برقی، اجرای نازک کاری بخش های مختلف، اجرای نمای بیرونی و اجرای محوطه می باشد. در فرآیند ساختمان سازی، از مصالح مختلفی همچون گل، گچ، چوب، سنگ، کاه، ماسه، بتن، فلز، فوم، شیشه، پلاستیک، کامپوزیت های سیمانی، خوشه مصالح ساختمانی، تولیدات ساختمانی و صنایع مدرن استفاده می گردد. عمده ترین وظیفه مهاربندها و دیوارهای برشی مستهلک کردن نیروی زلزله وارد بر ساختمان می باشد.

این گونه ساختمانها به لحاظ سبکی سقف و دیوارها در مقابل زلزله مقاوم، ولی در مقابل بار باد (طوفانها) آسیب پذیرند. ساختمانهایی هستند که اسکلت اصلی آنها را چوب تشکیل میدهد، سقف آنها معمولاً شیبدار می باشد و در مناطقی که چوب فراوان است، در حاشیه جنگلها مثل شمال ایران متداول هستند. به لحاظ سنگینی ساختمان و مقاوم نبودن در مقابل زلزله، مورد قبول آیین نامه زلزله نیستند و برای زلزله های به بزرگی 5ریشتر به بالا آسیب پذیرند. یک ساختمان از قسمت مختلفی از جمله زیر بنا، زیر ستون، کف ، سقف و … تشکیل می شود. در صورتی که فعال در صنعت ساختمان هستید و میخواهید به اطلاعات ساختمان های در حال ساخت تهران و در مورد وضعیت مرحله ساخت آنها اطلاعات کسب کنید، می توانید از بانک اطلاعات ساختمان پرشین استفاده کنید. گچ سیمانی به طور کلی با ضخامت ۱۳ میلی متر استفاده می شود و بعضی اوقات می تواند ضخامت ۲۰ میلی متر نیز داشته باشد.