برج ها و مجتمع های مسکونی-دنیای معماری

این پروژه واقع در شمال تهران جنب هتل اوین و غرب بزرگراه شهید چمران میباشد. طراحی این مجتمع، با رویکردی متفاوت از ساختمان های اطراف انجام شده است. پیش بینی می شود که این پروژه به عنوان نشانه ای از معماری معاصر در این شهر معرفی خواهد شد.

  • در معرفی مجتمع های مسکونی پردیس می توان گفت در حدود ۷۰% از واحد های آپارتمانی مسکونی در شهر جدید پردیس به صورت تعاونی ساز و حتی دارای سند تعاونی هستند.
  • مجموعه ورزشی آبی شامل استخر ، سونای خشگ ، سونای بخار و جکوزی در طبقات مشاعات حاضر است.
  • وقتی خانه ای در شمال ایران را در ذهن متصور می شود، مفهوم فضای خانه، عموما و از دیر باز، از چهارچوب دیوارهای محیطی فراتر می رود و بخشی از طبیعت و فضای پیرامون را در بر می گیرد.
  • عرصه‌بندی مناسب در اینجا به معنی در نظر گرفتن فضاهای با کیفیت خصوصی، نیمه خصوصی، نیمه عمومی و عمومی است.
  • طول یک بن بست باید در حد و حدودی معقول بوده و هیچ گاه از ۱۸۰ متر تجاوز ننماید.

از این رو، در طراحی مناسب یک مجله خبری معماری، خلق فضا با کیفیت‌های متفاوت، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه داشت و کیفیت‌های فضایی متنوع و مناسب، به ما در پیشبرد هدفمان کمک شایان توجهی می‌کنند. این برج در زمینی به مساحت نزدیک به ۵۵۰۰ متر مربع ساخته شد. این ساختمان دارای 10 طبقه واحد های مسکونی می باشد و 6 طبقه دفاتر اداری است و 2 طبقه واحد های تجاری دارد.

برج های مسکونی سینا 1 و 2

شامل تصاویر ماکت، موقعیت جغرافیایی، اطلاعات کلی برج یا مجتمع، پلان ها، تصاویر واقعی، فیلم های ویدئویی، تیزرهای تبلیغاتی در صورت وجود و … را به شکلی زیبا و مهندسی گردهم آورد تا خریداران از اقصی نقاط کشور به راحتی به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند. مسئولان طراحی این پروژه آرتور امید آذری و جعفر لطف اللهی هستند و مجموعه باغ آپارتمان دولت با مساحت متر مربع در شمال تهران واقع شده‌است. این مجتمع در بوردو در فرانسه در زمینی به مساحت متر مربع احداث شده‌است. این طرح در راستای طرح توسعه شهری جدید بوردو، توسط سو فوجیموتو معمار مطرح ژاپنی طراحی شده‌است.

تغییر انبار کانتینر گرافیتی به مجتمع تجاری-مسکونی

بدون آن که اهمیت این معبر ورودی با طراحی ویژه ای برای بیننده مشخص شده باشد، چنین به نظر می رسد که خیابان به طور ناگهانی به داخل منطقه مسکونی سقوط کرده است. با توجه به نیاز بشر به حفظ امنیت و توانایی بیشتر برقراری امنیت توسط نیروهای جمعی به نسبت نیروهای فردی، انسانها زندگی به صورت گروهی را تا آنجا که به حریم خصوصی شان لطمه وارد نکند دوست دارند. دسترسی‌های سواره و پیاده و نحوه تفکیک آن‌ها از هم در مجتمع‌های مسکونی، یکی از عوامل مؤثر در جذاب جلوه دادن مجتمع مسکونی بشمار می‌رود. زمین انتخابی سایت باید خاک مناسبی داشته باشد، جهت ساخت‌وساز که توسط کارشناسان برسی می‌شود. مسیرها باید کوتاه، شفاف و به دور از ابهام باشند و به نوعی هدایتگر به سمت اتفاقات خاصی که قرار است در مجتمع مسکونی بیفتد. ایران‌شناسی شمال غربی محله یوسف‌آباد جنوب محله شیراز جنوب شرقی شهرک والفجر بنا شد.

مسکن علاوه بر تأمین سرپناه، مجموعه‌ای بوده که هدف آن ارائه خدمات متعدد و تأمین نیازهای ساکنان در یک مکان است. از سوی دیگر، با داشتن استخر، باشگاه، سونا، جکوزی، سالن اجتماعات و … نیز تا حد بسیاری به نیازهای ویژه کاربرین توجه کرده‌ایم. مسیر می‌تواند طراحی مسیر پیاده، سواره و یا طراحی مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری باشد که در رابطه با دو مورد اخیر بعدا توضیح می‌دهیم.