بهترین نقاشی ساختمان در تهران : نگاه نو : 09129578257

معمولاً ستون و تیر این گونه ساختمان‌ها از بتن ساخته می‌شود و سقف آنها می‌تواند از انواع دال، تیرچه و بلوک، کرومیت و پانل های پیش ساخته باشد. دیوار و سقف این ساختمان ها در جای دیگر ساخته شده و در محل خودمونتاژ می شوند مشکل اصلی این گونه سازه ها آن است که در مقابل زلزله آسیب پذیرند. ساختمانهایی هستند که در اسکلت اصلی آنها از انواع پروفیلهای فولادی مانند ورق، ناودانی، نبشی، میلگرد، تسمه وغیره استفاده می شود و به کمک اتصالات جوشی یا پیچی به هم وصل می گردند. هنگامی که کلیه جوازها و گواهی های لازم را گرفتید، آن وقت می توانید اتصال برق موقت ساختمان را برای موقعیت مستقر ساخت و ساز که بعداً به یک اتصال دائمی تبدیل می شود، بگیرید. پس از انجام گچ کاری برای دیوارهای حمام، نوبت به لوله کشی ساختمان می رسد.

  • ساختمان مهم ترین بخش در هر کشور و شهری است که انواع ساختمان بنا به نوع کاربری آن که می تواند شامل مسکونی، اداری، تجاری و… باشد.
  • این گونه ساختمانها به لحاظ سبکی سقف و دیوارها در مقابل زلزله مقاوم، ولی در مقابل بار باد (طوفانها) آسیب پذیرند.
  • مراحل اجرای سرامیک با چسب سرامیک را می‌توان به عنوان یکی از اجزای اساسی برای زیباسازی بخش های مختلف خانه نظیر آشپزخانه، سرویس بهداشتی، راهرو و … در نظر گرفت….
  • هواکش خانگی در کنار هواکش صنعتی، امروزه جزء جداناپذیر از یک ساختمان محسوب می شود به این صورت که هوای آلوده ای که بر اثر انجام فعالیت ها و یا وجود رطوبت در منازل به وجود می آید را به بیرون منتقل و هوای تازه بیرون را جایگزین آن می کند.
  • از مزایای ساختمان های فلزی می توان به مقاومت بالا، مقاومت متعادل مصالح، خواص ارتجاعی، بزرگ بودن ضریب نیروی لرزه ای و شکل پذیری ساختمان های فلزی اشاره نمود.
  • در تغییر وضع بارها، نیروی وارده، فشاری و کششی قابل تعویض بوده و مقاطع به خوبی عکس العمل نشان می دهند؛ ولی مقاومت بتن در فشار مناسب بوده و در کشش کم است.

دال های بتنی عناصر سازه ای هستند که برای ایجاد سطوح افقی مسطح مانند کف، سقف استفاده می شوند. شرایط و ضوابط مختلفی برای انتخاب دال بتنی مناسب و مقرون به صرفه، با در نظر گرفتن نوع ساختمان، چیدمان معماری، ویژگی های زیبایی شناختی و طول دهانه وجود دارد. بطور کلی مقاوم سازی به دو روش سنتی و نوین تقسیم بندی می شود که روشهای نوین در حال گسترش هستند.

ساختمان های فلزی

هزینه ساخت خانه برای شما چقدر خواهد بود؟ افزایش فوق العاده ای در هزینه ساخت خانه در سال های اخیر رخ داده است. همیشه باید میزان هزینه های صرف شده را یادداشت کرده و در صورت نیاز برای گرفتن وام به بانک ها مراجعه کنید. قبل از ملاقات با یک معمار، یک لیست از انتظارات طراحی خانه خود تهیه کنید. این فرایند باید مفاهیم اساسی خانه شما از جمله فضای پذیرایی، تعداد اتاق خواب، اتاق های مهمان، تالار پذیرایی، آشپزخانه، حمام، پلکان، پارکینگ، باغچه، حیاط و استخر، را شامل شود. با دوستان و همسایه های خود در مورد جوانب مثبت و منفی املاک خود و آنچه را که می خواهید توسعه دهید، مشورت کنید و مراحل کار را یکبار از ابتدا تا انتها مرور کنید.

آیین نامه‌ها و استانداردها

بعد از این که کاشی‌ کاری انجام شد و کاملا خشک شد، باید آن‌ ها را با سیمان سفید بندکشی کنند. در این مرحله با استفاده از آجرهای پیش ساخته شروع به چیدن دیوار می نمایند لازم به ذکر است که دیوار های پیش ساخته از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند و همچنین عایق صوتی و حرارتی می باشند. بعد از بتن ریزی پی ساختمان را با میلگردهای مش شده آرماتوربندی می‌کنند.

در نهایت، باید باقی مانده های فرآیند ساخت و ساز در قسمت داخلی و خارجی ساختمان را تمیز کنید. در روبنا، ضمن ساخت دیوارها و اتاق ها، بارهای قسمت فوقانی نیز به زیربنا منتقل می شوند. این ساختمان ها، از بیش از ۴ طبقه تشکیل می شوند و ارتفاع معمولشان، بیش از ۱۵ متر (بدون چارچوب زیر بنا) و یا ۱۷,۵ متر (با چارچوب زیر بنا) بالاتر از سطح متوسط جاده می باشند. این ساختمان ها، برای اهداف مسکونی و همچنین برای انجام فعالیت های غیر مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. این ساختمان ها برای دفاتر معاملات املاک، فروشگاه ها و یا نمایشگاه های فروش کالاهای تجاری عمده و یا خرده استفاده می شوند.

