بهترین طراحی برای یک مجتمع مسکونی در کنار معرفی بهترین نمونه های جهان-دنیای معماری

مجتمع مسکونی آقای جعفری واقع در شهر همدان در منطقه شهرک مدرس در زمینی به مساحت 240 مترمربع با موقعیت سه نبش قرار گرفته است. از امکانات این مجتمع مسکونی لوکس می توان به سینما سه بعدی، سالن اسکواش، استخر اشاره کرد. در قسمت دوم فایل یک مجتمع مسکونی در کشور اتریش بررسی شده است که معمار آن ایرانی می باشد. مجتمع مسکونی ویلاشهر نیز از دیگر مجتمع های مسکونی است که در این فایل تحلیل شده است. در این فایل دو مجتمع مسکونی در اصفهان و اهواز بطور کامل مورد تحلیل قرار گرفته است.

  • قسمت دوم این فایل به بررسی مجتمع مسکونی پیروزی در اهواز اختصاص یافته است.
  • در دید اول نمای پروژه مشابه نماهای فلزی موزه گوگنهایم و ساختمان والت دیسنی است و نمای پروژه کمی ترسناک به نظر می رسد.
  • مجتمع های مسکونی مسکن مهر پردیس دستۀ سوم مجتمع های مسکونی این شهر هستند.
  • وجود درختی به ارتفاع بیش از یک طبقه در مجاورت نما، تعاملی جدید در همسایگی جداره ایجاد می‌کند، بدین ترتیب که وجود پوشش گیاهی در طبقه‌ پایین منجر به ایجاد حریم و منظری مناسب برای هردوطبقه می‌شود.

این گروه از معماران، ایجاد پیوستگی پایدار با محیط اطراف را نیز به عنوان یکی دیگر از مزایای این کار معرفی می کنند. وجود درختی به ارتفاع بیش از یک طبقه در مجاورت نما، تعاملی جدید در همسایگی جداره ایجاد می‌کند، بدین ترتیب که وجود پوشش گیاهی در طبقه‌ پایین منجر به ایجاد حریم و منظری مناسب برای هردوطبقه می‌شود. قرارگیری توده‌ی سبز در حفره‌ها و پیش‌آمدگی‌های طبقات مختلف حجم و تأثیر متقابل منظر و حریم، برای اکثر واحدهای مسکونی، به‌ویژه برای طبقات بالایی، چشم‌اندازهای مناسبی پدید می‌آورد.

اصول کلی طراحی معابر در یک سایت مسکونی

این مجتمع در منطقه یک تهران و در خوش آب و هوا ترین نقشه این شهر بنا شده است. یکی از معروف ترین مجتمع های مسکونی که در شهر اصفهان واقع شده است، مجتمع مسکونی زیتون این شهر می باشد. مجتمع در خیابان رزمندگان اصفهان واقع شده است و طراحی و ساخت آن 2 سال بطور انجامیده است. مجتمع مسکونی شن زار در تهران و 40 کیلومتری جاده تهران – گرمسار واقع شده است. از جمله ویژگی های اصلی این مجتمع می توان به سادگی، رعایت تناسبات انسانی، تطابق ساختار کالبدی، رعایت سلسله مراتب و پرسپکتیوهای متفاوت اشاره کرد.

مجتمع مسکونی سینا

تلاش و جدال برای اجرای عمارت خورشید در باغ شهر و محله ای آجری 400 دستگاه ( محله یزدی ها ) که امروزه دیگر نیست. شهری مدرن و ایرانی که به همت یک تاجر یزدی روند رو مجله خبری معماری به رشد ی را پیش گرفته بود. مردی که با سرمایه و پشتکار خود پایه‌ی صنعت کشور را تقویت و منطقه‌ای ایجاد نمود که هنوز که هنوز است از طبیعت و صنعت آن سخن می گویند.

این برج ها شامل 12 الی 31 طبقه است در سه فاز احداث گردیده است. معماری و طراحی این ساختمان را شرکت انترامبه در کلمبیا انجام داده است. این پروژه نزدیک به جنوب شرقی دره هواجاکو واقع در منطقه مسکونی شهرستان اسفرا واقع شده است.

بیا پردیس اولین و بزرگترین پلتفرم تخصصی برای خرید و فروش املاک از جمله واحد های شخصی ساز، مسکن مهر، واحدهای تجاری، واحدهای ویلایی و زمین با کاربری های متفاوت در شهر پردیس است. مجتمع مسکونی شقایق پردیس توسط شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس در سال 1389 به بهره برداری رسیده است. در معرفی مجتمع های مسکونی پردیس در ابتدا به بررسی انواع مجتمع های مسکونی این شهر خواهیم پرداخت و در ادامه به ذکر ویژگی ها و موقعیت جغرافیایی برخی از این مجتمع ها می پردازیم.