بررسی مسائل فنی یک ساختمان آن هم با حجم بالای رفت و آمد، نیازمند یک مکان اختصاصی است تا به طرز کاملی تمام جوانب مختلف آن مورد توجه قرار گیرد. تهویه مطبوع، سیستم حرارتی ـ برودتی، برق، مخابرات، نظافت و … از نکات مهمی هستند که در ساختمانهای اداری باید در قالب یک مکان مجزا به آنها پرداخته شود. علاوه بر کتابها، مجلات، مقالات و لوح های فشرده و … در کتابخانه وجود دارند و گاهی این بخش نیز به اینترنت دسترسی دارد. ترکیب بندی قفسه ها، کشوها، کمدها برای ذخیره سازی در طراحی بسیار مهم است.
یک ساختمان سبز و پایدار با محاسبات دقیق و کاهشی که در مصرف انرژی موجب می شود. اهمیت وجود خود را نه فقط برای یک ساختمان مسکونی بلکه در کاربری های دیگر نیز مانند یک ساختمان اداری نشان داده است. بخش رابط در هر یک از طراحی داخلی ساختمان ممکن است، بهگونهای تعریف شود. اما در حالت کلی به تمامی محل های ورودی و خروجی اضطراری، راهپلهها، راه روها، آسانسور و … که به صورت گروهی استفاده میشوند، بخش رابط گفته می شود. و احتیاج به یک طراحی خاص و منحصر به فرد برای تأمین نیازهای مراجعین دارند.
از آنجایی کاهش مقاومت بنا با سلامت افرادی که در آن زندگی می کنند دارای رابطه مستقیم است، بازسازی ساختمان اداری در تهران از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است که باید در صورت نیاز بدون معطلی اجرا گردد. بازسازی ساختمان اداری در تهران و در همه جای دنیا به منظور بهره وری بهتر از ساختمان های کلنگی و قدیمی ساخت صورت می گیرد. معمولا ساختمان های اداری قدیمی در چندین سال پیش ساخته شده اند، به همین دلیل نسبت به ساختمان های نو ساخت دارای امکانات و تجهیزاتی کمتری هستند. بنابراین برای مدرنیته کردن آن ها باید یک سری اقدامات در قالب بازسازی بر روی آن ها صورت بگیرد.
شرکت نما دیزاین به صورت تخصصی در حوزه طراحی و اجرای نمایساختمان به ویژه نمایخشک و نمای شیشهای فعال است. طراحی نمای ارزان ساختمان اداری خودتان را به نمادیزاین بسپارید و دیگر نگران چیزی نباشید. بازسازی ساختمان اداری مراحل مختلفی داره که باید به ترتیب و نظم خاصی انجام بشن. در محیطهای اداری به دلیل ساعات نسبتا طولانی حضور، بهتر است طراخ امکان شخصیسازی و افزایش احساس تعلق را برای کاربران مد نظر داشته باشد. مراقبت از گیاهی طبیعی میتواند و کاشت گیاهی دلخواه موجبات تعلق بیشتر به فضا را فراهم آورد.
فضاهای بدنسازی از جمله فضاهایی است که به طور خاص برای ورزش، تمرینات تناسب اندام و فعالیتهای سلامتی بدنی تعیین شده است. توالت، حمام و کمدهای عمومی که به طور معمول در یک فضای بدنسازی (اتاق ورزش) وجود دارد میتواند به تعداد کافی طراحی گردد. انواع فضای مراقبت از کودک تسهیلات مورد نیاز برای خدمات مراقبت از کودک را فراهم می کند. هدف از مراقبت از کودکان کیفیت بالا این است که به کارمندان اجازه دهد به طور موثرتری به نفع خانواده های دیگر و دولت که کارفرمای آنها است به مسئولیت های دوگانه کار و خانواده خود پاسخ دهند. فضای مشترک خردهفروشی استفاده از فضاهایی تعریف میشود که برای فروش محصولات و خدمات استفاده میشود.
- نماز خانه که در آن، نماز جماعت و فرادا و هم چنین مراسم مذهبی برگزار می شود.
- فضای استراحت کارکنان در اداره یکی از پرکاربرد ترین فضاهای ادارات است که متاسفانه در ادارات کشور ما این فضا وجود ندارد.
