آموزش معماری و اصول اولیه آن با 6 درس رایگان سریع آسان-دنیای معماری

در صورتیکه کافرما به دنبال یک برند طراحی باشد، ضریب بالاسری حتی به ضریب 20 هم خواهد رسید، این در حالی است که خدمات طراحی شاید در آن حالت حداکثر 2 یا 3 برابر شود، اما بواسطه برند مورد نظر کارفرما، هزینه کل بالا خواهد رفت. فرم یکی از مقوله‌های اساسی در معماری است که به جنبه‌های صوری اشاره دارد. آنچه را که معمار می‌خواهد در آفرینش فضا ابراز کند، در قالب فرم ارائه می‌دهد. وقتی که فضا به واسطۀ عناصر تشکیل دهندۀ فرم، حبس شده، محصور می‌شوند، شکل می‌گیرند و در نهایت سازماندهی می‌شوند، معماری به وجود می‌آید. به طور کلی، تبدیل ایده به فرم بسیار مهم است و هر قدر توانایی متخصص طراحی معماری در این زمینه بیشتر باشد، نتیجه کار ایده‌آل‌تر خواهد شد.

  • وجود خلاقیت و نوآوری در هر زمینه ای موجب پیشرفت و ماندگاری می گردد.
  • برای تأکید بر فرم تندیسی ساختمان، مصالح بکار رفته در آن ساده نگه داشته شده اند، دیوارها در داخل و خارج بنا به رنگ سفیدرنگ آمیزی شده اند.
  • در این سبک نمای بیرونی کلاسیک ساختمان حفظ می شود اما داخل ساختمان با المان های مدرن تزئین می گردد.

بنابراین، بکارگیری آن‌ها قطعاً تأثیر مثبتی در طرح کلی پروژه خواهد داشت. ایجاد فضایی تا حد امکان بزرگ و باز خود یک کانسپت آرمانی به ویژه برای اماکن کوچک است. شرکت مهندسی نکست آفیس – یکی از نیرومندترین شرکت های جدیدالتأسیس و نوظهور در پایتخت ایران – این خانه خصوصی را طراحی کرده است. اتاق های چرخان در این خانه به حداکثر استفاده از سازه در هنگام تغییرات دمایی محلی کمک می کنند و برای ایجاد اتاق های باز تابستانی به سمت بیرون می چرخد و در هوای سرد می توانند به سمت داخل بچرخند. با اینکه معمارها عمدتا در طراحی ساختمان نقش دارند، ولی باید با ریاضیات و مهندسی مرتبط با معماری نیز آشنایی داشته باشند، چون در کارشان لازم است که از مقیاس ها و معیارهای مختلف و همچنین اصول مهندسی مربوط به یک پروژه استفاده کنند.

ساختمان اداری کارخانه شمس آباد

به هر حال، معماری، و در نتیجه طراحی معماری، از عناصر و فرآیندها یا فازهای بسیاری تشکیل شده است. طراحی معماری رشته‌ای است که بر پوشش و رفع نیازها و خواسته‌ها، ایجاد فضاهای زندگی، با استفاده از ابزارهای خاص و به‌ویژه خلاقیت تمرکز دارد. بنابراین، علیرغم این باور عمومی که معماری تنها یک وظیفه فناورانه است، هدف ترکیب فن‌آوری و زیبایی‌شناختی است.

طراحی و معماری ساختمان مسکونی بهروز

گیاهان در طراحی داخلی، گیاهان نقش مهمی در طراحی داخلی و طراحی معماری دارند و عنصری هستند که باعث ایجاد حس آرامش در فضا می شوند. گیاهان باعث رنگ بخشیدن به یک محیط می شوند و سادگی و یکنواختی را از بین می برند. ایده‌آل‌های مختلفی در معماری وجود دارد و معمارانی موفق هستند که بتوانند با ایده آل‌های مختلف و متفاوت کار کنند. ایده آل‌ها در واقع نهایت اهداف و والاترین رؤیاهای یک معمار هستند.

سقف های مسطح، خطوط صاف و استفاده از مصالح مدرن به زیبایی این ساختمان ها افزوده است. برخی از ساختمان هایی که به سبک مدرن ساخته می شوند نمایی کاملا شیشه ای دارند. این نشان دهنده ی این است که میان فضای داخلی خانه و فضای بیرونی ارتباط تنگاتنگی مجله خبری معماری وجود دارد. تمامی نقشه‌های معماری، نقشه‌های سازه و نقشه‌های تأسیسات طراحی شده که در فاز یک انجام شده بود، در این مرحله مورد بررسی قرار می‌گیرد. همفکری مهندس معماری، سازه و تأسیسات سبب انسجام، هماهنگی و افزایش کیفیت نقشه‌ها خواهد شد.