برج ها و مجتمع های مسکونی-دنیای معماری

خط دید ایجاد شده درتقاطع ها، باید معمولا ۹۰ متر دید بدون مانع از فاصله ۹ متری در تقاطع یک معبر دسترسی و یک معبر پخش کننده، و از فاصله ۶۰ متری در تقاطع دو معبر دسترسی با یکدیگر ایجاد نماید. هر محله مسکونی که اندازه قابل توجهی داشته باشد، باید همواره بیش از یک ورودی و خروجی به محله داشته باشد. طول یک بن بست باید در حد و حدودی معقول بوده و هیچ گاه از ۱۸۰ متر تجاوز ننماید.

  • سایت این پروژه از معدود باغ‌های حفظ شده منطقه است و استراتژی طرح نیز در راستای حفظ درختان باغ بوده‌است.
  • در کل باید گفت که اصطلاح ویلایی در شهر پردیس به مجتمع های مسکونی گفته می شود که دارای زمینی مجزا با حداکثر 3 طبقه تک واحدی هستند.
  • این مجتمع مسکونی که CANOPIA نام دارد، در خود واحدهایی تجاری و اداری را نیز جای می‌دهد.
  • مراسم تجلیل از رئیس و کارکنان حمل و نقل مجتمع مسکونی پارس جم به گزارش روابط عمومی…
  • مجتمع مسکونی نکسوس در منطقه سعادت آباد تهران در زمینی به مساحت 950 متر مربع احداث گردیده است.
  • این گروه از معماران، ایجاد پیوستگی پایدار با محیط اطراف را نیز به عنوان یکی دیگر از مزایای این کار معرفی می کنند.

دارای ۱۰۴ واحد مسکونی می باشد و واحدهای تجاری و مجموعه اداری نیز دارد. آنچه در زندگی داخل ساختمان های مسکونی روی می دهد در تضاد آشکاری با زندگی بیرونی قرار دارد آزادی هایی که مردم در دورهمی ها مهمانی ها و تجمع های فضاهای خصوصی و نیمه خصوصی خود دارند در بیرون خانه محدودتر و ممنوع است. کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت سرمایه گذاری مسکن می باشد. طرح کلی نظام یک معابر در یک محله مسکونی نباید بدان حد پیچیده باشد که مراجعه کنندگان غیر ساکن، ناتوان از یافتن مسیر و جهت مورد نظر خود باشند. در یک محله مسکونی می توان تفکیک شبکه حرکت سواره از شبکه حرکت پیاده را مد نظر قرار داد.

موارد موجود در برنامه فیزیکی مجتمع مسکونی:

برای طراحی مناسب معماری خانه های مسکونی بهتر است در مرحله اول سلیقه و انتظاری که از یک خانه دارید، را در نظر بگیرید. در ادامه برای طراحی مناسب معماری خانه های مسکونی بهتر است از افراد متخصص این حوزه استفاده کنید. این افراد در مرحله اول از خواست و سلیقه شما را در نظر میگیرند و در مراحل بعدی اقدام به ساخت و طراحی خانه متناسب با معیارهای شما میکنند. در این مطلب با دانلود 9 پروژه تحلیل نمونه موردی مجتمع مسکونی داخلی در خدمت شما خواهیم بود. این گروه از واحد های مسکونی شهر پردیس به آپارتمان های شخصی ساز معروف اند شامل مجتمع های آپارتمانی ای هستند که توسط شخص یا گروهی از اشخاص ساخته شده اند. این واحدهای مسکونی در معرفی مجتمع های مسکونی پردیس دارای امکانات رفاهی و نمای نسبتا بهتری نسبت به واحد های آپارتمانی تعاونی ساز در شهر پردیس هستند.

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آقای شیرافکن

تمام این واحدها دارای چشم اندازهای زیبا و نور طبیعی مناسب می باشند. طراحی دریاچه در مرکز مجتمع طبیعت سبز را وارد زندگی ساکنین کرده است. این سبک طراحی باعث شد که ساکنین مجتمع دسترسی راحت تری به تمام نقاط مجتمع داشته باشند.

استودیوی معماری محلی Ripoll Tizon پروژه مسکونی Sa Pobla را در مایورکا، اسپانیا طراحی کرد تا هم از نظر سادگی یکپارچه باشد و هم با نیازهای تک تک ساکنان سازگار باشد. نتیجه؟ این مجتمع پیشانی سفید، که تقریباً بیشتر شبیه یک استراحتگاه تعطیلات است تا آن نوع مسکن عمومی که ما به آن عادت کرده ایم. این پروژه در سال 2012 تکمیل شد و جایزه اول را در بخش بهترین پروژه معماری مسکونی در جوایز معماری پلاس 2013 به دست آورد. علاوه بر این، این پروژه 19 واحدی فینالیست جوایز معماری FAD 2013 و دوازدهمین دوسالانه معماری و شهرسازی اسپانیا در سال 2013 بود. گروه مهندسی آیتیس با بهره گیری از متخصصین مجرب IT و کارشناسان املاک اقدام به طراحی سامانه اطلاع رسانی و فروش مجتمع های تجاری و برج های ایران با نام نموده است. در راه اندازی این سامانه سعی بر آن شده تا بتواند به عنوان مرجع جامع و کاملی از اطلاعات برج ها، مجتمع های تجاری، مسکونی و تفریحی و ..

