بازسازی ساختمان اداری چه نکات مهمی دارد؟ + چند پیشنهاد طلایی سلام ساختمان

بنابراین در فصول گرم و سرد سال همیشه هوای متعادلی در داخل یک ساختمان اداری در جریان خواهد بود. برای دستیابی به جزییات بیشتر این پروژه به مطلبدرخشش سنگ مرمر در نمای ساختمان اداری تجاری ولیعصر تهرانسری بزنید. یکی از عوامل تأثیر گذار بر فرم و جهت ساختمان اداری، اقلیم و شرایط جغرافیایی هر منطقه می‌باشد.

علاوه بر رنگبندی و شکل ظاهری، مبلمان اداری باید دارای طراحی استاندارد و ارگونومیک باشد تا در طول روز موجب ایجاد خستگی در کارکنان نشود. همانطور که می دانید، هر اداره دارای کارمندانی با رده های شغلی و وظایف متفاوتی می باشد و هرکدام از این کارمندان دارای نیازهای فضایی (مانند اتاق های مجزا) می باشند تا بتوانند به وظایف خود راحت تر رسیدگی کنند. همچنین محیط اداره باید برای کارمندان محیطی دلچسب باشد تا با افزایش رضایت شغلی و ایجاد فضایی دوستانه راندمان کاری افزایش پیدا کند. ویژگی‌های دکوراسیون مینیمال دکوراسیون مینیمال ، نوعی از سبک طراحی داخلی است که امروزه طرفداران زیادی دارد و غالب کلی بیشتر خانه‌های دنیا شده است. مزایای یک ساختمان سبز اداری علاوه بر کاهش مصرف انرژی و صدماتی که یک ساختمان در طول عمر خود به محیط وارد می کند از مزایای اجتماعی و روانی نیز برخوردار است. به این نتیجه رسیده است که زمانی که یک ساختمان سبز در کوتاه مدت( مثلاً تا 10 سال) بازدهی خود را نشان ندهد و هزینه های صرف شده را جبران نکند.

از ما به شما نصیحت که هیچ گاه طراحی نمای مناسب ساختمان اداری خود را فراموش نکنید و آن را به دست هر کسی نسپارید. شاید شما هم شنیده باشید که یک ساختمان اداری بدون طراحی نمایی را اجرا کرده و برحسب اتفاق نمای زیبایی هم ار آب درآمده است. پس علاوه بر ضوابط طراحی پلان واحدهای تجاری که با واحدهای مسکونی تفاوت دارد، نمای آن نیز باید با ساختمان مسکونی متفاوت باشد. همان‌طور که می دانید از اوایل ظهور کسب و کارهای سازمان یافته در سراسر دنیا ساختمان‌هایی با عنوان ساختمان اداری ساخته شده تا این کسب و کارها بتوانند به راحتی فعالیت داشته باشند. مطلبمون راجع به بازسازی ساختمان اداری رو در همین جا به پایان می‌رسونیم.

  • از آنجایی کاهش مقاومت بنا با سلامت افرادی که در آن زندگی می کنند دارای رابطه مستقیم است، بازسازی ساختمان اداری در تهران از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است که باید در صورت نیاز بدون معطلی اجرا گردد.
  • توصیه می شود جهت کاهش مزاحمت، این بخش در یک محیط محصور شده قرار بگیرد.
  • ابتدا اجازه دهید که مراحل بازسازی را از نظر قانونی برای شما تعریف کنیم.
  • نیاز به گفتن نیست که یک ساختمان اداری سبز با مشکلاتی در سایت های شهری مواجه است.

برخی از واحدهای اداری بدون اتاق طراحی می‌شوند و فضای اختصاص‌یافته برای هر بخش با دکوراسیون آن محیط مشخص می‌گردد. این موارد از مهم ترین نکاتی است که باید در طراحی نقشه ساختمان اداری به آن توجه شود و تفاوتی نمی کند که یک ساختمان اداری تا چه اندازه بزرگ یا کوچک است. امنیت افرادی که در طول روز در آن تردد می‌کنند و مشغول به کار هستند باید مورد توجه قرار بگیرد. از پله اضطراری در ساختمان‌های اداری گرفته تا تهویه مناسب و گرمایش امن و بدون مشکل در واحدهای اداری، تمامی موارد امنیتی باید در ابتدای کار هنگام طراحی نقشه ساختمان اداری در نظر گرفته شوند.