- در پاره ای از موارد کارفرمایان توان پرداخت هزینه های بالا برای طراحی نما را ندارد و یا تمایلی به این موضوع ندارند.
- اولین شعبه وی آی پی بانک ملت در فضایی به مساحت 350 مترمربع توسط “استدیو طراحی آرش عزیزی” در منطقه سعادت آباد اجرا شده است.
- نه تنها آنها سالم تر هستند بلکه ادعا می کنند که حس تندرستی و شادابی بالایی دارند.
۹) فضاهای گروهی شامل راهروها – پلکان – آسانسورها – ورودی های خروجی و اضطراری به صورت داخلی و خارجی. ۶) امکانات اجتماعی شامل رختکن، آشپزخانه، توالت برای هر طبقه یا بخش، بخش استراحت کارکنان، محل خوردن و آشامیدن، امکانات ورزشی، سالن غذا خوری با آشپزخانه. ۵) بخش نمایش گروهی شامل اتاقهای گردهمایی با دیوارهای متحرک و بخش های نمایشگاه، تالار های کنفرانس و گردهمایی . در صورتی که ساختمان دارای مجوز ساخت و ساز باشد، مراحل قانونی ساخت و ساز به درستی انجام شده و ساختمان برای بهره برداری آماده است.
اطلاعات پروژه
اصول طراحی ساختمان اداری کوچک خیلی متفاوت از یک ساختمان بزرگ نیست، با این تفاوت که فضاهای اختصاص یافته در یک واحد اداری کوچک محدودتر و کوچک تر از یک ساختمان اداری بزرگ است. چراکه امروزه بسیاری از پلانها همراه با فضایی طبیعی و سرسبز ارائه میشوند. معمولاً پنجرهها به سمت این فضای سبز قرار میگیرند تا در آرامش افراد داخل ساختمان تأثیرگذار باشد و در برخی مواقع برایشان الهامبخش نیز باشد. توجه به اینکه افراد داخل یک ساختمان چه چشم اندازی را خواهند دید میتواند به طراحی بهتر پلان یک ساختمان اداری کمک کند. کار در میان سروصدا تمرکز کارمندان را از بین میبرد و آنها برای تمرکز نیاز به سکوت و آرامش خواهند داشت که این نکته باید در طراحی پلان ساختمان اداری رعایت شود.
گالری تصاویر پروژه ساختمان اداری و تجاری هیترا
در نهایت بررسی بودجه مدنظر کارفرما میتواند تاثیر زیادی بر طراحی داخلی ساختمان اداری دارد و در حقیقت مهم ترین بخش در طراحی و شروع پروژه می باشد. یک دفتر کار برای چند کارمند که نیاز به کار گروهی دارند، بهگونهای که امکان تمرکز آنها در سطح متوسط برقرار باشد، طراحی میگردد. پوسته دوم حدود ۷۰ سانتیمتر از پوسته اول فاصله دارد که بدین صورت فضایی برای حرکت در دور ساختمان جهت نگهداری و تعمیرات ساختمان و هم چنین قرارگیری گلدانهای همیشه سبز فراهم شده است.
بخش انبار در طراحی و دکوراسیون اداری از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا مخزنی برای ذخیره اسناد مهم شرکت چون میکرو فیلمها، پروندهها، طرحهای بایگانی، مدارک ثبتی و … است. معماری ماکت تاریخ است و بیانگر احوال انسان هایی که در آن زیست می کنند. امروزه معماری جهان در مسیر معمارانه خویش گام بر می دارد و در پی فردایی بهتر می تازد.
شما به ساده ترین روش میتوانید از خدمات مشاوران ما برخوردار شوید. به این موارد توجه کافی داشته باشید تا بتوانید بهترین اقدامات را انجام دهید. این پارتیشنها به دلیل متحرک بودنشان در برخی فضاهای اداری برای استفاده در همان فضای اداری مورد استفاده قرار میگیرند. با توجه به اینکه این نوع پارتیشن قابلیت نصب به صورت ثابت را نداشته و امکان تغییر اندازه را ندارند ، باید به کمک پارتیشن اداری متحرک آنها را نصب کرد. آنها برنامه ریزی شده اند تا با ادغام و تطبیق سیستم های 100 پروژه منتخب در سراسر جهان، انرژی بیشتری را نسبت به مصرف خود تولید کنند.