، Condo)، یک سازه ساختمانی است که به چندین واحد تقسیم می‌شود که هر یک به‌طور جداگانه دارای مالکیت هستند و پیرامون آن توسط مناطق مشترک که دارای مالکیت مشاع هستند احاطه شده‌است. چالش اصلی پروژه، کشیدگی زیاد زمین در محور شمالی جنوبی بود که عملا منجر به نورگیری تنها از دوضلع ده متری شمالی و جنوبی می شد. سالن بدنسازی چند منظوره و روف گاردن و حیاط سازی هلندی مجله خبری معماری بخشی دیگر از امکانات این مجتمع هستند. از آنجایی که دکوراسیون باشگاه بدنسازی در جلب توجه مراجعه کنندگان می تواند موثر واقع شود و یکی از معی … با توجه به رقابتی بودن اصناف آرایشی و سالن داران، بازسازی پیرایشگاه مردانه و تغییر سبک دکوراسیون داخ … دروازه قوسی شکل، ورودی منطقه مسکونی را تعریف کرده و باغچه های دو طرف منازل مسکونی را به هم مرتبط ساخته است.

این مورد، اهمیت طراحی صحیح مسیرها در یک مجتمع مسکونی را خاطر نشان می‌کند، چه با محوطه‌ای بزرگ مواجه باشیم که خود گزینه‌ای جدا برای طراحی منظور می‌کند، چه بخواهیم در فضاهای داخلی به خلق مسیر بپردازیم. این طراحی و اجرای مجتمع مسکونی موزه ی یک هزار میامی مساحت 4600 متر مربع دارد. برنامه های ماه مبارک رمضان در مجتمع مسکونی پارس جم تشریح شد. این مجتمع شامل 12 واحد مسکونی بوده و متراژ این واحد از 250 متر مربع تا 800متر مربع در واحد های پنت هاوس می باشد. در سایت فایل معماری نمونه های تطبیقی زیادی در قالب فایل پاورپوینت منتشر شده است که از لینک های زیر می توانید به پربازدید های آنها دسترسی داشته باشید. عمده مصالح استفاده شده در این مجتمع مسکونی ترکیبی از چوب و سنگ است.

علاوه بر این نمی بایست هیچ گاه ناآگاهانه بن بستی در میان یک شبکه راه های دسترسی ایجاد نمود. در یک محله مسکونی می بایست تا حد امکان تقاطع ها حذف گردند. گرچه هر سایتی دارای خصوصیات خاص بوده و نیاز به برخورداری خاص دارد، اما می توان دستور العمل های مشخص و جامعی که برای تمامی محلات مسکونی مشترک باشند، پیشنهاد نمود. با باریک تر شدن فضای خیابان ( قرار گرفتن بنا ها در دو طرف معبر) معبر ورودی، وضعیت دروازه را برای بیننده القا می نماید.

برنامه ریزی طرح، سایت پلان، پلان واحد ها از جمله بخش های این فایل به شمار می رود. یکی از مهم ترین موضوعات در دنیای طراحی، طراحی مجتمع های مسکونی می باشد که در گروه معماری همستان اهمیت زیادی به آن داده شده است. طراحی مجتمع های مسکونی، از حساسیت های بسیار زیادی برخوردار است. هزینه های ساخت، المان دیگری است که هر طراح خبره ای باید بدان توجه کند و با توجه به قیمت متریال های موجود در بازار، زیباترین طرح را با صرف کمترین هزینه ممکن به ارمغان آورد. طراحی فضاهای عمومی پرده دوم از نمایش طراحی یک مجتمع مسکونی می باشد جایی که اتصال بین نما و فضای داخلی رخ داده و بیننده را آماده دیدار از فضاهای اصلی داخلی می کند.

روند طراحی مجتمع مسکونی

استفاده صحیح از رنگ ها، هماهنگی متریال ها، اکسسوری ها متناسب با فضا، نورپردازی، … از چالش های مهم طراحی این فضاها هستند. ناگفته نماند، طراحی اصولی و صحیح این فضاها پیش تر در طراحی صحیح پلان آغاز شده، در هماهنگی با طراحی نما رشد کرده و در طراحی داخلی به پختگی رسیده است. طبیعی است هر خانواده ای تجربه و برداشت خاص خود را از زندگی داشته و این سیر و تکامل، سلیقه متفاوتی را به ارمغان آورده است. طراحی هر واحد بر اساس سلائق مختلف و در عین حال حفظ هارمونی طراحی و ارتباط کل با جز اصلی ترین دغدغه طراحی خواهد بود. گروه معماری همستان افتخار دارد که ده ها پروژه مسکونی را با بالاترین کیفیت طراحی نموده و همواره اصول فوق را تمامی طرح های خویش لحاظ کرده است. با توجه به این موضوع بهتر است، توجه و تمرکز کافی به این مرحله داشته باشید.