بهترین طراحی برای یک مجتمع مسکونی در کنار معرفی بهترین نمونه های جهان-دنیای معماری

فضاهای ارتباطی مانندِ، پله‌ها، آسانسورها، پلکان فرار که باید توجه خاصی به طراحی آن‌ها شود. سایت باید در منطقه کاملاً توسعه‌یافته یا در منطقه‌ای که پتانسیل توسعه را دارد قرار گیرد. عایق بودن دیوارها ازنظر جلوگیری از مجله خبری معماری ورود صداها به واحدهای مجاور، بودن فضاهای استاندارد در راهروها برای رفت‌وآمد آسان. © حقوق محصولات و محتوای اين سایت متعلق به گروه طرح نوین می باشد و هر گونه کپی برداری از محتوا و محصولات سایت پیگرد قانونی دارد.

  • این سبک طراحی باعث شد که ساکنین مجتمع دسترسی راحت تری به تمام نقاط مجتمع داشته باشند.
  • چنین تلفیق هایی حاصل قرارگیری بین تغییرات سلیقه ای بین چندین جنبش در عرصه معماری می باشد.
  • مالکیت در هر دو نوع از آپارتمان های فوق کاملا مشخص و معین است و با خیال راحت بدون نگرانی می توانید آنها را خرید و فروش یا در آنها سکونت کنید.
  • زمین انتخابی سایت باید خاک مناسبی داشته باشد، جهت ساخت‌وساز که توسط کارشناسان برسی می‌شود.

بهترین نور را برای این قسمت از خانه در نظر می‌گیرند که در ایران این نور، قسمت جنوب است. عرصه عمومی شامل (ورودی شاخص، پذیرایی، آشپزخانه، تراس، سرویس بهداشتی) عرصه خصوصی (اتاق‌های خواب، حمام، لاندری روم) و همچنین در یکسری از خانه‌ها فضایی به‌عنوان اتاق بازی در نظر می‌گیرند. طراحی واحدهای مسکونی با توجه به تعداد خواب و مساحت‌های آن‌ها (باید توجه به ابعاد و استانداردهای هر فضا داشت؛ زیرا پلان‌هایی که در آن‌ها توجه به ضوابط شده باشد زندگی در آن برای افراد ساکن به بهترین وجه شکل می‌گیرد). به تحلیل سایت می‌پردازیم؛ به این دلیل که شناخت کامل نسبت به سایت خود، ازنظر جهت تابش خورشید، بادهای غالب، آلودگی‌های صوتی، دسترسی پیاده و سواره، باعث طراحی بهتر سایت پلان و پلان طبقات خود می‌شود. مجتمع‌های مسکونی ساختمان‌های بزرگی هستند که شامل خانه‌های جداگانه برای خانواده‌های مختلف می‌باشند. عنوان اصلی این برج‌های درواقع مجتمع مسکونی کوی نوبنیاد ونک است.

معماری داخلی چیست ؟ 0 تا 100 معماری داخلی

طرح معابر می بایست به نحوی باشد که انتخاب راهی میان بر از میان محله مسکونی را تشویق ننمایند. موقعت ورودی به یک منطقه مسکونی را می توان قابل مقایسه با آستانه در ورودی یک منزل مسکونی دانست. برای اهمیت و بهتر مشخص کردن ان –همچنین نشانی برای جهت یابی- طراحی ویژه ای ضروری است.

مجتمع مسکونی 5 الهیه

معماری سبز در فرانسه، سال‌هاست روندی رو به رشد دارد و این مجموعه نیز در همین راستا قابل بررسی است. داشتن فضاهایی ویژه در یک مجتمع ، به نوعی که ساکنین بتوانند اوقاتی خاص را در این فضاها بگذرانند، از مواردی است که می‌تواند تفاوت میان یک مجتمع مسکونی فوق العاده و پیش پا افتاده را برساند. ابن ساختمان در زمان خود بلندترین ساختمان مسکونی در تهران به شمار می‌رفت. برج مسکونی آسمان که زمانی از اسامی ساختمان های شناخته شده بود. در دید اول نمای پروژه مشابه نماهای فلزی موزه گوگنهایم و ساختمان والت دیسنی است و نمای پروژه کمی ترسناک به نظر می رسد. نام این مجتمع مسکونی از موقعیت مکانی سایت این پروژه گرفته شده است.

پردیس فاز۲/ دارای سند تک‌برگ

در مجموع، 120 واحد ارزان قیمت با فضای داخلی شیک مدرن با در نظر گرفتن اجاره کنندگان جوان ساخته شد. در معرفی مجتمع های مسکونی پردیس، در این مجتمع ها آن دسته از آپارتمان ها که نسبت به بقیه در این گروه قدیمی تر هستند، شامل ۴ طبقه 1 واحدی بدون آسانسور بوده و اکثرا نمای آجر ۳سانتی دارند. البته در سال های اخیر شاهد ساخت مجموعه یا مجتمع های مسکونی آپارتمانی توسط تعاونی ها در شهر پردیس بوده ایم که هم از نمای بهتر و هم امکانات رفاهی از قبیل آسانسور برخوردار هستند. معماران مسئول این پروژه David Carabott, Sam Blake هستند و متراژ آن متر مربع برآورد شده‌است. این ساختمان در دانکستر استرالیا قرار دارد و از نظر طراحی حجم، نما و طراحی داخلی، یکی از بهترین طراحی‌های استرالیا محسوب می‌شود. در هر طبقه این مجتمع مسکونی 16 واحد قرار دارد و جزئیات طراحی خارق‌العاده‌ای از لابی گرفته تا روف گاردن در این پروژه لحاظ شده‌است.