اصول کلی طراحی ساختمان اداری مهندسین نقش شهر

بخش انبار در طراحی و دکوراسیون اداری از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا مخزنی برای ذخیره اسناد مهم شرکت چون میکرو فیلم‌ها، پرونده‌ها، طرح‌های بایگانی، مدارک ثبتی و … است. معماری ماکت تاریخ است و بیانگر احوال انسان هایی که در آن زیست می کنند. امروزه معماری جهان در مسیر معمارانه خویش گام بر می دارد و در پی فردایی بهتر می تازد.

  • پس فراموش نکنین کاربری هر اتاق رو با پیمانکار بازسازی در میان بذارین.
  • هدف ما بهینه کردن محیط کار برای رسیدن به فضاهای بیشتر از یک محیط ساختمانی با حجم محدود است.
  • این کار را با توجه به اندازه استاندارد میزهای کار، فضای استاندارد مورد نیاز برای هر فرد و راحتی تردد آن ها انجام دهید.
  • لذا ظاهر محیط اداری نیز باید شرایطی همگام با ایده های مدرن داشته باشد.
  • زیرا این مقوله از جمله مباحثی است که با جان و سلامتی نیروهای انسانی که بیشترین ساعات عمر خود را در این فضا می گذرانند رابطه مستقیم دارد.

بررسی مسائل فنی یک ساختمان آن‌ هم با حجم بالای رفت ‌و آمد، نیازمند یک مکان اختصاصی است تا به طرز کاملی تمام جوانب مختلف آن مورد توجه قرار گیرد. تهویه مطبوع، سیستم حرارتی ـ برودتی، برق، مخابرات، نظافت و … از نکات مهمی هستند که در ساختمان‌های اداری باید در قالب یک مکان مجزا به آن‌ها پرداخته شود. علاوه بر کتابها، مجلات، مقالات و لوح های فشرده و … در کتابخانه وجود دارند و گاهی این بخش نیز به اینترنت دسترسی دارد. ترکیب بندی قفسه ها، کشوها، کمدها برای ذخیره سازی در طراحی بسیار مهم است.

ساختمان اداری با نمای شیشه‌ای

شرکت نما دیزاین به صورت تخصصی در حوزه طراحی و اجرای نمای‌ساختمان به ویژه نمای‌خشک و نمای شیشه‌ای فعال است. طراحی نمای ارزان ساختمان اداری خودتان را به نمادیزاین بسپارید و دیگر نگران چیزی نباشید. بازسازی ساختمان اداری مراحل مختلفی داره که باید به ترتیب و نظم خاصی انجام بشن. در محیط‌های اداری به دلیل ساعات نسبتا طولانی حضور، بهتر است طراخ امکان شخصی‌سازی و افزایش احساس تعلق را برای کاربران مد نظر داشته باشد. مراقبت از گیاهی طبیعی می‌تواند و کاشت گیاهی دلخواه موجبات تعلق بیشتر به فضا را فراهم آورد.

اصول معماری ساختمان اداری

۹) فضاهای گروهی شامل راهروها – پلکان – آسانسورها – ورودی های خروجی و اضطراری به صورت داخلی و خارجی. ۶) امکانات اجتماعی شامل رختکن، آشپزخانه، توالت برای هر طبقه یا بخش، بخش استراحت کارکنان، محل خوردن و آشامیدن، امکانات ورزشی، سالن غذا خوری با آشپزخانه. ۵) بخش نمایش گروهی شامل اتاقهای گردهمایی با دیوارهای متحرک و بخش های نمایشگاه، تالار های کنفرانس و گردهمایی . در صورتی که ساختمان دارای مجوز ساخت و ساز باشد، مراحل قانونی ساخت و ساز به درستی انجام شده و ساختمان برای بهره برداری آماده است.

طراحی ساختمان اداری، دفتر مرکزی شرکت ونوس شیشه در تهران

فضاهای بدن‌سازی از جمله فضاهایی است که به طور خاص برای ورزش، تمرینات تناسب اندام و فعالیت‌های سلامتی بدنی تعیین شده است. توالت، حمام و کمدهای عمومی که به طور معمول در یک فضای بدنسازی (اتاق ورزش) وجود دارد می‌تواند به تعداد کافی طراحی گردد. انواع فضای مراقبت از کودک تسهیلات مورد نیاز برای خدمات مراقبت از کودک را فراهم می کند. هدف از مراقبت از کودکان کیفیت بالا این است که به کارمندان اجازه دهد به طور موثرتری به نفع خانواده های دیگر و دولت که کارفرمای آنها است به مسئولیت های دوگانه کار و خانواده خود پاسخ دهند. فضای مشترک خرده‌فروشی استفاده از فضاهایی تعریف می‌شود که برای فروش محصولات و خدمات استفاده می‌شود.