تحلیل مجتمع های مسکونی ازنظر معماری شهر معمار-دنیای معماری

از این رو، در طراحی مناسب یک مجتمع مسکونی، خلق فضا با کیفیت‌های متفاوت، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه داشت و کیفیت‌های فضایی متنوع و مناسب، به ما در پیشبرد هدفمان کمک شایان توجهی می‌کنند. این برج در زمینی به مساحت نزدیک به ۵۵۰۰ متر مربع ساخته شد. این ساختمان دارای 10 طبقه واحد های مسکونی می باشد و 6 طبقه دفاتر اداری است و 2 طبقه واحد های تجاری دارد.

شامل تصاویر ماکت، موقعیت جغرافیایی، اطلاعات کلی برج یا مجتمع، پلان ها، تصاویر واقعی، فیلم های ویدئویی، تیزرهای تبلیغاتی در صورت وجود و … را به شکلی زیبا و مهندسی گردهم آورد تا خریداران از اقصی نقاط کشور به راحتی به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند. مسئولان طراحی این پروژه آرتور امید آذری و جعفر لطف اللهی هستند و مجموعه باغ آپارتمان دولت با مساحت متر مربع در شمال تهران واقع شده‌است. این مجتمع در بوردو در فرانسه در زمینی به مساحت متر مربع احداث شده‌است. این طرح در راستای طرح توسعه شهری جدید بوردو، توسط سو فوجیموتو معمار مطرح ژاپنی طراحی شده‌است.

  • مجتمع مسکونی کوهساران پردیس در 8 طبقه و 135 واحد در فاز 11 شهر جدید پردیس در دست ساخت است.
  • این پروژه نزدیک به جنوب شرقی دره هواجاکو واقع در منطقه مسکونی شهرستان اسفرا واقع شده است.
  • وویلا، مشارکت در ساخت و اجاره ویلا درمنطقهشمیرانات تهرانمشغول به فعالیت می باشد.
  • این مجتمع شامل دو بلوک اصلی می باشد که در هر بلوک 21 واحد در قالب 4 طبقه جای داده شده اند.
  • با توجه به این موضوع بهتر است، توجه و تمرکز کافی به این مرحله داشته باشید.
  • 🔸دبیرخانه مسابقات قرآنی بهار در بهار در شهرک های مسکونی جم شروع به کار کرد.

استودیوی معماری محلی Jakob + Macfarlane هنگام طراحی پروژه مسکن هارولد در پاریس، فرانسه با یک محیط نسبتاً دشوار روبرو شد. در مواجهه با قوانین سختگیرانه زمین، محدودیت های ساختمانی و دستورات حفظ درخت، این پروژه به سه بلوک آپارتمانی جداگانه تقسیم شد که توسط شبکه ای از مسیرها به هم متصل می شوند. ساختمان‌های سازگار با محیط زیست که در سال 2008 تکمیل شدند، 100 آپارتمان جداگانه را در خود جای داده‌اند.

زیربنای کل (متر مربع)

این برج ها شامل 12 الی 31 طبقه است در سه فاز احداث گردیده است. معماری و طراحی این ساختمان را شرکت انترامبه در کلمبیا انجام داده است. این پروژه نزدیک به جنوب شرقی دره هواجاکو واقع در منطقه مسکونی شهرستان اسفرا واقع شده است.

بدون آن که اهمیت این معبر ورودی با طراحی ویژه ای برای بیننده مشخص شده باشد، چنین به نظر می رسد که خیابان به طور ناگهانی به داخل منطقه مسکونی سقوط کرده است. با توجه به نیاز بشر به حفظ امنیت و توانایی بیشتر برقراری امنیت توسط نیروهای جمعی به نسبت نیروهای فردی، انسانها زندگی به صورت گروهی را تا آنجا که به حریم خصوصی شان لطمه وارد نکند دوست دارند. دسترسی‌های سواره و پیاده و نحوه تفکیک آن‌ها از هم در مجتمع‌های مسکونی، یکی از عوامل مؤثر در جذاب جلوه دادن مجله خبری معماری بشمار می‌رود. زمین انتخابی سایت باید خاک مناسبی داشته باشد، جهت ساخت‌وساز که توسط کارشناسان برسی می‌شود. مسیرها باید کوتاه، شفاف و به دور از ابهام باشند و به نوعی هدایتگر به سمت اتفاقات خاصی که قرار است در مجتمع مسکونی بیفتد. ایران‌شناسی شمال غربی محله یوسف‌آباد جنوب محله شیراز جنوب شرقی شهرک والفجر بنا شد.

