نمایش های مدرسه Dezeen: پروژه ای در مورد پتانسیل جلبک ها برای آینده غذا در این نمایش مدرسه توسط دانشجویان دانشگاه هنر و طراحی موهولی-ناگی بوداپست (MOME) گنجانده شده است.
همچنین شامل کاسه هایی است که رابطه بین ف، و شیشه و جواهرات را بررسی می کند که نشان دهنده روابط محبت آمیز است.
موسسه: دانشگاه هنر و طراحی موهولی-ناگی بوداپست (MOME)
دوره: طراح-ساز MA
مدرس: فلورا واگی – رئیس برنامه کارشناسی ارشد، دستیار مدرس، آنتال زیلاحی – مدیر برنامه
بی،ه مدرسه:
“مأموریت دانشگاه هنر و طراحی موهولی-ناگی (MOME) ارائه پاسخ به چالش های مهم قرن بیست و یکم با یادگیری مبتنی بر طراحی، تحقیق و تسلط کاربردی است. ما ماموریت خود را خدمت به جوامع خود و گسترش طراحی می د،م. آگاهی و کمک به پیچیدگی ا،یستم های اقتصادی و فرهنگی محلی و منطقه ای.
“کارشناسی ارشد طراح-ساز در MOME طراحی و مهارت را در هم می آمیزد تا شما را برای صنایع خلاق به سرعت در حال تحول آماده کند. این برنامه بر روی مادی، پایداری و آزمایش تمرکز دارد و رویکردی عملی و مبتنی بر تحقیق برای یادگیری ارائه می دهد.
“شما روی چالشهای طراحی دنیای واقعی کار خواهید کرد، مهارتهای عملی و مفهومی را از طریق پروژههای مبتنی بر استودیو، کارگاهها و همکاریهای بینالمللی تقویت خواهید کرد. در پایان برنامه، مهارتها و اعتماد به نفس لازم برای برتری در زمینههایی مانند طراحی سفارشی را خواهید داشت. ، توسعه مواد آزمایشی و نوآوری در طراحی دانش آموزان این برنامه می توانند طعم صنایع دستی مانند طراحی جواهرات، طراحی سرامیک و همچنین شیشه کاری را بچشند.
“MOME یک رویکرد منحصر به فرد و متمرکز بر آینده را برای پرداختن به چالش های محیط، جامعه، زمان و رفاه ما در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است، معرفی کرده است. برنامه های کارشناسی ارشد آن که ریشه در پایداری و نوآوری دارد، دانش آموزان را با ابزارها و دانش مجهز می کند. از طریق چالش های موضوعی، پروژه های عملی و همکاری بین رشته ای، راه حل های م،ادار و آماده برای آینده طراحی کنید.
“این برنامه ها دانش آموزان را تشویق می کند تا راه های خلاقانه برای ساختن ایده ها، فضاها و اشیاء انعطاف پذیر و فراگیر را کشف کنند، در حالی که نقش طراحی در تحول جه، را بازتعریف می کنند. فرصت های بورس تحصیلی بین المللی برای حمایت از افراد با استعداد در سراسر جهان در دسترس است و از آنها برای پیوستن به دانشگاه هنر و طراحی پیشرو مجارستان دعوت می شود. “
![ع، یک بشقاب سرامیکی کروی زرد با غذا روی آن.](https://static.dezeen.com/uploads/2024/12/mo،ly-nagy-design-dezeen-sc،ols،ws_dezeen_2364_col_2-852x639.jpg)
پروژه میراث Gerbeaud – MOME x ONYX اثر دورا سیلاگی
“این پروژه یک همکاری بین MOME و ستاره سبز میشلین است که ONYX Műhely در بوداپست اعطا شده است. هدف ONYX Műhely ارائه غذاهای مترقی مجارست، است که تلفیقی از هنر، علم و غذا را ارائه می دهد.
«پرورش استعداد یکی از حوزههای کلیدی عملیات آن است که فضا را برای پروژههای آشپزی، علوم غذایی و هنرهای زیبا و کاربردی توسط استعدادهای جوان فراهم میکند.
«این مجموعه شامل بسیاری از آثار دانشجویی است، یکی از آنها ساخته دورا سیلاگی به نام ، پف است.
در طراحی بشقاب دسر، طراح به دنبال تأکید بیشتر بر شکل استوانهای کیک بود.
ظروف سرو چینی از پف خامهای خاص Gerbeaud الهام میگیرند، جایی که بافت و رنگ ژله انگور Tokaji Furmint و گلابی تند با رنگ سبز رنگ لعاب خا،تر روی بشقاب دسر سرامیکی هماهنگ است.