اگر استحکام سازه و استحکام هر چه بیشتر ساختمان برای شما بسیار مهم است و در اولویت است، پیشنهاد می کنیم از اسکلت فلزی استفاده نمایید. تعیین عمق گودبرداری بسیار مهم است و محاسبه عمقی که برای گودبرداری نیاز است یک کار مهندسی است و باید توسط متخصص این کار انجام شود. گودبرداری با توجه به تعداد طبقات و همچنین میزان باری که به پی ساختمان وارد می شود، تعیین می‌گردد. این سیستم ابداعی قوی ترین سیستم موجود در بازار است زیرا به فونداسیون کف و دیوارها مقید می شود. الیاف کربنی با یک براکت گالوانیزه به صفحۀ و به وسیله یک پین به فونداسیون متصل می شوند.

همان طور که می دانیم بتن به تنهایی قادر به تحمل تنش های کششی نمی باشد و خیلی زود دچار ترک خوردگی می گردد. به همین علت از میلگردهای فولادی در بتن استفاده می شود که پس از ترک خوردن بتن ناحیه کششی وظیفه تحمل نیروهای کششی را برعهده میگیرد. به منظور ارزیابی رفتار لرزه‌ای و ثقلی و برآورد نیروهاي داخلی و تغییرشکل‌هاي المان های ساختمان نظیر تیر، ستون، دال و…، سازه ساختمان با استفاده از روش های خطی و غیر خطی مدل سازی و تحلیل می گردد. در طول مدت بهره برداری از ساختمان ممکن است نیاز به نصب تجهیزات مکانیکی سنگین در بخشی از ساختمان گردد. نصب تجهیزات مکانیکی سنگین در هر بخش از ساختمان منجر به افزایش بار وارد بر ساختمان شده، در نتیجه ساختمان نیازمند مقام سازی جهت افزایش ظرفیت باربری آن می گردد. این موضوع در سوله های با دهانه های بزرگ و ساختمان های مرتفع و ساختمان هائی که بر روی زمین های سست احداث می شوند، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

اشیای غیر منقول، همچون ساختمان در صورت نجس شدن، با شرایطی با تابش نور مستقیم خورشید پاک می شوند. فركتال با بهره گيرى از خلاقيت مهندسان جوان و تكنولوژى روز براى ساختن ساختمان هاى ويلايى مدرن و شهرك هايى با امكانات و شرايط رفاهى خاص برای رسیدن به اهداف تعیین شده خود ، حرکتی متفاوت را پیش می برد . نصب وال پست CFRP سریع و آسان بوده و نیاز به هیچگونه حفاری در حیاط وجود ندارد. در فونداسیون های که امکان جابجایی وجود دارد، در سطح بتن و اپوکسی امان تشکیل مجدد ترک وجود دارد. خانه قولنامه ای به ملکی گفته می شود که سند رسمی ندارد و و با نوشتن قولنامه بین طرفین معامله می شود.

برای اجرای سریع و همچنین در ساختمان های تیپ (هم شکل)، از ساختمان های پیش ساخته استفاده می شود که اسکلت اصلی آنها معمولاً بتنی یا فولادی یا پانلهای پیش ساخته می باشد. برای مقابله با زلزله درسازه اینگونه ساختمان ها میتوان از انواع مهاربند (بادبند) و یا اتصالات صلب (قاب خمشی) و یا از دیوار برشی فولادی بهره جست. روبنا – اعضای مختلف روبنا مانند ستون ها و تیرها، باید طبق برنامه طراحی شده، جهت پشتیبانی از استحکام لازم برای حمل بار مرده و بار زنده که انتظار می رود در قسمت های مختلف سازه بصورت ایمن و به خوبی توزیع شوند، ایجاد شود.

اسکلت اصلی آنها را معمولاً قابهای سوله یا خرپاها تشکیل می دهد و برای پوشش سقف ازانواع لاپه به صورت ناودانی، پروفیل Zو ورق گالوانیزه یا ایرانیت استفاده می شوند. ساختمانهای صنعتی به لحاظ کاربری که دارند معمولاً برای کارخانجات تولیدی و صنعتی، انبارها، آشیانه ها، تعمیرگاه ها،فضاهای ورزشی و غیره استفاده می شوند. سقف اینگونه ساختمان ها می تواند چوبی یا گنبدی باشد، در مناطق سردسیری ایران (شمال ایران) بامها چوبی و درمناطق کویری و جنوبی، گنبدی اجرا می شود. گچ کاری به منظور(۱) استحکام بیشتر ساختمان(۲) محافظت در برابر اثر آب و هوا (۳) دادن زیبایی به ظاهر ساختمان انجام می گیرد. نصب خرپای مقاوم در برابر انواع آب و هوا، روکش های ضد آب و ضد باران و سقف سبز از مواردی هستند که می توانید برای کاهش گرما بکار ببندید. نقشه خود را با دفتر مقامات محلی مانند شهرداری هماهنگ کنید تا هیچ گونه مشکلی متعاقبا در فرآیند ساخت خانه شما در آن منطقه خاص پیش نیاید.