روابط عمومی و امور فرهنگی مجتمع مسکونی پارس جم

بیا پردیس اولین و بزرگترین پلتفرم تخصصی برای خرید و فروش املاک از جمله واحد های شخصی ساز، مسکن مهر، واحدهای تجاری، واحدهای ویلایی و زمین با کاربری های متفاوت در شهر پردیس است. مجتمع مسکونی شقایق پردیس توسط شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس در سال 1389 به بهره برداری رسیده است. در معرفی مجتمع های مسکونی پردیس در ابتدا به بررسی انواع مجتمع های مسکونی این شهر خواهیم پرداخت و در ادامه به ذکر ویژگی ها و موقعیت جغرافیایی برخی از این مجتمع ها می پردازیم.

اگر بتوانیم در طراحی مجتمع مسکونی مذکور، تمام این موارد را بگنجانیم که چه بهتر، در غیر اینصورت، بهتر است تلاشمان در راستای این باشد که حداکثر این نوع از تقسیم‌بندی را در کار داشته‌باشیم. سو فوجیموتو معمار ژاپنی با همکاری گروه معماری فرانسه لایسن راسل طراحی مجتمع مسکونی سبز با ارتفاع کلی 50 متر را به عهده گرفته اند. در بخش اول این فایل موقعیت استقرار سایت مجتمع مسکونی خیام مشهد بررسی شده است. از ویژگی های اصلی این مورد می توان به نزدیکی به مراکز اداری و تجاری شهر و همچنین آب و هوای مناسب اشاره کرد. این گروه از مجتمع های مسکونی یا منازل ویلایی از سایر واحدهای مسکونی این شهر شیک تر هستند و از امکانات رفاهی بیشتری نسبت به آنها برخوردارند. اشخاص با خرید زمین ویلایی در شهر پردیس اقدام به ساخت این مجتمع های مسکونی کرده اند.

این پروژه واقع در شمال تهران جنب هتل اوین و غرب بزرگراه شهید چمران میباشد. طراحی این مجتمع، با رویکردی متفاوت از ساختمان های اطراف انجام شده است. پیش بینی می شود که این پروژه به عنوان نشانه ای از معماری معاصر در این شهر معرفی خواهد شد.

قوس سنتی و مدرن در نما و بام برج مسکونی سیدنی

این گروه از معماران، ایجاد پیوستگی پایدار با محیط اطراف را نیز به عنوان یکی دیگر از مزایای این کار معرفی می کنند. وجود درختی به ارتفاع بیش از یک طبقه در مجاورت نما، تعاملی جدید در همسایگی جداره ایجاد می‌کند، بدین ترتیب که وجود پوشش گیاهی در طبقه‌ پایین منجر به ایجاد حریم و منظری مناسب برای هردوطبقه می‌شود. قرارگیری توده‌ی سبز در حفره‌ها و پیش‌آمدگی‌های طبقات مختلف حجم و تأثیر متقابل منظر و حریم، برای اکثر واحدهای مسکونی، به‌ویژه برای طبقات بالایی، چشم‌اندازهای مناسبی پدید می‌آورد.

مسکن علاوه بر تأمین سرپناه، مجموعه‌ای بوده که هدف آن ارائه خدمات متعدد و تأمین نیازهای ساکنان در یک مکان است. از سوی دیگر، با داشتن استخر، باشگاه، سونا، جکوزی، سالن اجتماعات و … نیز تا حد بسیاری به نیازهای ویژه کاربرین توجه کرده‌ایم. مسیر می‌تواند طراحی مسیر پیاده، سواره و یا طراحی مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری باشد که در رابطه با دو مورد اخیر بعدا توضیح می‌دهیم.