در استفاده از چنین طرحهایی توجه به ورودی ساختمان اهمیت دارد، در تصویر زیر میبینیم که پوسته بخش ورودی را نپوشانده و به شکلی زیبا با انحنایی بزرگ در بالای ورودی قرار گرفته است. یکی از متداولترین و مقاومترین متریالهای مورد استفاده در نمای اداری، فلز در کنار سنگ و آجر و یا فلز و سنگ است. البته استفاده از بتن نما و دیوار پیش ساخته بتنی در کنار عناصر و المانهای فلزی در بسیاری از موارد طراحی شده نمای اداری قابل مشاهده است. نمای اداری با طرحهای گوناگونی با استفاده از متریال مختلف قابل اجرا است.
- دربرخی از فضاهای دارای، دیوارهای عایق صدا در بخش هایی واقع شده است که بایستی ساکت و کاملا خصوصی باشند و سایر فضاها دیوارهای شیشه ای دارند تا ارتباط بصری واضح به سوی فضاهای پیرامونی باشد.
- این نما از ترکیب سایه بان های ثابت، کرتین وال دو جداره براق و صفحه های خورشیدی تشکیل شده است.
- نوع فضای توالت خصوصی به توالتهایی گفته میشود که برای استفاده انحصاری از یک بخش ساخته شدهاند و شامل دیگر فضاهای بهداشتی که در لابیها قرار دارند، نمیشوند.
- درک ضرورت لزوم داشتن یک ساختمان اداری سبز نیازمند بررسی مزیت های محیطی، اقتصادی، جنبه های اجتماعی و روانشناسی است.
- این ساختمان نسبتاً كوچك به منظور ارتقاء عملکرد كل ساختمان چندین سیستم محیطی را ادغام می كند.
برای صرف حداکثر زمان و تداوم کار در محیط های اداری، می توان هسته های تاسیساتی را در جلوی ساختمان در یک طرف از داخل ساختمان، در گوشه های داخلی در انتهای یک گذر گاه ، پایین راهروها نزدیک منبع نور قرار دارند. این نوع پارتیشن همان طور که از نامشان پیدا است ، فقط امکان نصب به صورت ثابت را داشته و امکان تغییر ابعاد و حتی رنگ را ندارد. یکی از ویژگیهای اصلی پارتیشن اداری ثابت ، این است که قابلیت تغییر شکل ندارد و میتوان به راحتی در فضاهای مختلف و برای کاربریهای مختلف از آن استفاده کرد. طراحان و مهندسان جوان نمادیزاین با تمام متریالهای روز موجود در بازار آشنا هستند و میتوانند باکیفیتترین مصالح را با بهترین قیمت برای شما خریداری کنند و نمایی به صرفه و متناسب با جیب شما را طراحی و اجرا کنند. تا تیم نمادیزاین هست نگران هزینه طراحی و اجرای نما و همچنین اخذ تاییدیه شهرداری نمای خود نباشید.
تاثیر شیشه هوشمند الکتروکرومیک بر بر بار سرمایش ساختمانهای اداری در اقلیم گرم و مرطوب، گرم و خشک و سرد، ایران
برای این کار می توان واحدها را طوری نقشه کشی کرد که دفاتر کار و محیط هایی که در طراحی اولیه برای کارمندان در نظر گرفته شده در جهت مخالف خیابان اصلی قرار بگیرند. اما در برخی موارد ایجاد تغییر نیاز به تجربه و مهارت نسبتا بالایی دارد که در چنین شرایطی مطمئنا انجام آن نیاز به دخالت کارشناسان این حوزه دارد. فضا، بزرگترین محدودیت در دفترهای کوچک است و همیشه برای انجام کارهای اداری به فضای بیشتری در این محیطهای کوچک نیاز دارید. برای بازسازی دفترهای کوچک، رویکرد ما به ایجاد فضاهای بیشتر است و برای این کار به استفاده بهینه از تجهیزات محیط اداری می پردازیم. به عنوان مثال می توانیم از مبلمان مناسب که فضای کمتری اشغال می کنند، استفاده کنیم و یا روش پارتیشن بندی تا ایجاد اتاقک ها با ایده های کارآمدتر را در پیش بگیریم. هدف نهایی ایجاد فضاهای بهینه در محیط های محدود اداری است و ما می توانیم مساحت محدود و قطعاً کوچک یک دفتر اداری را به یک فضای بزرگتر برای کاری ساده تر تبدیل کنیم.
اصول معماری ساختمان تجاری
امّا به طور کلی، عمدتاً مدت زمانی از 1 روز تا چند ماه برای بازسازی ساختمان اداری در نظر گرفته میشه. از دلایل اهمیت ورودی ساختمان این است، افرادی که می خواهند با شما همکاری داشته باشند پیش از ورود به شرکت شما بایستی از درب ساختمان عبور کنند. شک نداشته باشید که آن ها پیش از هر چیز به کیفیت نمای ساختمان و تمیز بودن آن دقت خواهند داشت.
نمونه هایی از نمای ساختمان اداری
نما بخشی از هویت ساختمان است و در صورت هماهنگی با کارکرد و رویکرد سازمان، هویت سازمان نیز توسط آن بیان میشود. یک از مهمترین دغدغه های مدیران ادارات، عدم روحیه ی بالای کارمندان است. شرکت های طراحی داخلی اداری می توانند برای ایجاد نشاط در فضای داخلی، از رنگ های ملایم و پر انرژی و الهام دهنده ها استفاده کنند. برای ایجاد حریم خصوصی در ادارات یکی از کارامد ترین راهکارها ایجاد دیوارهای جدا کننده (به اصطلاح پارتیشن) می باشد.
در طراحی ساختمان های(فضاهای) اداری بایستی دارای انعطاف پذیری، راحتی نگهداری، دسترسی مناسب و یک موقعیت اکولوژیکی اقلیمی مناسب باشند و از طرف دیگر یک محیط آرام، لذت بخش و مفید را برای استفاده کنندگان فراهم سازند. امروزه ساختمان های اداری بیشتر دارای نماهای شیشه ای مشابه هستند اما تقسیم بندی و کیفیت فضاهای داخلی آنها با یکدیگر متفاوت می باشد. سالن کنفرانسیک سالن کنفرانس متوسط معمولا فضایی برای ملاقات 5 نفر دارد. اما در طراحی ساختمان اداری بزرگ باید اتاق کنفرانس بزرگ تری در نظر گرفته شود که گاهی تا 20 نفر را در خود جای دهد. همچنین باید توجه شود دکوراسیون سالن کنفرانس مطابق به استاندارد های آن طراحی شود.