بهترین طراحی برای یک مجتمع مسکونی در کنار معرفی بهترین نمونه های جهان-دنیای معماری

در طراحی مجتمع ، بهتر است به عرصه‌ها توجه کنیم و با در نظر گرفتن روحیات انسان و فرهنگ‌های مختلف، سعی در ایجاد عرصه‌بندی‌های مناسب داشته‌باشیم. برج مسکونی آتی ساز از دیگر اسامی ساختمان های مسکونی معروف تهران می باشد. ارتفاع این پروژه 162 متر بلندترین برج مسکونی تهران میباشد. نیاز اصلی سایت منطقه، طراحی یک مجتمع مسکونی گسترده میباشد. فرشیدی، آخرین وضعیت پروژه های مستغلات شهرک های مسکونی مجتمع گاز پارس جنوبی را تشریح کرد. علاوه بر تمام این مزایا، ما می خواهیم به شما نوید این موضوع را بدهیم که از هم گسستن توده های ساخته شده، باعث افزایش نفوذپذیری بلوک های شهری خواهد شد.

  • با مشاهده طراحی نامنظم آن، به راحتی می توان فهمید که چگونه این بلوک حاوی خانه های مسکونی در لیوبلیانا، اسلوونی نام “تتریس” خود را به دست آورده است.
  • مجتمع مسکونی 5 الهیه در زمینی به مساحت ۲۰۰۰متر مربع در منطقه تجریش الهیه واقع گردیده است.
  • طراح باید پلان و نما را مطابق اصول طراحی خود، خواست کارفر…
  • حالا دیگر مردم با فراغ بال به تماشای مناظر شهری، زندگی روزمره ی رهگذران و حتی بلوک اطراف خود می پردازند.
  • طراحان همچنین توانستند بالکن های نارنجی متمایز را ترکیب کنند و رنگ و شخصیت را به دیوارهای ظاهری ساده اضافه کنند.

معماری سبز در فرانسه، سال‌هاست روندی رو به رشد دارد و این مجموعه نیز در همین راستا قابل بررسی است. داشتن فضاهایی ویژه در یک مجتمع ، به نوعی که ساکنین بتوانند اوقاتی خاص را در این فضاها بگذرانند، از مواردی است که می‌تواند تفاوت میان یک مجله خبری معماری فوق العاده و پیش پا افتاده را برساند. ابن ساختمان در زمان خود بلندترین ساختمان مسکونی در تهران به شمار می‌رفت. برج مسکونی آسمان که زمانی از اسامی ساختمان های شناخته شده بود. در دید اول نمای پروژه مشابه نماهای فلزی موزه گوگنهایم و ساختمان والت دیسنی است و نمای پروژه کمی ترسناک به نظر می رسد. نام این مجتمع مسکونی از موقعیت مکانی سایت این پروژه گرفته شده است.

شش – تحیل مجتمع مسکونی خواب آرام اصفهان

در محلات مسکونی کم تراکمی که دارای ساختمان هایی با طبقات کم نیز می باشند، ایجاد فضای سبز خصوصی به فضای سبز عمومی ارجحیت می یابد. برای طراحی مجتمع مسکونی اکوتک آن ها دریاچه ای هم سطح زمین در نظر گرفته اند که یک چاه عمیق آب آن تامین بشود. طراحی مجتمع پارا متریک با در نظر گرفتن بخش های تجاری و اداری در کنار واحد های مسکونی احداث می شود. امروزه پدیده مرمت، بازسازی و تلفیق فضای های قدیمی با عناصر معماری جدید پرشمار شده است. چنین تلفیق هایی حاصل قرارگیری بین تغییرات سلیقه ای بین چندین جنبش در عرصه معماری می باشد.

طراحی جذاب وکاربردی سایت پلان مجتمع

خط دید ایجاد شده درتقاطع ها، باید معمولا ۹۰ متر دید بدون مانع از فاصله ۹ متری در تقاطع یک معبر دسترسی و یک معبر پخش کننده، و از فاصله ۶۰ متری در تقاطع دو معبر دسترسی با یکدیگر ایجاد نماید. هر محله مسکونی که اندازه قابل توجهی داشته باشد، باید همواره بیش از یک ورودی و خروجی به محله داشته باشد. طول یک بن بست باید در حد و حدودی معقول بوده و هیچ گاه از ۱۸۰ متر تجاوز ننماید.

طرح معابر می بایست به نحوی باشد که انتخاب راهی میان بر از میان محله مسکونی را تشویق ننمایند. موقعت ورودی به یک منطقه مسکونی را می توان قابل مقایسه با آستانه در ورودی یک منزل مسکونی دانست. برای اهمیت و بهتر مشخص کردن ان –همچنین نشانی برای جهت یابی- طراحی ویژه ای ضروری است.