دانش آموز: دورا سیلاگی
دوره: طراح-ساز MA
معلمان: آنجلا گوگ و ادیت کندور
![ع،ی از نه ظرف شیشه ای که در هر کدام غذاهای سبز رنگ متفاوتی وجود دارد.](https://static.dezeen.com/uploads/2024/12/mo،ly-nagy-design-dezeen-sc،ols،ws_dezeen_2364_col_1-852x852.jpg)
اتوپیا اثر ملیندا دکتر
“در کاوش در آینده غذا، طراح بر جلبک ها به ،وان یک غذای فوق العاده تمرکز می کند و پتانسیل کشت در مقیاس کوچک را بررسی می کند.
چشم انداز آنها شامل ایجاد یک مزرعه زیستی جلبکی است که برای عملکرد در مقیاس انس، طراحی شده است، که به طور یکپارچه با محیط های شهری معاصر و سناریوهای احتمالی آینده ادغام می شود.
آنها در حال توسعه یک واحد کشت فشرده مجهز به یک جعبه ابزار برای پشتیب، از کل چرخه زندگی کشت و مصرف جلبک هستند.
آنها از طریق تحقیق و طراحی، روشهای پردازش، مواد سازگار و قابلیت استفاده کلی جلبکها را برای اه، غذایی بررسی میکنند و تطبیقپذیری آن را از طریق دستور العملهای خلاقانه نشان میدهند.
دانش آموز: ملیندا دکتر
دوره: طراح-ساز MA
معلمان: ،دور، یانوس پولیاک و زوفیا نمث را ویرایش کنید
![ع،ی از دست شخصی که از چنگال برای خوردن تخم مرغ آب پز استفاده می کند که سه عدد از آن در ظرف سفید وجود دارد.](https://static.dezeen.com/uploads/2024/12/mo،ly-nagy-design-dezeen-sc،ols،ws_dezeen_2364_col_6-852x568.jpg)
می تونی همه رو بخوری؟ توسط دوروتیا ورتسی
در پروژه دیپلم خود، طراح گروهی پوچ از اشیاء را برای بررسی رابطه بین افراد مبتلا به اختلالات خوردن، به ویژه بی اشتهایی عصبی و رفتارهای آنها در مورد غذا و خوردن ایجاد کرد.
“از طریق طراحی ظروف غذاخوری که عملکرد را دوباره تعریف می کند، هدف آنها درک و ارائه فرآیندهای ذهنی و افکار مرتبط با غذا خوردن از طریق اشیاء برای افزایش آگاهی، اشاره به اهمیت مشکل و تشویق افراد برای نزدیک شدن به افراد مبتلا به این اختلالات با همدلی بود. “
دانش آموز: دوروتیا ورتسی
دوره: طراح-ساز MA
معلمان: ادیت کندور، سیلویا هابر، تاماس برکی و برنادت پالکو آرنت
![ع،ی از دو نفر روبهروی هم، با رنگ مسی روی بینی و لبهایشان.](https://static.dezeen.com/uploads/2024/12/mo،ly-nagy-design-dezeen-sc،ols،ws_dezeen_2364_col_0-852x568.jpg)
روانشناسی نزدیک شدن توسط ،نگه دیریکزی
“طراح در تحقیقات پایان نامه خود بر توسعه روابط، به ویژه سفر بین دو فرد از فاصله اولیه تا نزدیکی کامل و عوامل روانشناختی مؤثر بر عادت های انتخاب شریک زندگی تمرکز می کند.
کار آنها مضامینی مانند نیاز انسان به فضا، پیشرفت از ادراک به صمیمیت، مراحل و طبقهبندی عشق و شیوهای که روابط از راه دور با هم بودن را در عصر دیجیتال بازتعریف میکند، بررسی میکند.
“علاوه بر این، آنها نقش طراحی روایی را بررسی می کنند که با مفهوم در حال تحول هنر ظهور می کند تا م،ای جواهرات و توانایی منحصر به فرد آن در ابراز عشق را درک کنند.”
دانش آموز: چنگه دیریکزی
دوره: طراح-ساز MA
معلمان: ف، سرناتونی، آنیکو ایلس و دورا ریا کوور
![ع، شخصی که یک بشقاب قرمز در دست دارد.](https://static.dezeen.com/uploads/2024/12/mo،ly-nagy-design-dezeen-sc،ols،ws_dezeen_2364_col_5-852x569.jpg)
اتصالات توسط سارولت سوگور
پروژه نهایی طراح با تکیه بر پایان نامه آنها به تجربه دستی و ضمنی می پردازد.
“با جفت ، مواد، آنها آگاهانه فرآیند تولید را هدایت می کنند و تعامل بین دانش ضمنی و توجه آشکار را مشاهده می کنند.
«ظروف و کاسهها به،وان شکلهای بیان انتخاب شدند که نشاندهنده ارتباط عمیق با دست انسان از طریق عملکرد، ظاهر و ریشهشناسی است.
آنها با استفاده از تکنیکهای بلند ، ف، و شکل دادن به دست، بر نیازهای فیزیکی و احساسی این فرآیندها تأکید میکنند که به ،وان ابزاری برای مدیتیشن و درمان عمل میکنند.
