اهمیت معمار و معماری-دنیای معماری

پژوهش‌های بسیار در خصوص تاثیرات طبیعت بر سلامت حاکی از آن است که ارتباط با طبیعت در فضای مصنوع تاثیر بسزایی بر کاهش مدت زمان بهبودی بیماران دارد. لذا فرض شده است که؛ اجرایی‌کردن اصول طراحی بیوفیلیک در بیمارستان‌ها بر درمان و مدت زمان بهبودی تاثیرگذار است. در این پژوهش بر اساس هدف، روش تحقیق کاربردی، و شیوه مطالعه توصیفی‌- ‌تحلیلی است. ابتدا با روش بازبینی سیستماتیک منابع مربوط به زمینه طراحی بیوفیلیک و سلامت، تحلیل و بررسی شده‌، سپس مرتبط‌ترین مقالات در حوزه طبیعت و سلامت، انتخاب‌ شده و تئوری‌ها و شاخصه‌های سلامتی تاثیر‌پذیر از ارتباط با طبیعت ارائه‌شده‌اند. در نتیجه بر اساس یافته‌های مبتنی بر شواهد، مدل طراحی بیمارستان بیوفیلیک و کاربردی‌ترین راهبردهای طراحی بیوفیلیک در هر یک از بخش‌های بیمارستان، برای استفاده جامعه طراحان و ارتقای کیفیت شفابخشی فصاهای درمانی بدست آمدند.

  • نام و شهرت خدایان یونانی مذهب یونانی‌ها یک پدیده طبیعی گسترش یافته بود.
  • ظهور این سبک پس از جنگ جهانی اول، با ایده‌های انسان‌گرایی مدرن و سوسیالیسم ارتباط تنگاتنگی دارد.
  • تشخیص سبک معماری بیزانس یا روم شرقی آسان‌تر از بقیه سبک‌هاست.
  • در واقع برای ایستا بودن یک سازه باید مشخصات فنی اعم از کاربرد مصالح مرغوب رعایت شود.
  • اندازه‌گیری متغیرهای محیطی مانند دمای هوای خشک، رطوبت نسبی، شدت روشنایی، تراز شدت صوت، غلظت ذرات معلق، در فضای اتاق استراحت بیمار، به صورت همزمان با تکمیل پرسشنامه توسط کاربران مطابق با پروتکل های مشخص، توسط پژوهشگر انجام می‌شود.

از رها کردن تمام یک شهر و سود بردن از مرگ و فروپاشی آن گرفته تا کلک زدن به معماران و ندادن دستمزد آنها؛ در اینجا لیست کوتاهی از بدرفتاری‌های او نسبت به معماری و معماران آورده شده است. پادکست این‌آرشی در جهت ارائه بهترین و دقیق ترین اطلاعات معماری شروع به فعالیت کرده و با توجه به پشتوانه 16 ساله مرکز معماری ایران ، سعی در ارائه اطلاعات دقیق و سالم دارد. کوادراتورا چیست؟ در هنرهای زیبا، اصطلاح کواداتورا شکلی از نقاشی دیواری توهم‌زا را توصیف می‌کند که در آن تصاویری از صور معماری بر روی دیوارها یا سقف‌ها نقاشی می‌شوند به طوری که به نظر می‌رسد فضای واقعی اتاق را به… معماری همیشه زمینه و سن فرهنگی که در آن تولید می شود را منعکس می کند. معماران همیشه سعی کرده اند تصویر بزرگتری از رابطه موجود بین معماری و فرهنگ را منعکس کنند. این امر صرف نظر از نوع ساختار ساخته شده اتفاق می افتد.

نکته بازاریابی دیجیتال برای شرکت های معماری

کمپرسور باد وسیله‌ای است که برای کارهای زیادی استفاده می‌شود؛ از باد کردن لاستیک خودرو و باز کردن پیچ‌ها بوسیله آچار بکس بادی تا رنگ … معایب لوله‌های فلزی که هنوز هم جزو پر استفاده‌ترین انواع لوله در تاسیسات می‌باشند، آن‌قدر زیاد است که در بسیاری از موارد جای خود را … انجام بعضی کارها مثل جابه‌جایی اجسام سنگین خصوصاً در جهت عمودی (یعنی کشیدن آن‌ها به پایین یا بالا) و یا بسته‌بندی اشیا و اجسام بزرگ …

