این هفته برندگان جایزه بزرگ جوایز Dezeen را اعلام کردیم


این هفته در Dezeen، برندگان کلی معماری، طراحی و دکوراسیون داخلی جوایز Dezeen 2022 را در یک مهم، در لندن معرفی کردیم.

در این مراسم، موزه هنر معاصر و مرکز فرهنگی آرگو توسط احمدرضا شریکر معماری شمال به ،وان پروژه معماری سال، Ecole Camondo Méditerranée توسط Émilieu Studio برنده پروژه داخلی سال و ویلچر Wheeliy 2.0 توسط Quantum به ،وان پروژه طراحی معماری معرفی شد. سال

برندگان شش دسته استودیو نیز اعلام شدند و همه برندگان جایزه Dezeen Awards را که توسط استودیوی هلندی Atelier NL طراحی شده بود دریافت ،د.

تصویری از بال بازسازی شده سینزبری در گا،ی ملی
طرح‌هایی برای بازسازی بال سینزبری این هفته تصویب شد

همچنین در لندن، مجوز برنامه‌ریزی برای بازسازی بحث‌برانگیز بال پست‌مدرن سین‌بری گا،ی ملی در فهرست درجه یک، که در ابتدا در سال 1991 تکمیل شد و توسط دنیس اسکات براون و رابرت ونتوری طراحی شده بود، اعطا شد.

پیش از این تصمیم، اسکات براون از برنامه ریزان خواسته است تا اجازه بازسازی را رد کنند و طرح های استودیوی آمریکایی Selldorf Architects را “م،ب”، “خودسرانه” و “غیرقابل بازگشت” توصیف کرد.

مردی پشت میز روبروی پنجره مشرف به فرودگاه نشسته است
Foster + Partners طرح خود را برای فرودگاه بین المللی ملک سلمان فاش کرد

در دیگر اخبار معماری، استودیوی بریت،ایی Foster + Partners این هفته از طرح خود برای فرودگاه بین‌المللی ملک سلمان در ریاض که فرودگاه اصلی ،ستان سعودی خواهد بود، رونمایی کرد.

این ساختمان که به نام پادشاه ،ستان سعودی سلمان بن عبدالعزیز آل سعود نامگذاری شده، سومین فرودگاهی است که استودیو در حال حاضر در این کشور طراحی می کند.

SANAA گا،ی هنری نیو ساوت و، را تکمیل کرد
گا،ی هنری SANAA در نیو ساوت و، این هفته تکمیل شد

در سیدنی، استودیوی برنده جایزه معماری پریتزکر SANAA گا،ی هنری نیو ساوت و، را قبل از افتتاح عمومی امروز تکمیل کرد.

این گا،ی که مجموعه‌ای از غرفه‌های همپوش، را اشغال می‌کند که به سمت بندر سیدنی پایین می‌آیند، برای تضاد با معماری نئوک،یک قرن نوزدهمی گا،ی هنری موجود طراحی شده است.

ع، بیرونی مجموعه کلیسا با حومه اسکاتلند
ما بررسی سال را با تمرکز بر پروژه های استفاده مجدد آغاز کردیم

با نزدیک شدن به پایان سال 2022، بررسی سال را با گردآوری 10 پروژه معماری استفاده مجدد که در 12 ماه گذشته تکمیل شده اند، آغاز کردیم. از جمله موزه هنر برنده جایزه Dezeen در تهران، هتلی با طراحی مارسل بروئر و بازسازی کلیسای سابق در ادینبورگ (بالا).

ما با نگاهی به 10 آسمان‌،اشی که امسال بیشترین تأثیر را داشتند، از جمله بلندترین ساختمان اتحادیه اروپا توسط Foster + Partners و لاغرترین آسمان‌،اش جهان در نیویورک، ادامه دادیم.

نمای بیرونی خانه CLT در لندن توسط Unknown Works
خانه CLT یکی از پربیننده ترین پروژه های این هفته بود

پروژه های پرطرفدار این هفته شامل گسترش CLT با رنگ زرد پر جنب و جوش به خانه ای در لندن (تصویر)، خانه بتنی در صحرای مکزیک و مرکز اجتماعی طراحی شده توسط معماری Kéré در اوگاندا بود.

جدیدترین لوک‌بوک ما خانه‌هایی با درهای کشویی و سالن‌هایی با شومینه‌های معلق از سقف را به نمایش گذاشته است.

این هفته در Dezeen

این هفته در Dezeen جمع بندی منظم اخبار برتر هفته است. در خبرنامه های ما مش، شوید تا مطمئن شوید چیزی را از دست ندهید.


منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/03/this-week-dezeen-awards-overall-winners/