استودیو کواری برنده بهترین ساختمان RIAS Andrew Doolan در اسکاتلند 2022 شد.


یک دفتر کوچک و کافه ای که معماران مو،ون در پارک ملی Cairngorms پنهان کرده است، برنده جایزه بهترین ساختمان اندرو ،ان در اسکاتلند برای سال 2022 از RIAS نامیده شد.

این پروژه که استودیو کواری نام داشت، توسط هیئت داوران به دلیل “ساختم، با کیفیت و لمسی که پر از جزئیات است” مورد استقبال قرار گرفت.

نمای هوایی از استودیو کواری توسط معماران مو،ون
استودیو کواری برنده جایزه بهترین ساختمان RIAS Andrew Doolan در اسکاتلند شده است

اعطا شده توسط شرکت سلطنتی معماران در اسکاتلند (RIAS)، جایزه بهترین ساختمان اندرو ،ان در اسکاتلند یک افتخار سالانه با جایزه 10000 پوندی است.

معماران مو،ونطراحی همچنین به دلیل روشی که یک نوک ، سابق را به یک منظره طبیعی تبدیل کرده است که هم طبیعت و هم جامعه از آن لذت می برند، مورد تحسین قرار گرفت.

نمای بیرونی برنده جایزه RIAS Andrew Doolan بهترین ساختمان در اسکاتلند 2022
این ساختمان توسط معماران مو،ون طراحی شده است

معمار امین طه که در این زمینه خدمت کرده است، می گوید: «معماران مو،ون ساختم، را طراحی کرده اند که بسیار پایدار است – نه تنها از نظر ردپای کربن و حمایت از تنوع زیستی محلی، بلکه از نظر نحوه عملکرد آن به ،وان یک کاتالیزور برای حمایت از ،ب و کارهای محلی و جامعه آن.» به ،وان رئیس هیئت داوران امسال

کریست استوارت، رئیس RIAS، اضافه کرد: «استودیوی کواری توسط معماران مو،ون راه‌هایی را برای بازآفرینی فضای قهوه‌ای به منظره و در عین حال ایجاد منابع اجتماعی و محل کار خود توسعه یافته پیدا می‌کند».

استودیو کواری یک ساختمان کم ارتفاع در محل یک معدن سنگ سابق است که توسط جنگلی احاطه شده است، که اخیراً به ،وان محل ، مورد استفاده قرار گرفته است.

این شامل فضای اداری خود معماران مو،ون است که از طریق یک راهروی محافظت شده به کافه ای برای بازدیدکنندگان پارک ملی کایرنگورمز متصل است.

کافه در استودیو کواری توسط معماران مو،ون
این شامل یک کافه و همچنین استودیوی معماران مو،ون است

جاه طلبی استودیو برای این پروژه این بود که بخشی از مناظر را تشکیل دهد و حیات وحش را تشویق کند تا آن مکان را پس بگیرند و در عین حال از محیط دیدنی آن نیز بهره ببرند.

این امر تا حدی با استفاده از مواد طبیعی و ساده، مانند ص،ر محلی داگ،، که برای کمک به ،یب با درختان اطراف انتخاب شده است، به دست می آید.

دفتر در معدن سابق احاطه شده توسط جنگل
این ساختمان کم ارتفاع روی یک معدن سنگ سابق قرار دارد که توسط جنگل احاطه شده است

جایزه بهترین ساختمان اندرو ،ان در اسکاتلند به افتخار معمار اسکاتلندی اندرو ،ان، که در سال 2004 درگذشت، نامگذاری شده است. این جایزه هر ساله به ساختمان‌هایی با هر گونه‌شناسی اعطا می‌شود.

استودیو Quarry برای جایزه امسال انتخاب شد، پیش از چهار پروژه دیگر که در فهرست نهایی قرار گرفتند، که در مجموعه‌ای از ویدیوهای تولید شده توسط Stephenson& و توسط Dezeen با RIAS منتشر شد تا فهرست کوتاه قبل از اعلام برنده مستند شود.

اینها عبارتند از کالج فورث ولی توسط رایچ و معماران هال، های ساندرلند توسط لودر مونتیث، پردیس گرامر جدبورگ توسط Stallan-Brand Architecture و Lockerbie Sawmill توسط ،شی گافنی.

فضای داخلی استودیو کواری که برنده جایزه RIAS Andrew Doolan بهترین ساختمان در اسکاتلند برای سال 2022 شده است.
در سرتاسر آن از مواد ساده و طبیعی استفاده شده است

در کنار رئیس طاها، که بنیانگذار Groupwork است، هیئت داوران امسال شامل جود باربر، کارگردان Collective Architecture و Leonie Bell، کارگردان V&A Dundee بود.

برندگان قبلی جایزه بهترین ساختمان اندرو ،ان در اسکاتلند عبارتند از: تقطیر ماکالان و تجربه بازدیدکنندگان توسط راجرز استیرک هاربر + شرکا، هسته توسط ریچ و معماران سالن و مرکز مراقبت از سرطان مگی در گ،کو توسط OMA.

ویدیو توسط جیم استفنسون و عکاسی توسط تیم سوار.


منبع: https://www.dezeen.com/2022/11/30/quarry-studios-rias-andrew-doolan-best-building-scotland/