اورلین چن در مرکز فرهنگی بازسازی شده اشاراتی به «دوران سرخ» چین حفظ کرده است


معمار Aurelien Chen یک غذاخوری معدنچیان سابق در Handan، چین را به یک مرکز فرهنگی چند منظوره با مداخلاتی که به میراث کمونیستی ساختمان پاسخ می‌دهد، تبدیل کرده است.

این غذاخوری در دهه 1970 برای خدمت به کارگران معدن زغال سنگ Jinxing در استان هبی چین ساخته شد.

اطراف آن را ساختمان های اداری مربوط به سال 1912 احاطه کرده اند که توسط معماران آلم، ساخته شده اند و زیبایی کاملاً غربی دارند.

نمای بیرونی ساختمان سابق معدن زغال سنگ
این غذاخوری برای خدمت به کارگران معدن زغال سنگ ساخته شده است

،ت محلی با شرکت مهندسی ساختمان ،تی چین (CSCEC) برای نظارت بر بازسازی پایدار سایت، با مستقر در پکن چن از او خواسته شد تا سرپرست تیم طراحی شود.

این سایت به ،وان یک مقصد توریستی با تمرکز بر نمایش تکامل چین در دوران “عصر سرخ”، که با تأسیس حزب کمونیست چین (ح‌ک‌پی) در سال 1921 آغاز شد و در انقلاب فرهنگی بین سال‌های 1966-1976 به اوج خود رسید، تعیین شده است.

پس از بررسی تاریخی این مکان، مشخص شد که بناهای اوایل قرن بیستم باید به وضعیت اولیه خود بازگردانده شوند.

غذاخوری طراحی شده توسط Aurelien Chen
توسط CSCEC و Aurelien Chen بازسازی و مرمت شد

چن به Dezeen گفت که او احساس می‌کند که ساختمان غذاخوری نیز باید حفظ شود زیرا مکمل طرح اصلی و سبک سازه‌های قبلی است.

او توضیح داد که خلاصه بازسازی برای تأکید و بازآفرینی ،اصر معماری است که در طول زمان از بین رفته یا نیاز به مرمت قابل توجهی دارند.

منطقه غذاخوری در مرکز فرهنگی Jinxing توسط Aurelien Chen
فضای داخلی پیرامون ویژگی های تاریخی موجود توسعه یافته است

چن می‌گوید: «به‌جای بازسازی فضای جعلی دوران سرخ، ترجیح دادم آثار تاریخی کمی را که قبلاً در داخل ساختمان وجود داشت، حفظ کنم.

من طراحی و فضای اطراف آن‌ها را توسعه دادم و سعی کردم رنگ‌ها، مواد و مبلمان آن زمان را به شکلی ظریف تداعی کنم.»

دیوارهای غار مانند در غذاخوری چینی
طاق های ساختمان حفظ شد

یکی از مهمترین مداخلات، یک ،صر مبلمان چند منظوره به شکل گل است که در مرکز سالن اصلی قرار دارد.

طرح کلی این فضا که می تواند به ،وان میز اطلاعات، فضای نمایشگاهی، صحنه یا منطقه استراحت مورد استفاده قرار گیرد، الگوی معمولی دوران سرخ را تداعی می کند که روی سقف اصلی نقاشی شده است.

سایر مبلمان موجود در سالن مرکزی همه کاره شامل نیمکت های موجی و غرفه های مطالعه دایره ای است که برای ایجاد حس رو، و انعطاف پذیری در استفاده در نظر گرفته شده است.

فضاهای مطالعه دایره ای شکل از چراغ های سقفی اصلی سالن الهام گرفته شده اند و قفسه های کتاب یکپارچه را در خود جای داده اند تا تاثیر بصری آنها بر فضا به حداقل برسد.

پیشخوان به شکل گل در داخل غذاخوری در چین
یک مبلمان چند منظوره به شکل گل در وسط قرار دارد

دیوارهای داخلی فرسوده موجود حفظ شدند و به ویژگی های کلیدی در فضاهای بازسازی شده تبدیل شدند. دیوار جداکننده خطی که زم، پیشخوان غذاخوری بود به میز مطالعه با لامپ ها و چهارپایه های بلند تبدیل شد.

محوطه بار در گوشه ای از فضا قرار دارد و در کنار آن دیواری سیم، قرار دارد که شعارهای کمونیستی را با حروف چینی نشان می دهد.

دیوارهای فرسوده داخل غذاخوری معدنچیان
پیشخوان غذاخوری اکنون به میز مطالعه تبدیل شده است

چن می‌خواست طاق‌هایی را در طرح بگنجاند تا جزئیاتی را که در یک ساختمان تاریخی همسایه یافت می‌شود بازتاب دهد. این امر با افزودن یک ردیف غرفه با سایبان های قوسی به محوطه رستوران به دست آمد.

این غرفه‌ها همچنین به دهانه‌های آجری قوسی که در طول فرآیند بازسازی کشف شده‌اند و همچنین طاق‌های سنگی کشف‌شده در زیرزمین اشاره دارند.

طاق داخل مرکز فرهنگی چین توسط اورلین چن
یک کف شیشه ای طاق ها را به فضاهای عمومی بالا متصل می کند

طاق ها در حالت اولیه خود حفظ شدند و کمترین مداخلات به تبدیل آنها به گوشه های مطالعه و مکان های نمایشگاهی کمک کرد. یک کف شیشه ای ارتباط بصری بین این فضاها و فضاهای عمومی بالا را حفظ می کند.

پله‌هایی که به زیرزمین منتهی می‌شوند به یک حجم ف،ی و طاق‌شکل که به نما اضافه شده است، منتقل شدند. دهانه‌های پنجره‌های بیرونی به شکل طاق‌هایی در آمدند که به جزئیات یافت شده در ساختمان‌های تاریخی نزدیک اشاره می‌،د.

نمای داخلی ساختمان معدن زغال سنگ Jinxing
به غرفه ها طاق های مینیاتوری به ساختمان های اطراف داده شد

چن توضیح داد که اگرچه تعداد جزئیات مهم میراثی در داخل ساختمان محدود بود، اما هر یک به دقت بازسازی شدند و به ،وان مبنایی برای افزودنی‌هایی که پیوند با گذشته را تقویت می‌،د، مورد استفاده قرار گرفتند.

این معمار افزود: “من می گویم که مداخلات جدید تمایل دارند با شرایط موجود ،یب شوند، گاهی اوقات به روشی بسیار غیر مادی.” شکل و فضای آن‌ها مستقیماً از ،اصر اصلی نشأت می‌گیرد و آن‌ها را آشکار می‌کند؛ با این حال، مواد با هم تضاد بیشتری دارند.

محوطه بزرگ با پلان باز در مرکز فرهنگی توسط Aurelien Chen
فضای داخلی نیز دارای صندلی های موج دار است

دیگر پروژه‌های فرهنگی و تفریحی اخیر در چین شامل یک مرکز بازدیدکننده با سقف‌های کاشی‌کاری مارپیچ و بزرگترین کتابخانه کشور است که توسط استودیوی دانمارکی Schmidt Hammer L،en Architects طراحی شده است.


منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/18/aurelien-chen-references-،as-red-era-renovated-cultural-centre/