بوسکو سودی از اقامتگاه بازسازی شده توکیو به عنوان پسوند Casa Wabi رونمایی کرد


استودیو Wasabi Architecture و Sato، Kawakami Architects برای هنرمند مکزیکی Bosco Sodi، بنیانگذار بنیاد هنری Casa Wabi در مکزیک، خانه و محل اقامت هنرمند در توکیو ایجاد کرده اند.

Casa Nano 2.0 که یک قطعه گوشه در منطقه سنداگی توکیو را اشغال کرده است بازسازی یک خانه پس از جنگ است که در اوا، دهه 1950 ساخته شده است.

خانه نانو در خارج از توکیو
موسس کاسا وابی، بوسکو سودی، از خانه و اقامتگاه هنرمندان در توکیو رونمایی کرد.

این خانه دارای یک سیستم نمای بسیار ساده برای محافظت از پنجره ها است، سیستمی به نام آمادو، که در آن می تو،د چند پنجره ف،ی را بلغز،د و در هنگام وقوع طوفان آنها را ببندید. استودیو واسابی یکی از بنیانگذاران رافائل بالبوآ

این خانه 68 متر مربعی دارای یک نمای ساده با سقف شیرو، و برآمدگی هایی است که برای ایجاد سایبان های کوچک بیرون آمده اند.

داخلی خانه ژاپنی با تیرهای سدر
این خانه یک خانه پس از جنگ جه، دوم در توکیو را بازسازی کرد

بالبوآ می‌گوید: «برای نمای بیرونی، ما فقط از یک ماده استفاده کردیم که به آن Excell Joint می‌گویند، بنابراین شبیه خانه اصلی به نظر می‌رسد تا طبیعی‌تر و هماهنگ‌تر با همسایگی باشد.

استودیو واسابی با آن کار کرد معماران ساتوشی کاواکامی تا به طور کامل فضای داخلی را برای استفاده به ،وان ،د بازسازی کند خانه وابی اقامت هنرمند در Puerto Escondido، مکزیک یا به ،وان خانه برای موسس بوسکو سودی و همسرش طراح داخلی لوسیا کوردور.

تیرهای سرو و راه پله های شناور خانه توکیو
تیرهای سدر اصلی خانه در طراحی مجدد حفظ شد

پس از حمایت مالی از 13 هنرمند مکزیکی در Casa Nano اصلی در مک، دیگر، Sodi به فضای بیشتری نیاز داشت و تصمیم گرفت محل اقامت را به فضای بزرگتری منتقل کند – Casa Nano 2.0.

استودیوهای معماری با Sodi و Corredor همکاری ،د تا فضا را باز کنند، آشپزخانه ای با مفهوم باز ایجاد کنند، مبلمان را اضافه کنند و راه پله اصلی را جابجا کنند.

راه پله فولادی شناور
به منظور باز ، پلان طبقه، استودیو معماری شامل یک راه پله شناور بود

طبقه اول این سازه دو طبقه با ،ت سرو بتنی و طبقه دوم از جنس سرو است.

طراحان و شرکت ساخت و ساز Wa،n Architects تمام تیرها و ستون های سرو قدیمی و همچنین پنجره های خانه اصلی را برای حفظ جوهره ساختمان اصلی نگه داشته اند.

پنجره های ژاپنی با قفسه و نیمکت
پنجره های اصلی حفظ شدند

کوردور توضیح داد: «برای ما، داشتن پنجره‌های خاموش نیز بسیار مهم بود، بنابراین پنجره‌های ف،ی جیبی اصلی نمای خانه قدیمی را نگه داشتیم تا بتو،م پنجره‌ها را به طور کامل ببندیم.

تیم مجبور شد پلکان اصلی را جابجا کند تا طبقه همکف باز شود، بنابراین یک پلکان فولادی شناور در کنار دیوار در وسط سازه قرار گرفت که از تیرهای موجود آویزان شده بود.

خانه ژاپنی با تیرهای چوب طبیعی
در طبقه دوم سه فضای نشیمن وجود دارد

کوردور گفت: “این خانه، علاوه بر اینکه بخشی از اقامتگاه هنری کاسا وابی است، برای برآوردن نیازهای خانواده ما طراحی شده است.”

فضای ذخیره سازی یکی دیگر از عوامل مهم در فرآیند طراحی بود، بنابراین استودیوهای معماری یک واحد قفسه ای ایجاد ،د که از تیرهای موجود که در سراسر خانه کشیده شده است آویزان است.

خانه ژاپنی با قفسه بندی و پنجره باز
یک سیستم قفسه بندی خانه را احاطه کرده است

در طبقه دوم، سه فضای مجزا برای اسکان یک خانواده پنج نفره گنجانده شده بود. اتاق خواب اصلی طرح ساده ای دارد و به یک تراس کوچک متصل می شود.

یک ،مت نشیمن مرکزی دارای یک نیمکت با یک گوشه کوچک برای مطالعه است و ،مت نشیمن با یک مبل فرانسوی قدیمی متعلق به دهه 1950 و یک میز چوبی قدیمی از یک بازار دستفروش محلی مبله شده است.

درب های کشویی ژاپنی
فضاها با درب های پانلی کشویی ت،یم می شوند

اتاق خواب دو طبقه در انتهای طبقه دوم برای بچه ها یا به ،وان یک منطقه دیگر برای دیدن یک هنرمند در خانه ساخته شده است و از طریق یک نردبان به یک تراس کوچک در فضای باز دسترسی دارد.

این سه فضا توسط درهای کشویی کاغذی ژاپنی با شیشه های روکش به اندازه کافی ضخیم برای حفظ حریم خصوصی و جریان نور به فضا ت،یم شده اند.

بخو،د: پنج غرفه Casa Wabi شامل استودیو سرامیک آلوارو سیزا و مرغداری کنگو کوما است.

درها و مبلمان توکار و همچنین سقف طبقه دوم با استفاده از چوب لاوان ساخته شده است.

کوردور از مبلمان محل س،ت قبلی و اقلامی که به صورت محلی برای تج، خانه تهیه شده بودند استفاده کرد.

او گفت: «ما تمام اثاثیه‌ای را که قبلاً در کازا نانو داشتیم، آوردیم.

“مثل میز چوبی قدیمی ما که در بازار ،یف در UENO پیدا کردیم و چراغ نوگوچی مورد علاقه مان برای دادن گرما و نور به فضا.”

درب ورودی خانه ژاپنی
نمای بیرونی خانه با سبک محله ،یب می شود

Casa Nano 2.0 به برنامه اقامت خود ادامه خواهد داد و هر سال از چهار هنرمند مکزیکی دعوت می کند، هر کدام به مدت یک ماه.

سودی گفت: «ژاپن برای هنرمند، که قبلاً بوده اند، زندگی را متحول کرده است.

همانطور که برای من بود که تقریباً 20 سال پیش به یک اقامتگاه هنری در توکیو دعوت شدم.

دفتر مرکزی Casa Wabi در Puerto Escondido توسط معمار ژاپنی Tadao Ando طراحی شده است و دارای غرفه های سالانه توسط معماران بین المللی از جمله دودکش آجر قرمز توسط معمار ،ن مکزی،یتی Alberto Kalach و یک کارگاه سرامیک توسط معمار پرتغالی Álvaro Siza است.

عکاسی توسط نائو تاکاهاشی است.


منبع: https://www.dezeen.com/2022/11/25/bosco-sodi-casa-nano-casa-wabi-tokyo/