طراحی معماری فضای اداری مدرن

در تصویر زیر می‌توانید تناسب وسایل کار با ابعاد بدن انسان را مشاهده نمایید. اگر خودتان یک واحد فلت را پارتیشن بندی می کنید، باید به سایز فضاهایی که به واحدهای مختلف اختصاص می دهید توجه داشته باشید. این کار را با توجه به اندازه استاندارد میزهای کار، فضای استاندارد مورد نیاز برای هر فرد و راحتی تردد آن ها انجام دهید.

درک ضرورت لزوم داشتن یک ساختمان اداری سبز نیازمند بررسی مزیت های محیطی، اقتصادی، جنبه های اجتماعی و روانشناسی است. گروه معماری آرکا با سال ها تجربه در زمینه ساخت و ساز هر نوع سبک مورد پسند را به بهترین نحو اجرا و پیاده سازی می نماید. پارتیشن‌ها در چنین فضای کاری به کمک آمده و علاوه بر ایجاد یک حریم نسبی، مانع ارتباط‌ گیری کارمندان یک مجموعه با هم نمی‌شوند. در ارتباط مداوم آن ها خللی ایجاد نمی‌گردد و فقط فضا را کمی بسته ‌تر و منحصر به تعداد انگشت ‌شماری از کارمندان می‌نمایند. بخش‌ هایاداری در هر سازمان و شرکتی می‌توانند از دفاتر یک تا سه ‌نفره و یا دفاتر گروهی را شامل شوند.

چرا طراحی نمای ساختمان اداری اهمیت دارد؟

کارهای نیازمند به تمرکز بالا باید در فضاهای آرام انجام شود و مشاغل نیازمند تعامل در فضای بازتر و پر سر و صدا تر هم به خوبی انجام می شوند. برای ساختمانی که دارای مساحتی بالغ بر ۱۰۰۰۰ متر مربع می‌باشد، آسانسورهای جداگانه‌ای برای حمل کالا و مواد می‌تواند استفاده شود. این بخش محیطی مناسب برای خوردن، ملاقات و گفت وگو، استراحت و کارهای فردی را فراهم می‌آورد. تهویه مناسب این فضاها به منظور ممانعت از باقی مانده بوی غذا در داخل ساختمان و محیط پیرامون از اهمیت بالایی برخوردار است.

اتاق ضبط ویدیو و صدا این روزها ساخت پادکست، ویدیو یا گرفتن عکس های حرفه ای از جمله کارهایی است که در داخل شرکت انجام می شود و بهتر است هنگام طراحی ساختمان اداری به این نیاز توجه شود. اتاق ضبط ویدیو و صدا باید عایق صدا باشد، نور مناسب داشته باشد و در صورت لزوم به تجهیزات خاص ضبط مجهز شده باشد. رسپشن و فضای ورودی هر فضای اداری به یک محیط اختصاص یافته به رسپشن و فضایی بعنوان فضای انتظار نیاز دارد. بنابراین هرقدر هم فضای اختصاص یافته برای یک واحد اداری کوچک باشد، باید طوری طراحی شود که فضای کافی برای قرار گرفتن یک میز کار و چند صندلی را داشته باشد تا اولیه ترین نیاز یک دفتر اداری را برطرف کند.

لینک های شرکت

مکانی است که میزهای کاری توسط پارتیشن های کوتاه(ارتفاع ۳۶-۳۰ اینچ) تقسیم بندی شدند یا مکانی است که هیچ پارتیشنی وجود ندارد و دید بصری واضح در فضا وجود دارد. هزینه ها حدود ۵۰ درصد (مبلمان، الکتریسیته، نورپردازی، مصالح) در طراحی فضای اداری باز نسبت به فضاهای اداری خصوصی کم تر است. «فضای اداری هیبرید» مکانی است که فضاهای باز و بسته با هم ترکیب شدند و نیاز به برقراری تعادل بین فضاهای جمعی و خصوصی است. دربرخی از فضاهای دارای، دیوارهای عایق صدا در بخش هایی واقع شده است که بایستی ساکت و کاملا خصوصی باشند و سایر فضاها دیوارهای شیشه ای دارند تا ارتباط بصری واضح به سوی فضاهای پیرامونی باشد.

با نورپردازی صحیح، زیبایی‌های نمای ساختمان، با شکوه بیشتری در شب خودنمایی می‌کنند و تزئینات، قوس‌ها و برجستگی‌های نما در زیر نور ملایم و زیبای منابع نور جلوه‌گری می‌کنند. یکی از مهم ترین و موثر ترین موضوعات در طراحی داخلی کلاسیک اداری، نظر گرفتن نوع شرکت یا اداره است. مثلا طراحی داخلی مطب پزشکان باید دارای هارمونی رنگی متفاوتی با طراحی داخلی دفتر معاملات املاک یا یک باشگاه ورزشی باشد.