نمایشگاه Mycelium Muse “بی نظمی” پارچه میسلیوم را جشن می گیرد


هفت طراح و هنرمند فرانسوی با یک ماده زیستی مبتنی بر میسلیوم به نام Rei، برای ایجاد محصولاتی از جمله صفحه نمایش تاشو، میز و وسایل روشنایی کار کرده اند.


به نمایش گذاشته شده در طراحی میامی نسخه 2024 پاریس، میسلیوم میوز این نمایشگاه با همکاری شرکت مواد برگزار شد MycoWorks و آژانس خلاق مقایسه، که نشان دهنده خلاقیت های نوظهور از جمله بسیاری از طراحان انتخاب شده برای پروژه است.

لامپ میسلیوم
هفت طراح فرانسوی محصولاتی از Rei، ساخته اند

این هفت طراح و هنرمند زن هر کدام وظیفه داشتند شیئی بسازند که ویژگی های منحصر به فرد ماده Rei، مایکوور، را تجلیل کند، ماده ای که مانند پارچه چکش خوار است، اما می تواند مانند چرم رنگ، نقش برجسته، لاک زدن یا تکمیل شود.

Rei، به طور سفارشی از میسلیوم – شبکه ریشه قارچ ها – با توجه به مشخصات هر پروژه رشد می کند و در رنگ ها و بافت های متنوعی وجود دارد که می تواند شبیه چوب، مرمر یا کاغذ باشد.

لامپ Mycelium به ،وان بخشی از نمایشگاه Mycelium Muse در Design Miami.Paris به نمایش گذاشته شد
Jospéphine Fossey یک لامپ هندسی از این ماده زیستی ایجاد کرد

طراحان تشویق شدند تا سازگاری و دوام Rei، را در اشیاء خود به نمایش بگذارند و تنها محدودیت این بود که آنها باید رنگ طبیعی مواد را حفظ کنند.

خاویر گالگو، مدیر خلاق Mycoworks به Dezeen گفت: «ایده پشت این پروژه این بود که نشان دهد چگونه این ماده جدید می تواند از طریق داستان شگفت انگیز خود، از منشاء طبیعی باورن،ی تا چرخه تولید پیشگامانه آن، الهام بخش هنر و طراحی باشد.

او افزود: «به هر طراح کنترل خلاقی داده شد تا روش‌های مختلف استفاده و ترجمه مطالب را نشان دهد. “تغییرها و بی نظمی های برخی از ورقه های ما به نقطه ورود آشکاری برای کشف اسرار میسلیوم تبدیل شد.”

صفحه نمایش ساخته شده از ریشی و لوله های فولادی
لوله های فولادی چارچوبی را برای صفحه نمایش پوشیده شده با Rei، توسط سوفی دریس تشکیل دادند

برای مشارکت او، معمار و طراح سوفی دریس صفحه نمایشی به سبک بروتالیستی با قاب ساخته شده از لوله های فولادی فرسوده ایجاد کرد. سطح پتینه شده این ف، با بافت خالدار طبیعی Rei، تکمیل شده است.

طراح داخلی جوسپفین فوسیلامپ Lampadaire Silencieux مات ریشی و توانایی آن در تولید نور گرم و پراکنده را برجسته می کند. فرم های هندسی پایه و سایه نقطه مقابلی برای لمس طبیعی مواد ارائه می دهد.

چهارپایه آسپن در Design Miami.Paris نمایش داده شد
آسپن یک چهارپایه تاشو با صندلی ریشی لیزری است

چهارپایه آسپن توسط طراح ماریون میلندر بر اساس چهارپایه ک،یک ماهیگیر تاشو با پیچ و تاب مدرن ارائه شده توسط صندلی دوخته شده Rei،، که برای ایجاد حاشیه زینتی با لیزر برش داده شده است.

Mailaender گفت: “من واقعاً از آزمایش مواد خلاقانه در قالب مبلمان ک،یک لذت بردم.” “من توانستم تکنیک های دوخت اجدادی را برای تقویت مواد ،یب کنم و در عین حال از تکنیک های مدرن تری استفاده کنم.”

برای میز زیر درخت، معمار و کابینت ساز او آن لو کورنو انتخاب کرد تا عیوب طبیعی را که هم در میسلیوم و هم در الوار مورتل مشهود است برجسته کند. اشکال ارگ،ک این میز برای تداعی کنده های تراش خورده و زوناهای چوبی تیز شده در نظر گرفته شده است.