مقدمه احتمالاً تا کنون کلمه ارگونومی را در هنگام خرید بسیاری از تجهیزات از میز و صندلی گرفته تا ابزارآلات دستی و برقی شنیده باشید. مقدمه امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن زندگی و نیز تخصصی تر شدن مشاغل، به ابزارآلات گوناگون و پیشرفته تری نیاز می باشد. در ابتدا بهتر است بدانیم که انجام هرکاری با ابزار مناسب بسیار آسان‌تر خواهد بود. برای مونتاژ دوچرخه، تعمیر و نگهداری دوچرخه، نیازی به مجموعه … برای سوراخکاری از کدام ابزار استفاده می‌کنید؟ برای تخریب چطور؟ بتن کن چه کاربردی دارد؟شاید هنگامی که حرف از سوراخکاری سطوح می‌شود، اولین ابزاری که …

کارگاه بازآفرینی: پروژه‌طار

تمام اثرات هنری را با توجه به محیط طراحی می‌کنند و در ساخت آن اثر، توجهی اندوه و فراوان به محیط می‌شود. این ابزار جوش طی چند سال اخیر به سرعت جایگزین ابزارهای قدیمی جوش (در اصطلاح عامیانه ترانس‌های جوشکاری) … پیستوله یا رنگ پاش ابزاری کاربردی برای رنگ پاشی انواع سطوح است. این ابزار سرعت عملیات نقاشی را بالا میبرد و میتوان از آن به … در مطالب قبل درباره سشوار صنعتی، انواع آن و کاربردهایی که دارد صحبت کردیم. سشوارهای حرارتی در صنایع اتومبیل، خدمات صافکاری خودرو، کارگاه های کوچک …

این بناها مانند اهرام جیزه نه تنها ابتدایی نیستند، بلکه معماری بسیار پیچیده و حیرت‌انگیزی دارند که هنر معماری و علم مهندسی سازندگان آن را اثبات می‌کنند. مصالح ساختمانی که مصری‌ها از آن استفاده می‌کردند عمدتاً انواع سنگ معدن و سنگ گرانیت بوده‌است که با قایق‌های عظیم از طریق رود نیل به مصر آورده می‌شده‌است. از جمله بناهایی که از معماری شگفت‌انگیزی برخوردارند می‌توان به دره شاهان و معبد حتشپسوت اشاره کرد.[۱۰] معماری مصر باستان را منتقدان معماری به چندین روش دسته‌بندی کرده‌اند. در ادامه مسیر حرفه‌ای خود و با بالا رفتن سطح دانش و مهارت می‌توانید درآمد خود را به چند برابر این مقدار برسانید.

معماری در ایران بزرگ تاریخی مستمر از ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح تاکنون دارد، نمونه های شاخصی که در پهنه ی وسیعی از سوریه تا شمال هند و مرزهای چین گسترده شده است. تنوع ساختمان های ایرانی از آن جمله اند خانه های روستایی تا چایخانه ها، و پاویون ها تا سازه های اعجاب انگیزی که در دنیا نظیر آن ها نیست. معماری ایرانی از لحاظ سازه و زیبایی شناسی تنوع چشمگیری را به معرض نمایش گذاشته است که به تدریج و منسجم بر پایه ی سنت ها و تجارب قبلی شکل گرفته است. بدون نوآوری های‌ ناگهانی و علی رغم آسیب های ناشی از تجاوزات مکرر و شوک های فرهنگی، این سبک به طور شاخصی از سایر کشورهای مسلمان متمایز شده است. فضایل معماری ایرانی عبارت است از فرم و مقیاس؛ خلاقیت سازه ای به خصوص در ساخت گنبد و طاق؛ نبوغ در دکور و طراحی فضای داخلی.

به هر دستگاهی که قابلیت اندازه گیری فشار را داشته باشد مانومتر می‌گویند. مانومترها معمولاً از یک لوله U شکل ساخته می‌شوند که میزان فشار … منگنه کوب دستگاهی است با کاربردی مشابه ماشین منگنه معمولی، با این تفاوت که برای اتصال اجسام سخت‌تر به یکدیگر همانند دو قطعه مجله خبری معماری چوبی مورد … مراقبت صحیح از تایرها یکی از مهم‌ترین بخش‌های رانندگی ایمن است، با این حال گاهی ممکن است تایر خودرو صاف شود و در این گونه … امروزه با پیشرفت تکنولوژی ابزارهای بسیاری وارد بازار شدند که هر کدام برای تخصص و حرفه های خاص مورد استفاده قرار می گیرند.