اسنوهتا ستاره های کریسمس را برای انجمن سرطان نروژ طراحی می کند


استودیوی معماری و طراحی Snøhetta برای جمع آوری پول برای یک موسسه خیریه تحقیقات سرطان، سه دکوراسیون کریسمس به شکل ستاره ایجاد کرده است.

کاپوت برفیاین طرح‌ها شامل تزیین درخت کریسمس کاغذی کوچک، تزئین پنجره کاغذی بزرگ و جا شمعی با نسخه محدود ساخته شده از برنج صیقلی است.

آنها برای دهمین سالگرد کمپین ستاره کریسمس، جمع آوری کمک های مالی سالانه برای این سازمان تولید شدند انجمن سرطان نروژ.

ستاره های کاغذی برای درخت کریسمس توسط Snøhetta
ستاره های کوچک از دیسک های طلا، نقره و کاغذ سبز ساخته شده اند

از سال 2012، هر سال ستاره های مختلفی در ویترین بیمارستان ها، مشاغل و خانواده ها در سراسر نروژ در طول فصل تعطیلات نمایش داده می شود.

هدا فوس لیلنگ، مدیر عامل Snøhetta Design گفت: “هر نروژی با انجمن سرطان نروژ ارتباط دارد.”

از بسیاری جهات، این کمپین به بخش مهمی از فصل ظهور و کریسمس برای بسیاری از ما تبدیل شده است.

تزیین پنجره کاغذی بزرگ برای کمپین ستاره کریسمس توسط Snøhetta
یک ستاره انتزاعی بزرگ برای آویزان ، در پنجره ها طراحی شده است

ستارگان Snøhetta از همان ابتدا با در نظر گرفتن پایداری توسعه یافتند.

اولویت ایجاد طرح‌هایی بود که می‌توان به صورت محلی در نروژ تولید کرد و از پ،تیک اجتناب کرد. یکی دیگر از این موارد کاهش اثرات زیست محیطی ستاره های حمل و نقل به مشتریان بود.

این باعث شد که طراحان رویکرد طراحی بسته تخت را بررسی کنند. هر ستاره از دایره های ساده ای تشکیل شده است که به آرامی تا می شوند و برای ایجاد هندسه های سه بعدی روی هم قرار می گیرند.

تزیین پنجره کاغذی بزرگ برای کمپین ستاره کریسمس توسط Snøhetta
به نظر می رسد شکل سوراخ شده با چرخش تغییر شکل می دهد

کوچکترین طرح به ،وان ستاره قابل تشخیص است که از پنج دایره کاغذی در سایه های سبز، طلایی و نقره ای تشکیل شده است. این را می توان از درخت کریسمس آویزان کرد یا به ،وان بر،ب روی هدایای کریسمس استفاده کرد.

یک ستاره کاغذی بزرگتر شکل انتزاعی تری دارد که به نظر می رسد با چرخش تغییر شکل می دهد. در درجه اول برای پنجره های بیمارستان در نظر گرفته شده است، دارای یک الگوی سوراخ است که حس حرکت را اغراق آمیز می کند.

جا شمع برنجی توسط Snøhetta و TH Marthinsen برای کمپین ستاره کریسمس
یک جا شمعی با نسخه محدود از برنج جلا ساخته شده است

نگهدارنده شمع، تولید شده توسط سازنده صنعتگر TH Marthinsen، از رویکرد مشابهی پیروی می کند.

هر قطعه دست ساز از سه دیسک منحنی تشکیل شده است که یک لوله مرکزی را قاب می کند. این دیسک های با اندازه های مختلف از برنج تصفیه نشده ساخته شده اند، بنابراین ظاهر آنها در طول زمان تغییر می کند.

اسنوهتا گفت: مفهوم زمان و مراقبت در این واقعیت منع، می شود که برنج یک ماده زنده است که اگر درمان نشود در طول زمان تغییر می کند.

شما همیشه می تو،د آن را به حالت اولیه خود برگرد،د، اما اگر آن را رها کنید، با گذشت زمان به زیبایی پیر می شود و برای نسل ها ماندگار می شود.

شمع گیر برنجی توسط Snøhetta و TH Marthinsen برای کمپین ستاره کریسمس
این طرح از سه دیسک برنجی منحنی و یک لوله مرکزی تشکیل شده است

ستاره ها هستند در دسترس برای ،ید از انجمن سرطان نروژ، با تمام درآمد حاصل از تحقیقات سرطان.

Snøhetta همچنین یک الگوی بسته تخت ساخته است که برای دانلود در دسترس است، در ازای کمک مالی به همان مقدار که می خواهید بپردازید.

جاه طلبی این است که ستاره ها را برای ک، های مدرسه، مهدکودک ها و سایر کارگاه های گروهی که ممکن است بخواهند نسخه های سفارشی ایجاد کنند، در دسترس قرار دهند.

ساخت شمع گیر برنجی
هر قطعه در کارخانه TH Marthinsen در نزدیکی اسلو دست ساز است

در طول 10 سال گذشته، کمپین ستاره کریسمس 200 میلیون کرون نروژ (16.7 میلیون پوند) برای انجمن سرطان نروژ، که در محلی به ،وان Stjerneaksjonen شناخته می شود، جمع آوری کرده است.

Ingrid Stenstadvold Ross، دبیر کل Stjerneaksjonen، امیدوار است که همکاری با Snøhetta به سازمان کمک کند تا مخاطبان جدیدی را جذب کند.

ستاره های کاغذی در فرآیند طراحی
ال،ای ستاره کاغذی برای بارگیری در دسترس هستند، بنابراین هر ،ی می تواند خود را بسازد

او گفت: “ما امیدواریم بیمار، که باید کریسمس را در بیمارستان ها بگذرانند، گرمای دل،ب این ستاره ها را احساس کنند.” علاوه بر این، ما هم امیدواریم و هم معتقدیم که به افراد بیشتری دست خواهیم یافت و در دهمین سالگرد Stjerneaksjonen یک سال رکورددار است.

دیگر پروژه های اخیر از Snøhetta Design، استودیوی طراحی تعیین شده این شرکت، شامل میز تقاطع که در فهرست کوتاه جوایز Dezeen و کاشی های Forite ساخته شده با استفاده از شیشه بازیافت شده از اجاق ها و مایکروویوها هستند.


منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/04/christmas-star-decorations-snohetta-norwegian-cancer-society/