اصول کلی طراحی ساختمان اداری مهندسین نقش شهر-دنیای معماری

جهت‌گیری صحیح پنجره‌ها باعث انتشار نور طبیعی و افزایش انرژی کارمندان و طراحی یک محیط کاری ایده آل می‌شود. پس در حین چیدن پلان بهتر است، طرح به‌ گونه‌ای رقم بخورد که دیوارها و پارتیشن‌ها در آینده از تابیدن نور کافی ممانعت نکرده تا فضای داخلی از نور محروم نشود. این مجله خبری معماری، طراحی شده توسط 3DReid در مقایسه با سایر ساختمانهای تجاری این شهر، با 50٪ کاهش در مصرف انرژی و 80٪ کاهش انتشار کربن، دارای بالاترین امتیاز BREEAM در انگلستان می باشد. برای کنترل گرمایش و سرمایش ساختمان، از نمای دو پوسته و مصالح بتن با جرم حرارتی بالا استفاده شده است.

اغلب شرکت های بزرگ فضایی را خارج از محیط کاری برای استراحت کارمندانشان در نظر می گیرند، این می تواند یک کافه در حیاط باشد یا یک روف گاردن با نمایی از شهر. همچنین داشتن چند وسیله ورزشی یا یک سالن مجهز ورزشی که کارمندان بتوانند ساعاتی از روز را به ورزش کردن بپردازند نیز ایده بسیار خوبی است. معماری ساختمان اداری تفاوت هایی با معماری ساختمان مسکونی دارد که آن را کمی پیچیده تر می کند. چه طراحی یک ساختمان بزرگ برای یک شرکت مطرح باشد یا یک واحد کوچک در یک ساختمان اداری چند طبقه، اصول معماری ساختمان اداری مشخص می کند چه نکاتی باید در طراحی ساختمان اداری رعایت شود. از متریال به کار برده شده در ساخت آن تا اختصاص فضای بیرونی و طراحی داخلی، همگی از جمله مواردی هستند که باید در معماری ساختمان اداری رعایت شوند. در ادامه به نکاتی که باید هنگام طراحی ساختمان اداری توجه شود اشاره خواهیم کرد.

پل شیشه ای عقب نشسته بالای ورودی حیاط و سقف های غیر معمول شیروانی که ظاهر بیرونی قابل توجهی را از محیط اداری نشان می دهد. شرکت آرجنت، ادارات با کارایی بالایی را برای کارفرمایان رسمی طراحی کرده است که از اصول زیر تبعیت می کند. این فواید و خطرات چه سازنده ساختمان سبز از بخش خصوصی باشد و چه از بخش دولتی قابل استعمال می باشد.

  • ایجاد هر نوع تغییری که باعث حذف، کوچکتر یا بزرگ‌تر شدن پارکینگ شود.
  • این کار به بهینه سازی الگوهای مصرف انرژی نیز کمک فراوانی خواهد کرد.
  • برخی از طراحی ها به گونه ای هستند که موجب ایجاد فضای پرت درون ساختمان می شوند.
  • عواملی چون طرح، اندازه و رنگ چاپ بر آسایش کارکنان و رهگذران معبر تاثیرگذار بود.
  • در چنین شرایطی راهروها باید مستقیماً توسط پنجرعه های مرتفع و یا از طریق درهای شیشه ای داخل دیوار روشن شوند.
  • در این مواقع بهتر از یک شرکت تخصصی معماری یا طراحی به عنوان مسئول پروژه خود انتخاب کنید تا آنها با مشاوره و تجربه به مدیریت هزینه های شما کمک کنند.

کلیه حقوق برای نقش شهر محفوظ است و این شرکت حق هیچگونه کپی برداری از نمونه کارها را به غیر نمی‌دهد. از سوی دیگر تعامل میان کارکنان مهم و حیاتی است و نحوه چیدمان محیط یکی از ارکان تاثیر گذار در این امر است. مراکز پزشکی، شامل فضاهایی برای مشاوره‌های پزشکی، دندان پزشکی و … . تناسب لوازم اداری با دفاتر، تحت تاثیر عواملی چون قابلیت تطبیق ، تنظیم، دوام، سازگاری، فضای نگهداری، بهره وری، زیبایی و چگونگی سیم کشی می باشد. با استفاده از سیستم های جدید تکنولوژی روشنایی روز که مسیر نور را هدایت کرده و تغییر می دهند.

تعبیه پنجره های شیشه ای با ابعاد وسیع در طراحی نمای ساختمان اداری

در ادامه با ما همراه شوید تا طراحی نمای ساختمان اداری را با هم مورد بررسی قرار دهیم. یک دفتر کار برای چند کارمند که نیاز به کار گروهی دارند، به‌گونه‌ای که امکان تمرکز آنها در سطح متوسط برقرار باشد، طراحی می‌گردد. این ساختمان یک انبار بازسازی شده می باشد که به دفتر مرکزی منطقه شمال غربی برای مهندسان ارتش آمریكا تبدیل شده است. نه تنها یک محیط کار مشترک بلکه بازسازی آن به صورت پایدار و به صرفه از ویژگی بارز این ساختمان به شمار می آید.

معمولا هدف کارفرما از بازسازی مراکز اداری، نوسازی بخش‌های مختلف، مقاوم‌سازی در برابر زلزله، تعمیر و تعویض زیرساخت‌ها، فروش ساختمان و مسائل مشابه خواهد بود که بیان آن در حین مشاوره به شخص متخصص کمک فراوانی خواهد کرد. این فضاها در اصل به منظور رفاه و آسایش حال ارباب‌رجوع در نظر گرفته شده است که اهمیت وجود آن در کنار فضاهای اصلی و فرعی غیرقابل انکار است. نمای شیشه ای همچنین می تواند عایقی عالی در برابر سر و صدای محیطی باشد. بنابراین کارمندان در حین کار به هیچ عنوان با معضل آلودگی های صوتی دست و پنجه نرم نخواهند کرد.

ابعاد و اندازه در ایستگا ههای کار و دفاتر

از طرف دیگر، مقدار مصالح مصرفی در بازسازی با متراژ ساختمان رابطه مستقیم دارد و اثرگذاری آن روی هزینه‌های نهایی غیرقابل انکار است. ایجاد تغییرات عجیب یا ناهماهنگ در نمای ساختمان که باعث به هم خوردن چهره و زیبایی شهر می‌شود. حالت تکنیکی و هنری تأسیسات این مجموعه ویژگی بالای پروژه غرب چهار، را شکل می دهد. سیستم انرژی خورشیدی (فوتوولتاییک) بر روی بام، برق توسط غرب 4 به طور مستقیم استفاده نمی شود. دارای یک سیستم فعال در هسته مرکزی ساختمان است که از آب جاری در کف برای خنک کردن بنا استفاده می کند.

قوانین بازسازی ساختمان اداری

این ساختمان از الوارهای انبار غیر تاریخی 1202 و سیستم های فعال و غیرفعال برای صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده می کند. از طریق سایبان های افقی، تیغه های عمودی و پوشش داخلی پنجره در برابر نور خورشید محافظت می شود. فضاهای داخلی ساختمان به اندازه کافی به طور طبیعی تهویه می شوند و نور میگیرند. این ساختمان همچنین دارای سیستم ذخیره و برداشت آب باران و سیستم زهکشی طبیعی می باشد.