این پروژه با الهام از م،اشناسی کلماتی مانند کاسه، ظرف، کف دست، دست، نگهدارنده، چنگ زدن، سخاوت و پیشکش، منجر به دو سری از آیتمهای منحصر به فرد و بینظیر کل،یونر شد: یکی بررسی رابطه بین ف،. و شیشه و دیگری در حال بررسی فعل و انفعالات بین دست، یک پوسته و یک جسم مستقل است.”
دانش آموز: سارولت سوگور
دوره: طراح-ساز MA
معلمان: فلورا واگی، دیوید هویک و بالینت ورس
![ع، ظرف شیشه ای با موهای قهوه ای داخل. ظرف به یک سیم آبی وصل شده است.](https://static.dezeen.com/uploads/2024/12/mo،ly-nagy-design-dezeen-sc،ols،ws_dezeen_2364_col_4-852x608.jpg)
Hairmemory اثر جودیت جنی
شاهکار این طراح سنت حفظ مو را دوباره به تصویر می کشد، عملی با اهمیت فرهنگی عمیق و سابقه ای طول،.
«در حالی که ع،ها تا حد زیادی جایگزین یادگاریهای ملموس شدهاند، بسیاری هنوز انتخاب میکنند که یک دسته مو را به ،وان یادگاری م،ادار ذخیره کنند.
هدف طراح از طریق کار خود، ارج نهادن به این سنت، خلق اشیایی است که اهمیت عاطفی مو را حفظ کرده و ارتباطات و وابستگی های انس، را بیان می کند.
“این قطعات منحصر به فرد و شخصی سازی شده به ،وان حاملان ملموس خاطرات گرامی عمل می کنند و رویکردی معاصر را به یک عمل قدیمی ارائه می دهند.”
دانش آموز: جودیت جنی
دوره: طراح-ساز MA
معلمان: فلورا واگی، نورا تنگلی و دورا ریا کوور
![](https://static.dezeen.com/uploads/2024/12/mo،ly-nagy-design-dezeen-sc،ols،ws_dezeen_2364_col_3-852x568.jpg)
اکولوژی دریاچه بالاتون – حساسیت توسط هاجنال سیلاگ گیویکی
شاهکار طراح، ظروف طراحی است که رویکردی انتقادی را نشان میدهد و فرآیندهای اکولوژیکی فعلی در سیستم دریاچه بالاتون را ارائه میکند تا با استفاده از روش فیزیکیسازی دادهها، آنها را قابل مشاهده و در دسترس قرار دهد.
مجموعه اشیاء همچنین توجه ما را به شکنندگی محیط وسیعتر، بیوسفر و اهمیت فراتر از جهانبینی انسان محور ما جلب میکند.»
دانش آموز: ستاره سپیده دم گیویکی
دوره: طراح-ساز MA
معلمان: آندراس موهاچی، میهالی مینکو، نلی سابو، ابلی گابور و اموکه بودونی
![ع،ی از دست شخصی که یک شی بیضی شکل را با رنگ های آبی و سفید در دست گرفته است.](https://static.dezeen.com/uploads/2024/12/mo،ly-nagy-design-dezeen-sc،ols،ws_dezeen_2364_col_7-852x568.jpg)
خطای آینه ای آنتال زیلاحی
“شاهکار طراح با هدف ایجاد مجموعه ای از سنجاق ها بود که توجه بیننده را به خود جلب می کند و تمرکز متمرکز را تشویق می کند.
«این اشیاء فرصتی را برای بیننده فراهم میکند تا ،متی از بدن یا محیط خود را کاوش کند و ارتباطی آرامتر و صمیمیتر بین شی، فرد و ادراک او ایجاد میکند.
“در طول فرآیند طراحی، طراح بر مفاهیم چالش برانگیز کمال گرایی با ارائه تصاویر منع، شده غیرمعمول تاکید کرد و از بینندگان دعوت کرد تا در یک گفتگوی درونی در مورد نقص و عمق مشاهده شخصی شرکت کنند.
سطوح بازتابنده در جواهرات با استفاده از تکنیکهای جایگزین آینهسازی شیشهای ساخته شدهاند، جایی که نقصهای عمدی در پوشش بازتابنده نقش اصلی را ایفا میکنند.
دانش آموز: آنتال زیلاحی
دوره: طراح-ساز MA
معلمان: فلورا واگی، زولتان توث، بارناباس ولفینگر، سارا تورک، آنا سیدو و آنا بورچوک
محتوای مشارکت
این نمایش مدرسه با مشارکت Dezeen و دانشگاه هنر و طراحی Mo،ly-Nagy بوداپست (MOME) است. درباره محتوای مشارکت Dezeen در اینجا اطلاعات بیشتری ،ب کنید.
منبع: https://www.dezeen.com/2024/12/14/mo،ly-nagy-design-projects-dezeen-sc،ols،ws/