اصول کلی طراحی ساختمان اداری مهندسین نقش شهر-دنیای معماری

به طور کلی باید دسترسی به قفسه بندی، تجهیزات کوچک و فایل ها راحت و آسان باشد. توصیه می شود فضای فایل در قسمت مرکزی بوده و لوازم و تجهیزات گوناگون را در قفسه ها، کمدها یا کابینت ها با درهای کشویی یا گردان قرارداد. شرکت های فناوری شهرت خود را در جهت ساختن فضاهای کاری شگفت انگیز توسعه دادند. در نتیجه، آنها بهترین ها و درخشان ترین افراد را جذب کردند و بیشتر از خلاقیت آن ها استفاده کردند.

عمق‌های کم‌تر از ۱۵ متر به منظور تهویه طبیعی مطلوب‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. حیاط‌های اندرونی معمولاً در ساختمان با پلان عمیق، به منظور نفوذ نور طبیعی به مرکز ساختمان استفاده می‌شود. با گذر از کنار هر ساختمان اداری نمی توانید هویت و ویژگی آن شرکت را در نگاه اول تشخیص دهید. طراحی یک سازه هوشمند می تواند فرم و زیبایی پروژه شما را شکل دهد و یا ساختمان را به یک شکل صلب و بی روح تبدیل کند.

  • این ساختمان اداری درجه یک با متر مربع مساحت زیربنا، با استفاده از فن آوری هوشمند و با کسب بالاترین امتیاز BREEAM (امتیاز 98.36٪) که تاکنون دریافت شده است، موفق شده نقطه عطفی در جهان ساختمان های پایدار به دست آورد.
  • پوسته دوم که متشکل از پروفیلهای آلومینیومی افقی است، در واقع لباسی زیبا برای ساختمان است که علاوه بر تعریف ترکیب نما ساختمان، با کنترل نور ورودی به عنوان یک محافظ عمل کرده و از فضاهای داخلی در مقابل نور و گرما محافظت می کند.
  • کاربری و عملکرد هر دفترکار متفاومت است، بنابراین مهم است که در ابتدا درباره نوع استفاده از دفترکار که میخواهید داشته باشید فکر کنید.
  • با توجه به اینکه یک ساختمان اداری تا چه حد بزرگ است، فضای پارکینگ نیز باید بزرگ تر انتخاب شود و تعداد ماشین های بیشتری در آن جا شوند.
  • معیارهای اصلی این پروژه، ارزیابی مجدد مورفولوژی یک ساختمان اداری معمولی برای بهبود کیفیت نور طبیعی و دید بدون تغییر مساحت ساخت بهینه ساختمان بود.

در واقع این موضوع بستگی به مهارت و هنر طراحان و معماران دارد تا با استفاده از یک ترکیب بندی عالی در متریال و رنگ های مورد استفاده، نمای ساختمان اداری را به سبک اداری و رسمی نزدیک تر کنند. فراموش نکنید نمای ساختمان اداری می تواند گویای شخصیت و هویت کسب و کارهایی باشد که در این ساختمان مستقر هستند بنابراین نمای ساختمان اداری را باید با دقتی بالا اجرا کرد تا شان و منزلت کسب و کارها نیز حفظ شود. یکی از مهمترین نکات در مورد طراحی نمای ساختمان اداری این است که این نما قابلیت شستشو داشته باشد. نمای ساختمان اداری می تواند بیانگر هویت کسب و کار شما و شان آن باشد.

طراحی ساختمان اداری کوچک در کرمان

بنابراین بسیار مهم است که پنجره ها در جهت صحیحی قرار بگیرند تا نور طبیعی بیشتری به فضای داخلی یک ساختمان اداری تابیده شود. بسیار مهم است که یک ساختمان اداری طوری نقشه کشی شود که برای کسب و کارهای مختلف کاربرد داشته باشد. همانطور که گفته شد وجود فضای فلت در ساختمان می تواند به شرکت ها این اختیار را بدهد طراحی داخلی اداری بهتری داشته باشند.

