آزمایش AMO با مواد برای فروشگاه Stone Island در شیکاگو


برند مد Stone Island یک مفهوم ،ده فروشی توسط استودیوی هلندی AMO را معرفی کرده است که شامل سطوح ساخته شده از کاغذ ،د شده فشرده، چوب پنبه سوخته و فولاد با پوشش شنی است.

استودیوی تحقیقاتی، وابسته به شرکت معماری متعلق به، مفهوم فروشگاه را برای جشن ایجاد کرد جزیره سنگیچهلمین سالگرد

ورودی فروشگاه با کف نارنجی و لوستر دیجیتال
فروشگاه Stone Island در شیکاگو دارای یک لوستر دیجیتال در ورودی خود است

علاوه بر به روز رس، ظاهر و احساس فضای داخلی، AMO فضاهایی را برای میزب، برنامه ای از ارائه های عمومی، سالن ها، کارگاه ها و رویدادهای خصوصی فراتر از ساعات کاری فروشگاه طراحی کرده است.

برای معماری فروشگاه، استودیو به رویکرد «نوآورانه» برند ایتالیایی برای تبدیل مواد برای محصولاتش، به ویژه لباس‌های بیشتر، اشاره کرد.

لباس هایی که روی قفسه های ف،ی نمایش داده می شوند
فضای داخلی توسط AMO طراحی شده است تا منع، کننده رویکرد تجربی این برند به مواد باشد

سمیر بانتال، مدیر AMO که با ناتالی ،وپلسکی، جولیو مارگری و ماتئوس ،کز در این پروژه کار کرده است، گفت: «تحقیق و نوآوری هسته اصلی جزیره سنگی است.

او ادامه داد: «فضا، مادی بودن و برنامه فروشگاه‌ها زیربنای اخلاق برند است و حس تعلق جامعه افراد همفکر آن را تقویت می‌کند.»

دیوار چوب پنبه سوخته و پایه نمایش مجسمه
دیوارها با چوب پنبه ای پوشیده شده اند که سوخته، سندب،ت و پوشش داده شده است

اولین فروشگاهی که بر اساس این جهت طراحی می شود، فضایی به وسعت 180 متر مربع در شیکاگو است که اولین فروشگاه استون آیلند در شهر است.

این فضا دارای طاقچه های محراب مانند برای نمایش قطعات آرشیوی و نمونه های اولیه است تا تمرکز جزیره سنگی بر فناوری و توسعه را برجسته کند.

منطقه نمایش محصولات آرشیوی و نمونه های اولیه
طاقچه ای در پشت فروشگاه محصولات آرشیوی و نمونه های اولیه را نمایش می دهد

سطوح در سراسر فروشگاه به نظر می رسد مانند سنگ، هر چند هیچ در واقع از آن ساخته شده است. در عوض، مواد خارج از قفسه به روش‌های مختلفی برای تکرار همان کیفیت‌های بصری مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

کاغذ و رزین ،د شده تحت فشار بالا فشرده شدند تا پانل های بادوامی تولید کنند که شبیه بتن است و برای ایجاد نمایشگرهای مجسمه ای برای محصولات استفاده می شد.

نمای پشت فروشگاه
پایه‌های نمایش مجسمه‌سازی از کاغذ و رزین ،د شده تشکیل شده‌اند که فشرده شده و شبیه بتن می‌شود.

چوب پنبه – که جزء اصلی فروشگاه های جزیره سنگی موجود است – سوزانده شده، سندب،ت شده و برای ایجاد بافتی تیره پوشش داده شده است. این ماده که روی دیوارها اعمال می شود به جذب صدا و کنترل رطوبت کمک می کند، در حالی که سقف با آرایش دندانه ای از جعبه های نور نیمه شفاف پوشیده شده است.

پانل های فولادی راه راه برای ایجاد یک روکش نرم تر با شن و ماسه پوشانده شدند و برای ایجاد یک پارتیشن منحنی در اطراف اتاق های اتصال استفاده می شدند.

اتاق‌های من، احاطه‌شده با فولاد موج‌دار با روکش شن و ماسه
اتاق های یراق آلات توسط فولاد موجدار با پوشش شن و ماسه احاطه شده است

در ورودی فروشگاه که دارای کف نارنجی روشن است، یک لوستر دیجیتال از سقف آویزان شده و پیام هایی را برای ،یداران پخش می کند.

پس از افتتاح فروشگاه شیکاگو در اکتبر 2022، برنامه‌هایی برای عرضه این کانسپت در مکان‌هایی از جمله سئول، مونیخ و استکهلم در نظر گرفته شده است.

کارلو ریوتی، مدیر خلاق و رئیس استون آیلند، گفت: «Stone Island و AMO ارزش‌های نوآوری، عملکرد و اشتیاق مش، دارند.

“من بسیار خوشحالم که این همکاری مهم را آغاز می کنم، یک رویکرد بصری جدید برای فروشگاه های ما، تا با جوامع خود صحبت کنم.”

نمایشگاه تحقیقات محصول
تحقیقات جزیره سنگی از طریق نمایشگرها توضیح داده شده است

AMO به ،وان بازوی تحقیقاتی OMA تاسیس شد و روابط طول، مدت با چندین برند مد ایجاد کرده است.

یکی از رایج ترین همکاران آن پرادا است – این استودیو در طول سال ها محیط های مختلفی را برای نمایش های باند این برند ایتالیایی طراحی کرده است.

نمای بیرونی فروشگاه استون آیلند شیکاگو
فروشگاه شیکاگو اولین تکرار این مفهوم توسط AMO است

اخیراً، AMO با برند فرانسوی Jacquemus برای ایجاد یک بوتیک پاریس با فضای داخلی «خواب‌مانند» و فروشگاهی پوشیده از تراکرودا در Selfridges لندن همکاری کرد.

عکاسی توسط مارکو کاپلتیبا حسن نیت از Stone Island و OMA/AMO.


منبع: https://www.dezeen.com/2022/11/26/stone-island-new-store-concept-chicago-amo/