هنرمند چند رشته ای پائولین گریر یک اثر هنری با نقش برجسته ساخته شده با قطعات مختلف Rei، ساخته شده است که رنگ ها و بافت های متنوع مواد را نشان می دهد.

Guerrier که Rei، را با دست تراشیده تا منحنی های ،نه ایجاد کند، می گوید: «در حین بررسی ایده انتقال از حیوان به گیاه، به یاد اسطوره ،نی افتادم که برای فرار از چنگ آپولو به درختی تبدیل شد.

میز میسلیوم زیر درخت
آن لو کورنو قصد داشت با میز کار خود نقص های میسلیوم را جشن بگیرد

معمار داخلی ف، پریر او تحت تأثیر صفحه‌های تاشو زینتی دهه 1930 بود که هنگام ایجاد جداکننده اتاق شش صفحه‌ای خودش، که از Rei، برای ،اصری استفاده می‌کرد که ممکن است قبلاً از پوست یا چرم ساخته شده باشند.

بالا،ه هنرمند و عکاس سارا والنته نقاشی دیواری متشکل از ده ورقه از Rei، ایجاد کرد که او نقاشی کرد، مالش داد، خیس کرد و تا کرد تا جلوه هایی ایجاد کند که گیاهان و جانوران را به یاد بیاورد. دومین لایه درخشان از الگوی مبتنی بر شبکه های قارچی در زیر نور فرابنفش ظاهر می شود.

صفحه نمایش Mycelium در نمایشگاه Mycelium Muse در Design Miami.Paris نمایش داده شد
رنگ‌ها و بافت‌های مختلف بیومتریال در آثار هنری Pauline Guerrier ،یب شدند.

گالگو در پاسخ به سوالی درباره نظرات او در مورد طیف وسیعی از نتایج تولید شده برای پروژه، به Dezeen گفت: “ما از خلاقیت طراحان برای ارتقای مواد شگفت زده شدیم”.

او افزود: «اشیایی که طراحان ایجاد ،د، همه کاملاً فردی بودند، که نشان‌دهنده تطبیق‌پذیری کاربردهای این ماده و میزان الهام‌بخش بودن آن برای آینده است».

نمایش آثار هنری Rei،
در طرح سارا والنته، یک الگوی قارچی درخشان در زیر نور فرابنفش ظاهر می شود

موارد ارائه شده در طراحی میامی.پاریس به صورت هشت نسخه تولید خواهد شد که تعدادی از آنها قبلاً توسط مجموعه داران در طول نمایشگاه ،یداری شده است. منتخبی از این قطعات در هفته طراحی میلان در آوریل 2025 نمایش داده خواهد شد.

Gallego پیشنهاد کرد که نمایشگاه Mycelium Muse “نگاهی اجمالی از آنچه در آینده برای Rei، خواهد آمد” را ارائه کرد و افزود که Mycoworks به توسعه پروژه‌های خلاقانه با هدف برجسته ، کاربردهای بالقوه مواد ادامه خواهد داد.

پنل Rei، در نمایشگاه Mycelium Muse در Design Miami.Paris
نمایشگاه Mycelium Muse توسط Mycoworks و Paragone برگزار شد

میسلیوم در میان طراح، که علاقه مند به بهره برداری از خواص طبیعی متنوع آن هستند، محبوب شده است، از جمله توانایی آن در استفاده در کاربردهای ساختم، برای ایجاد عایق و ضد حریق در حین جداسازی کربن.

دیگر طرح‌های اخیر که از میسلیوم استفاده می‌کنند شامل گوش‌گیرهایی است که می‌توان پس از استفاده کمپوست کرد و مجموعه‌ای از آباژورهای آویز که مواد را با تخته‌لایه و قاب‌های آلومینیومی ،یب می‌کند.

عکاسی توسط فلی، اسپ،.

طراحی Miami.Paris از 15 تا 20 اکتبر در پاریس، فرانسه برگزار شد. برای فهرستی به روز از رویدادهای معماری و طراحی که در سراسر جهان برگزار می شود، به راهنمای رویدادهای Dezeen مراجعه کنید.


منبع: https://www.dezeen.com/2024/11/13/mycelium-muse-exhibition-rei،-design-miami-paris/