دانشجویان MIT مفاهیمی را برای “صندلی 150 ساله بعدی” توسعه می دهند.


صندلی ای که می تواند در طول زمان تطبیق یابد و صندلی ساخته شده با ف، مایع با چاپ سه بعدی از جمله طرح هایی است که دانشجویان MIT برای نمایشگاه The Next 150-year Chair ارائه ،د.

در مجموع پنج قطعه برای این نمایشگاه ساخته شد که با همکاری شرکت مبلمان آمریکایی بود Emeco و موسسه فناوری ماساچوست (با) برای مفهوم سازی قطعات مبلمان پایدار.

کرسی 150 ساله پروژه های دانشجویی MIT
برترین ها: از دانش آموزان خواسته شد تا مبلمان پایدار طراحی کنند. ع، جرمی بیلوتی. تصویر بالا: آملیا لی یک صندلی به نام The Wable طراحی کرد. ع، جرمی بیلوتی

این پروژه که The Next 150-year Chair نامیده می شود، از طریق دوره ای در MIT انجام شد که دانش آموزان را از طریق فرآیند طراحی با دسترسی به فناوری ساخت Emeco راهنمایی می کرد.

اعلان بر اساس بود صندلی نیروی دریایی Emeco 1006 در سال 1944 ساخته شد که طبق گفته شرکت دارای “طول عمر 150 ساله” است.

اسکایلار تیبیتس، استادیار دانشگاه MIT، می گوید: «امروزه یک صندلی 150 ساله به م،ای ساختن چیزی است که برای مدت طول، دوام می آورد، که این کار بسیار خوبی است. اما سوال این است که آیا این وضعیت برای 150 سال آینده ی،ان خواهد بود یا خیر؟

این یک رویکرد است، اما شاید چیزی وجود داشته باشد که به جای آن می‌تواند بی‌نهایت قابل بازیافت باشد یا چیزی که م،ار و قابل تنظیم مجدد باشد.»

کرسی 150 ساله پروژه های دانشجویی MIT
دانش‌آموزان رویکردهای مختلفی را در قبال این اعلان اتخاذ ،د. ع، صندلی بافته شده فیث جونز

دانش‌آموزان هر کدام رویکرد متفاوتی را برای پاسخ دادن به این سوال در پیش گرفتند و نتایج شامل تعدادی مبلمان و اجزای کامل بود.

دانشجوی کارشناسی ارشد ماریا ریسوئنو دومینگوئز یک جزء مبلمان را بر اساس طول عمر ایجاد کرد. تحقیقات او در مورد مصرف مبلمان و مصاحبه با افراد درگیر در صنعت مبلمان منجر به مفهومی به نام La Junta شد – یک اتصال آلومینیومی ریخته‌گری با چندین درج مختلف که به شکلی متن، با اجزای مختلف طراحی شده‌اند.

کرسی 150 ساله پروژه های دانشجویی MIT
برای طرح ها از پ،تیک، پارچه و ف، استفاده شده است. ع، La Junta اثر ماریا ریسوئنو دومینگز

سایر طراحان هنگام پرداختن به درخواست، رویکردی متمرکز بر مواد را در پیش گرفتند.

آملیا لی، دانشجویی در Wellesyan که در MIT دوره هایی را می گذراند، محصولی ساخته شده از یک ورق HDPE بازیافت شده تولید کرد. این قطعه که بر روی صندلی گهواره ای مدل سازی شده است، می تواند به سمت خود چرخانده شود تا به ،وان میز عمل کند.

لی می‌گوید: «این صندلی می‌تواند تا دوران کودکی دوام بیاورد، از ،یدن در اطراف آن گرفته تا اینکه بتو،د آن را برگرد،د و با آن بازی کنید.

زین کارسان با هدف بهبود فرآیندهای چاپ ف، برای قاب صندلی های خود رویکرد متفاوتی در پیش گرفت.

کارسان گفت: «این فرآیند جایگزینی برای نرخ‌های آهسته فرآیند تولید افزودنی‌های ف،ی سنتی است که در آن مواد مذاب با سرعت بالا در بستری از محیط‌های دانه‌ای توزیع می‌شوند.» مجموعه‌ای از گونه‌شناسی صندلی به ،وان اثبات مفهومی برای کشف فرم و نازک کاری ارائه شده است.

کرسی 150 ساله پروژه های دانشجویی MIT
این پروژه ها از نظر سبک و همچنین طول عمر مفید بودند. ع، طراحی ف، مایع زین کارسان

فیث جونز می خواست محصولی بسازد که راحتی را فدای جستجوی پایداری نکند. صندلی ReWoven او یک قاب چوبی و پنبه لوله‌ای دارد و پارچه را در اطراف ،ت آلومینیومی می‌بافد به گونه‌ای که امکان برداشتن و جایگزینی پنبه را فراهم کند.

سرانجام، طراح Jo Pierre محصولی را با هدف تغییراتی ارائه کرد که احتمالاً با رشد و متراکم شدن شهرها ایجاد می شود. این محصول که Enhanced Privacy نام دارد، یک پارتیشن پ،تیکی است که برای فضاهای خانگی طراحی شده است. ورق پ،تیکی آویزان را می توان با آب پر کرد تا صدا را مسدود کند و نور را پخش کند.

پروژه های دانش آموزان در Emeco House، فضای رویدادهای شرکت در لس آنجلس در یک مغازه خیاطی تغییر یافته دهه 1940 به نمایش گذاشته شد.

نمایشگاه‌های دیگری که مرزهای پایداری و مواد جدید را جابجا می‌کنند شامل نمایشگاهی در مکزیک با همکاری Space10 با پنج کاربرد برای مواد زیستی است.

MIT تعدادی طرح مفهومی را منتشر کرده است که به پایداری می پردازد، از جمله پروژه ای که قابلیت شاخک های درختان را به ،وان ،اصر باربر در پروژه های معماری آزمایش می کند.

عکاسی توسط MIT انجام شده است.


منبع: https://www.dezeen.com/2022/11/28/mit-students-sustainable-furniture-exhibition/