آنلاین سازه طراحی معماری ساختمان در فاز صفر، یک و دو طراحي-دنیای معماری

ساختمان ها در این سبک بیشتر در اروپا و شمال آمریکا ساخته شدند. ساختمان شهرداری بوستون، باربیکن در لندن، فالینگواتر یا خانه آبشار در پنسیلوانیا از مهم ترین نقاطی هستند که می توانید سبک معماری مدرن را مشاهده کنید. این سبک از معماری بیشتر از اشکال طبیعت و گیاهان ایده می گرفت. هنر نو از فرم ها و ساختارهای طبیعی به ویژه خطوط منحنی و مواج گل ها و گیاهان متاثر بود. معماران این سبک از مصالح مدرن مانند چدن، آهن، فولاد و بتن استفاده می کردند ولی ظاهر کلی و جزییات ساختمان را با تزیینات فرم های طبیعی و گیاهی شکل می دادند. معماری هنر نو عمر کوتاهی داشت و در این مدت کوتاه پاریس از این سبک بسیار استفاده کرد.

  • به عنوان مثال، یک معمار برنامه ریزی محدودیت های قانونی سایت یا همان محل اجرای پروژه را مشخص می کند یا پروژه را برای تایید و کسب مجوز به مقامات محلی و منطقه ای ارائه می دهد.
  • به طور کلی، تبدیل ایده به فرم بسیار مهم است و هر قدر توانایی متخصص طراحی معماری در این زمینه بیشتر باشد، نتیجه کار ایده‌آل‌تر خواهد شد.
  • کف های چوبی بکار رفته در قسمت داخلی و مطابق با سطح تراس هستند و همچنین چندتخته چوب نیز دیوارها را پوشانده است.
  • تغییرات و پلان نهایی پروژه می‌بایست مطابق با آخرین مقررات ملی ساختمان اجرا شده و به پیمانکار ارائه شود.

ما می‌توانیم طراحی معماری را بر اساس کاربرد آن، با توجه به هدف، زیبایی‌شناسی، جنبه‌های فنی آن طبقه‌بندی کنیم. با توجه به طرح معماری طبقات و شرایط قرارگیری ماشین ها در طرح پارکینگ بعد از آنکه تمام طراحی پلان انجام گرفت و قبل از آنکه نوبت به انجام کارهای جزئی و نهایی برسد باید ستون در پلان ساختمان قرار داده شود. بیشتر هنرجویان و همکاران در قرار دادن ستون در پلان دچار مشکل می شوند در حالی که این کار در ساختمان های مسکونی کار خیلی راحتی است.

پروژه های طراحی و اجرایی

این افراد مسئول طراحی و ساخت ساختمان ها و سایر سازه هایی هستند که در محیط های مختلف ساخته و استفاده می شوند. معمارها نه تنها روی زیبایی ظاهری یک سازه، بلکه روی ایمنی و نحوه عملکرد آن هم نظارت می کنند. علاوه بر این، آنها باید جنبه های اقتصادی ساختمان ها را هم در نظر بگیرند و مطمئن شوند که نیازهای افرادی که از این ساختمان ها استفاده می کنند را برآورده می کنند. معماران باید قوانین ساختمانی، مقررات آتش نشانی، قوانین شهری و… را هنگام انجام پروژه های خود رعایت کنند. برای ساختمان های عمومی، معماران باید از قوانین دسترسی معلولان آگاه باشند. از آنجایی که این قوانین به طور مرتب تغییر می کنند، معماران باید به روز باشند.

لابی‌های چند طبقه هتل‌های او، به ویژه در هتل هایت سانفرانسیسکو در اصل مکان‌هایی عمومی هستند که هم متعلق به هتل و هم متعلق به شهر هستند. به ثمر رسیدن طرح معماری یک سازه، به تصویب این فازها مربوط می‌شود. این بخش دارای دو اتاق خواب اضافی، فضای نشیمن، اتاق های تأسیسات و پارکینگ اختصاصی است. راه پله ای وسیع در جلوی ساختمان به سمت ورودی آن منتهی می شود و تغییر سطح بین دو طرف سایت را نشان می دهد.

اجرای صحیح و اصولی بازسازی داخلی ساختمان نیز نیازمند تخصص، مهارت‌های فنی و تجربه و دانش می‌باشد و اگر این کار بر طبق اصول و استانداردهای معماری انجام نشود، موجب بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیری خواهد شد. این سبک از نیمه دوم قرن هجدهم تا نیمه دوم قرن نوزدهم میلادی در اروپا رواج داشت. این سبک هم همانند رنسانس از معماری کلاسیک یونان و روم پیروی می کرد با این تفاوت که عینا از قوانین و تناسبات معماری کلاسیک بهره می برد. این سبک در واقع اجرای معماری کلاسیک بر روی امکانات مدرن می باشد.

معرفی کتاب از باهاوس تا خانه های ما

آشپزخانه، در درجه اول و مهمتر از همه باید به عنوان فضایی برای آشپزی کار کند. سپس، بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، خلاصه‌ای جامع تهیه می‌شود. طی این مسیر، گزارشی از نتیجه مطالعات منطقه‌ای، ارزیابی هزینه‌های ضمنی و استراتژی‌هایی برای توسعه طرح ارائه می‌گردد. در این کانسپت سلیقه و نیاز کارفرما و همچنین مقررات شهرداری و دیگر نهادهای مربوطه در نظر گرفته شده است. پس از تأیید کانسپت اولیه از سوی کارفرما، کارهای طراحی اصلی و جزئیات پلان آغاز می‌گردد. اولین مرحله در انجام پروژه معماری بررسی پروژه و جمع آوری اطلاعات مانند ابعاد، اندازه و همسایگی های زمین و … است.

تمام ابعاد و جنبه های زندگی در جهت خداوند و برای خداوند تعریف می شد. این الگو در معماری آن دوران خود را به صورت فلش های رو به بالا ( به سمت خداوند ) نشان داده است. ساختمان هایی را به وجود آورد که نسبت به سبک های معماری پیش از خود بلندتر و سبک تر بودند و بسیار خودنمایی می کردند. مهم ترین ویژگی این سبک طاق های نوک تیزی مجله خبری معماری بود که بیشتر برای ساختن کلیساها از آن استفاده می شد. این سبک در کلیسای جامع، قلعه های اروپایی قرون وسطی، شهرداری ها، مناطق مسکونی راهب یا راهبه ها و خوابگاه های قرون وسطی به وفور دیده می شود. فاز اول طراحی معماری شامل گرد هم آمدن طراحان و کارفرما برای رسیدن به یک نتیجه در مورد چشم انداز پروژه و اهداف کلی است.

در طراحی ساختمانها باید دقت شود که همه فضاها از نور کافی بهره مند شوند ، جهت گیری مناسب ساختمان نیز می تواند در تامین کافی و مناسب نور خورشید موثر باشد . هر ساختمان به تناسب فعالیتی که در قسمتهای مختلف آن انجام می شود نیاز به نور مناسب دارد ،تامین نور کافی از طریق نور طبیعی برای ساختمان بسیار مفید است زیرا نور خورشید علاوه بر روشنایی ،در از بین بردن میکرب ها وگرم کردن فضا نیز موثر است. یک معمار قبل از طراحی باید تحلیلی انجام دهد و موارد چون نیازها و منابع طراحی و ساخت، زیبایی شناسی، ویژگی های فنی و همچنین قوانین اساسی ساخت را در نظر داشته باشد، و در آخر بر روی کاغذ (یا نرم افزار) منعکس کند.