فضاهای ارتباطی مانندِ، پله‌ها، آسانسورها، پلکان فرار که باید توجه خاصی به طراحی آن‌ها شود. سایت باید در منطقه کاملاً توسعه‌یافته یا در منطقه‌ای که پتانسیل توسعه را دارد قرار گیرد. عایق بودن دیوارها ازنظر جلوگیری از ورود صداها به واحدهای مجاور، بودن فضاهای استاندارد در راهروها برای رفت‌وآمد آسان. © حقوق محصولات و محتوای اين سایت متعلق به گروه طرح نوین می باشد و هر گونه کپی برداری از محتوا و محصولات سایت پیگرد قانونی دارد.

دختران بسکتبالیست فجر جم نائب قهرمان المپیاد زیر ۱۷ سال شرکتی ملی گاز شدند

هنگام تعیین محل موردنظر برای سایت، توجه به تأمین رضایت‌مندی از محل سکونت حائز اهمیت است. این حس رضایت زمانی حاصل می‌شود که فرد بتواند پاسخ نیازهای خود را از آن مکان دریافت نماید. انتخاب محل برای هر ساختمان کاری بسیار مهم و کارشناسانه بوده و باید با دقت بسیار زیاد توسط یک مهندس مجرب انجام گردد. الزامات سایت برای ساختمان‌هایی با اشغال‌های مختلف متفاوت است. چیدمان مطلوب بلوک‌ها نسبت به‌هم، جهت ایجاد محوریت فضایی، نوع واحد مسکونی، ابعاد و زیربنا، تعداد اتاق‌ها، ریز فضاهای موجود واحدها که باید طبق ضوابط نظام‌مهندسی طراحی گردند. از طرفی در این مجتمع ، به نحوه صحیح جمع‌آوری آب‌های سطحی و روان‌سازی آن در محور طولی باغ نیز فکر شده‌است.

بهترین نور را برای این قسمت از خانه در نظر می‌گیرند که در ایران این نور، قسمت جنوب است. عرصه عمومی شامل (ورودی شاخص، پذیرایی، آشپزخانه، تراس، سرویس بهداشتی) عرصه خصوصی (اتاق‌های خواب، حمام، لاندری روم) و همچنین در یکسری از خانه‌ها فضایی به‌عنوان اتاق بازی در نظر می‌گیرند. طراحی واحدهای مسکونی با توجه به تعداد خواب و مساحت‌های آن‌ها (باید توجه به ابعاد و استانداردهای هر فضا داشت؛ زیرا پلان‌هایی که در آن‌ها توجه به ضوابط شده باشد زندگی در آن برای افراد ساکن به بهترین وجه شکل می‌گیرد). به تحلیل سایت می‌پردازیم؛ به این دلیل که شناخت کامل نسبت به سایت خود، ازنظر جهت تابش خورشید، بادهای غالب، آلودگی‌های صوتی، دسترسی پیاده و سواره، باعث طراحی بهتر سایت پلان و پلان طبقات خود می‌شود. مجتمع‌های مسکونی ساختمان‌های بزرگی هستند که شامل خانه‌های جداگانه برای خانواده‌های مختلف می‌باشند. عنوان اصلی این برج‌های درواقع مجتمع مسکونی کوی نوبنیاد ونک است.

در مجموع، 120 واحد ارزان قیمت با فضای داخلی شیک مدرن با در نظر گرفتن اجاره کنندگان جوان ساخته شد. در معرفی مجتمع های مسکونی پردیس، در این مجتمع ها آن دسته از آپارتمان ها که نسبت به بقیه در این گروه قدیمی تر هستند، شامل ۴ طبقه 1 واحدی بدون آسانسور بوده و اکثرا نمای آجر ۳سانتی دارند. البته در سال های اخیر شاهد ساخت مجموعه یا مجتمع های مسکونی آپارتمانی توسط تعاونی ها در شهر پردیس بوده ایم که هم از نمای بهتر و هم امکانات رفاهی از قبیل آسانسور برخوردار هستند. معماران مسئول این پروژه David Carabott, Sam Blake هستند و متراژ آن متر مربع برآورد شده‌است. این ساختمان در دانکستر استرالیا قرار دارد و از نظر طراحی حجم، نما و طراحی داخلی، یکی از بهترین طراحی‌های استرالیا محسوب می‌شود. در هر طبقه این مجتمع مسکونی 16 واحد قرار دارد و جزئیات طراحی خارق‌العاده‌ای از لابی گرفته تا روف گاردن در این پروژه لحاظ شده‌است.

علاوه بر این، این رویکرد به ساخت آپارتمان ها در جهات مختلف نیز کمک شایانی خواهد کرد. اما اگر سوال برایتان مطرح شده است که ساخت آپارتمان در جهات مختلف چه فایده ای دارد، بایستی بگوییم ساده ترین فایده ی آن، کاهش دید مستقیم از سوی همسایگان مقابل است. در این بخش به معرفی آثار منتخب معماران ایرانی طراحی و ساخته شده در داخل و خارج از ایران می پردازیم. دامنه نمایش آثار از اواخر دوران قاجاریه تا به امروز می باشد. تعداد بلوک های آن 42 بوده است که در قالب بلوک های سه، چهار و نه طبقه بنا نهاده شده اند. فروشگاه، سینما، سالن اجتماعات، سالن ورزشی و … از جمله سایر امکانات این مجتمع به شمار می آیند.