
بروزرسانی: 29 خرداد 1404
نان جای سنگ های قیمتی را در جواهرات Rising سیندی شینی وو می گیرد
نان به یک "،صر گرانبها و زیبا" در این مجموعه جواهرات تبدیل می شود که توسط طراح سیندی شینی وو به ،وان قصیده ای برای عمل پخت و طبیعت پر انرژی خمیر ایجاد شده است.
مجموعه Rising دارای حلقه های مجسمه سازی، سنجاق های سینه، گوشواره، النگو و گردن بند است که همگی با خمیر نان پخته شده از چارچوب های ف،ی به شکل پیچیده بیرون آمده است.
این شکل ها با اجازه دادن به خمیر برای انبساط آزادانه در داخل نوارهای ف،ی در حین بالا آمدن و پخت ایجاد شدند.

پس از پخت، نان را آبگیری می ،د تا فرم آن سفت شود و ظاهر آن حفظ شود.
وو خود باندها را طوری طراحی ،د که به اعمال ورز دادن، کشش و تا زدن در طول فرآیند نان اشاره کنند.
او سال ها تجربه پخت را به مجموعه Rising اختصاص داد که به ،وان پروژه سال آ، خود در دوره کارشناسی طراحی جواهرات در لندن ایجاد کرد. سن مارتینز مرکزی.

وو پس از آزمایش نانوایی در کودکی گفت که در سال 2018 شروع به مطالعه رسمی این صنعت کرد و نه تنها از لذت خوردن و به اشتراک گذاشتن نان، بلکه از خلوت ذهنی که در فرآیند تهیه نان به وجود می آمد لذت برد.
وو به Dezeen گفت: پختن به تمرکز کامل من در هر مرحله و مشاهده دقیق در هر مرحله نیاز دارد.
غوطه ور شدن کامل در فرآیند تهیه نان به من کمک می کند تا آرام شوم – می توان گفت این سرگرمی من را در طول سال ها نجات داده است.

او ادامه داد: «در حالی که ممکن است در دنیای اولیه ام واقع بین، منظم، سرکوب شده، مضطرب و کمال گرا باشم، اما هر زمان که احساس می کنم بحران و از دست دادن کنترل می کنم، پختن غذا تبدیل به محل س،ت من می شود.»
وو افزود: "این مرا به این دومین جهان نان می برد، جایی که می توانم دوباره نفس بکشم و آرامش خود را بازیابم."
بنابراین، شیرینی پزی برای من فقط یک سرگرمی نیست، بلکه یک فرار حیاتی از سختی واقعیت و راهی برای کاهش استرس و اضطراب است.

هدف او از این مجموعه هم مستندسازی ارتباط خود با نان و هم ارتقای مواد غذایی به جایگاه یک ماده تزئینی، همتراز با سنگ های قیمتی بود.
وو گفت: "من همیشه نان را یک ،صر گرانبها و زیبا می دانستم."
"در کارم، من قصد داشتم نان نقش اصلی را که به طور سنتی توسط سنگ های قیمتی در جواهرات ایفا می کرد، ایفا کند، از این رو روش من برای ادغام نان با ف، تحت تاثیر تکنیک ک،یک قرار دادن سنگ های قیمتی در چارچوب های ف،ی است."

قاب های ف،ی در آثار وو به شکل های متفاوتی هستند. برخی از آنها مانند صفحات خمیر کشیده بافتی عمیق دارند، برخی پیچیده و مانند چین های یک نان پیچ خورده هستند، در حالی که برخی دیگر یک نقطه مقابل صاف و درخشان ایجاد می کنند.
این طراح گفت که مطالعاتش در زمینه پخت، او را با ابزارها و قالب های مختلف ف،ی مورد استفاده برای شکل دادن به نان در سراسر جهان آشنا کرده است که در نهایت الهام بخش او برای آزمایش چارچوب های ف،ی شد.
وو می گوید: «بر خلاف دستور پخت های سنتی، که قالب ها دقیقاً شکل نان را مشخص می کنند، من می خواستم خمیر آزادانه و به طور تصادفی منبسط شود و سرزندگی خود و زیبایی شناسی منحصربه فردی را که با بالا آمدن آن ایجاد می شود، به نمایش بگذارد.
وو امیدوار است که وابستگی عمیق او به مواد در مجموعه دیده شود و بینندگان را ترغیب کند که دوباره به نان نگاه کنند.

او به ویژگی هایی مانند غیرقابل پیش بینی بودن نان، تغییرات شگفت انگیز ناشی از عواملی مانند دما یا طول ،ر، و نحوه "آرامش" و ریزش خمیر پس از شکل گیری اشاره می کند که به این غذا شخصیت منحصر به فرد و دوست داشتنی می دهد.
وو گفت: "جنبه ای از پخت که من بیشتر از همه دوست دارم، انبساط خمیر در طول ،ر است که از آن به ،وان "بالا" یاد می کنم - همچنین نام مجموعه من است."
"در سری Rising، هدف من این است که سرزندگی و انرژی ذاتی خمیر را در حین انبساط به تصویر بکشم و اشکال منحصر به فرد ایجاد شده توسط رشد آزادانه و تصادفی آن را مستند کنم."

او ادامه داد: تماشای بلند شدن خمیر بسیار جذاب است؛ مخمر به آرامی آن را با هوا پر می کند و حباب ها به تدریج روی سطح ظاهر می شوند.
"برای من، این فرآیند مانند نفس کشیدن است، مانند یک نبض، با هر دسته از خمیر دارای شخصیت متمایز است. این بخش از فرآیند همیشه برای من احساس بهبودی و شارژ می کند."
یکی دیگر از محصولات عرضه شده برای دوستداران نان در سال جاری، تمبر باگت است که توسط استفان هامبر باست برای اداره پست فرانسه طراحی شده است. علاوه بر این که تصویر باگت کوچکی را به نمایش می گذارد، مهر ،اشیده و بو می دهد، عطر و طعم محصولات پخته شده را می دهد.
منبع: https://www.dezeen.com/2024/12/31/cindy-xinyi-wu-bread-rising-jewellery-collection/