سالن کنفرانسیک سالن کنفرانس متوسط معمولا فضایی برای ملاقات 5 نفر دارد. اما در طراحی ساختمان اداری بزرگ باید اتاق کنفرانس بزرگ تری در نظر گرفته شود که گاهی تا 20 نفر را در خود جای دهد. همچنین باید توجه شود دکوراسیون سالن کنفرانس مطابق به استاندارد های آن طراحی شود. اتاق مدیرعاملیکی از اصلی ترین اتاق ها که باید در طراحی ساختمان اداری به آن توجه شود اتاق مدیرعامل است. در واحدهای کوچک تر این اتاق باید سایزی انتخاب شود که حداقل یک میز کنفرانس کوچک با 4 صندلی در آن جای بگیرد تا در صورت نیاز جلسات رسمی در آن برگزار شود. معمولا اتاق مدیرعامل را طوری انتخاب می کنند که چشم اندازی رو به فضای بیرون داشته باشد تا حالتی رسمی تر به خود بگیرد.

این المان می تواند یک مفهوم را در بر داشته باشد و در عین حال با سایر اجزای ساختمان در هماهنگی و تطابق باشد. مزایای یک ساختمان سبز اداری علاوه بر کاهش مصرف انرژی و صدماتی که یک ساختمان در طول عمر خود به محیط وارد می کند از مزایای مجله خبری معماری اجتماعی و روانی نیز برخوردار است. اصول طراحی یک ساختمان سبزی برای ساختمان ها تفاوت زیادی با هم نداشته اند. هر ساختمان سبز و پایدار که احداث می شود ویژگی هایی را با خود دارد که ناشی از موقعیت اقلیمی و مکانی آن می باشد.

تماس با ما

استفاده از متریال نما در داخل لابی مجموعه، در کنار ایجاد ساختاری یکپارچه در کل مجموعه، به خلق فضایی متفاوت به عنوان فضای مشترک واحدها نیز کمک می‌کند. برخی از طراحی ها به گونه ای هستند که موجب ایجاد فضای پرت درون ساختمان می شوند. این موضوع می تواند به ضرر کسب و کارها و شرکت ها تمام شود چرا که طراحی نما به شیوه ای که بخشی از فضای داخلی را اشغال کند و یا موجب پرتی یک بخش شود می تواند فضا را برای کار و فعالیت تنگ نماید.

عواملی چون طرح، اندازه و رنگ چاپ بر آسایش کارکنان و رهگذران معبر تاثیرگذار بود. از این رو شبکه ماتریس نقاط چاپی در نظر گرفته شده و فیلترهای طیفی تابش و همسایگی فعلی و آتی از طریق نرم افزار گرس هاپر روی آن اعمال گردید تا با مقیاس کردن نقاط ماتریس، پوشش شیشه ها به حد ایده آل برسد. سپس برای آسایش بصری، جنبشی بر نقطه ها اعمال شد تا از فرم ماتریسی خارج شده و با ایجاد طرحی ارگانیک تاثیری بر تمرکز بینندگان نداشته باشند. ماهیت اداری بنا و نیاز به نور در تمام جبهه ها موجب افزایش سطح شیشه ها شده است که مشکل تابش ناخواسته و اثرات منفی گلخانه ای را به همراه دارد. انواع فضای مراقبت از کودک تسهیلات مورد نیاز برای خدمات مراقبت از کودک را فراهم می کند. هدف از مراقبت از کودکان کیفیت بالا این است که به کارمندان اجازه دهد به طور موثرتری به نفع خانواده های دیگر و دولت که کارفرمای آنها است به مسئولیت های دوگانه کار و خانواده خود پاسخ دهند.

شاخص های طراحی ساختمان اداری سبز

بیشتر ساختمان های سبز بازدهی خود را با توجه به معیارهای مالی شدید صرف شده در آنها زمانی نشان می دهند. که هزینه های طراحی پایدار برای آنها با کاهش مصرف روزانه در 8 تا 10 سال اول باز می گردد. در برخی ساختمان هایی که به ویژه خوب طراحی شده اند ممکن است هیچ هزینه اضافی ساختمان سازی نباشد همانند لیدز سیتی پارک. ارتباط با گروه معماری آرکا از طریق شماره های تماس و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام آرکا میسّر و امکان پذیر است.

فضای داخلی ساختمان اداری می تواند منعکس کننده ی نمای بیرونی این ساختمان باشد. در واقع نمای داخلی و نمای بیرونی دو عنصر جدایی ناپذیرند و به طور مستقیم با هم در ارتباط می باشند. طراحی و تعبیه پنجره های شیشه ای در طراحی نمای ساختمان اداری می تواند موجب تابش هرچه بیشتر نور به درون ساختمان و ایجاد فضایی گرمابخش و دوستانه شود.