استودیو اسکات ویتبی کلیسای وست مینستر متعلق به قرن نوزدهم را در لندن بازسازی می کند


تمرین معماری استودیو اسکات ویتبی بازسازی کلیسای وست مینستر قرن نوزدهمی در لندن را به پایان رسانده است و یک فضای اجتماعی عمومی را اضافه کرده و سالن عبادت آن را ارتقا داده است.

این کلیسا که به ،وان بخشی از پروژه احیای طول، مدت بازسازی شده است، اکنون دارای یک فضای عبادت سه طبقه بزرگ با 1500 صندلی، یک کافه و یک منطقه اجتماعی است.

نمای بیرونی کلیسای وست مینستر در لندن
استودیو اسکات ویتبی کلیسای وست مینستر در لندن را بازسازی کرده است

قبل از بازسازی، دسترسی به کلیسای کوچک دشوار بود و برای عموم بسته بود و فقط برای خدمات یکشنبه باز می شد. استودیو اسکات ویتبیاین طرح اجازه می دهد تا ساختمان در طول هفته برای عموم باز باشد.

ال، اسکات ویتبی، مدیر مؤسس، به Dezeen گفت: «وقتی برای اولین بار از کلیسای کوچک بازدید کردیم، کلیسا بسته به نظر می‌رسید و وظیفه اصلی ما این بود که مطمئن شویم هفت روز هفته باز و در دسترس است.

نمازخانه با دروازه های طلایی
دروازه های طلایی رنگ به ورودی اضافه شده است

دروازه‌های طلایی رنگ اکنون ورودی کلیسای وست مینستر را نشان می‌دهند، با الگوی فیلیگر، که از طرح پنجره‌های اصلی کلیسا مشخص شده است.

اسکات ویتبی گفت: «طراحی کلیسای کوچک برای باز ، آن برای ایجاد فضایی دلپذیر برای لندنی‌ها و بازدیدکنندگان بود.

او ادامه داد: دروازه‌ها وقتی استفاده نمی‌شوند به‌طور نامرئی جمع می‌شوند تا یک رواق عمومی جدید برای شهر باز کنند. در شب، طراحی روشنایی دروازه‌ها را قادر می‌سازد تا با ایجاد یک درخشش طلایی گرم بر روی پله‌ها، در هنگام بسته، هدیه‌ای را به شهر ارائه دهند.

مردم خارج از کلیسای وست مینستر توسط استودیو اسکات ویتبی
این پروژه ساختمان را به روی عموم باز می کند

بازدیدکنندگان پس از عبور از دروازه ها وارد رواقی در زیر سه طاق می شوند. فراتر از آن اتاقی با کفپوش ترازو وجود دارد که به ،وان فضای ملاقات، کار یا غذاخوری برای عموم عمل می کند.

کافه در کنار این ،مت جلویی قرار دارد و با پارتیشن‌های چوبی لعاب‌دار از سالن اصلی نمازخانه جدا شده است که فضای داخلی را بدون محدود ، نماها ت،یم می‌کند.

دروازه طلایی
الگوی روی دروازه ها به پنجره های اصلی کلیسا اشاره دارد

استودیو اسکات ویتبی امیدوار است از این فضای جدید برای فعالیت های مختلف استفاده شود و در عین حال مردم را به تعامل با ساختمان تشویق کند.

اسکات ویتبی توضیح داد: «درگیری اصلی با جلوی ساختمان زم، بود که مردم از پله ها برای توقف و خوردن ناهار استفاده می ،د و اغلب ، های خود را پشت سر می گذاشتند.

ما مجبور شدیم این را تغییر دهیم و بنابراین اولین مداخله بهبود “اتاق جلو” بود تا بتواند توسط جماعت استفاده شود و برای فعالیت های دیگر در طول هفته استخدام شود.”

فضای داخلی کلیسای لندن توسط استودیو اسکات ویتبی بازسازی شده است
این شامل یک فضای عبادت سه طبقه بزرگ است

قبل از بازسازی، سالن عبادت کلیسای وست مینستر تاریک بود و دسترسی به آن توسط یک سری نیمکت های طول، محدود شده بود.

معمار توضیح داد: «پیش‌های نصب‌شده در فضای اصلی، استفاده از ساختمان را برای افراد ناتوان عمومی دشوار می‌کرد و دسترسی از طریق یک مسیر طول، و مداری بود».

فضای داخلی کلیسا
یک مرحله جدید در جلوی فضا وجود دارد

این استودیو با جایگزینی نیمکت ها با صندلی های جداگانه و افزودن یک مرحله جدید در جلوی فضا، فضای بزرگ را به یک اتاق چند منظوره با 1500 صندلی و سه طبقه تبدیل کرد.

صندلی های اضافی در سراسر بالکن ها در دو سطح مشرف به سالن کشیده شده است.

به ،وان بخشی از این پروژه، استودیو اسکات ویتبی همچنین پانل های آ،تیک جدید و کف چوب پنبه ای را به سالن اصلی کلیسای وست مینستر معرفی کرده است که برای افزایش کیفیت صدای اجراها طراحی شده است.

طبق گفته این استودیو، با مساحت 600 متر مربع، کف چوب پنبه ای یکی از بزرگترین کفپوش های اروپا است.

فضای داخلی کلیسای وست مینستر توسط استودیو اسکات ویتبی بازسازی شده است
دارای 1500 صندلی است

در کنار اضافات مدرن، استودیو ویژگی‌های اصلی کلیسا از جمله دریچه‌ها و ستون‌های دقیق را برجسته کرده است.

اسکات ویتبی گفت: «ما مطمئن شدیم که در اطراف ستون‌های اصلی آهن فرفورژه در داخل سالن اصلی کار کرده‌ایم، که در نوع خود اشیاء مجسمه‌سازی بسیار زیبایی هستند.

ما همچنین دریچه‌های ویکتوریایی را که با دست کار می‌کنند، نگه داشته‌ایم که این دسته‌های کوچک ظریف را به شکل دست نشان می‌دهند.»

فضای داخلی کلیسای وست مینستر توسط استودیو اسکات ویتبی
هدف این استودیو برجسته ، ویژگی‌های اصلی کلیسا بود

این بازسازی اولین بخش از یک تلاش شش مرحله ای بزرگتر برای بازسازی کلیسای وست مینستر در سال های آینده است.

اسکات ویتبی، کارگردان، افزود: «مرحله بعدی شامل برداشتن یک گلوگاه موجود برای بقیه ساختمان و ایجاد دسترسی آسانسور به سطوح بالاتر برای اولین بار در تاریخ کلیسا خواهد بود».

فضای داخلی کلیسای وست مینستر توسط استودیو اسکات ویتبی
کافه و فضای اجتماعی نیز معرفی شده است

اسکات ویتبی در پایان گفت: «مراحل بعدی تلاش ما برای ساختن ساختم، پر نور، خوش‌آمد و قابل دسترس برای نسل‌های آینده ادامه خواهد داد.

دیگر نمازخانه‌هایی که اخیراً در Dezeen به نمایش گذاشته شده‌اند عبارتند از یک کلیسای کوچک هرمی مع، در پرتغال و یک کلیسای کوچک سفید مجسمه‌سازی در ساحل چین.

عکاسی و فیلم برداری توسط جیم استفنسون.


منبع: https://www.dezeen.com/2022/11/27/scott-whitby-studio-westminster-chapel-renovation/