معمار شان گریفیث یک استودیوی پشت بام پوشیده از سنگریزه را به خانه آبی پسامدرن مهمی که 20 سال پیش به ،وان بخشی از استودیوی معماری FAT طراحی کرد، اضافه کرده است.
،د خانه ای را که گریفیث به همراه چار، هالند و سام جیکوب طراحی کرده بود، به ،وان یکی از اولین پروژه های ساخته شده توسط FAT در سال 2002 تکمیل می کند.

گریفیث به Dezeen گفت: «این پروژه تا حد زیادی یک کار ناتمام بود. “این خانه در ابتدا به ،وان یک ساختمان چهار طبقه با یک تراس پشت بام تصور شد.”
،یبی از بودجه محدود و امتناع برنامه ریزان در گذشته از ساخت یک ساختمان چهار طبقه به این م،ی بود که 20 سال پیش، زم، که خانه برای اولین بار ساخته شد، این اتفاق نمی افتاد.

،د پشت بام سوله مانند بخشی از یک بازسازی گسترده تر از خانه است که گریفیث در ابتدا برای خود و شریک سابقش، معمار منظر طراحی کرد. لین کینیر.
به ،وان بخشی از بازسازی، یک آپارتمان جداگانه و یک دفتر کار برای استودیو Kinnear که در طرح اصلی گنجانده شده بود تا خانه را از نظر مالی مقرون به صرفه کند، به اتاق خواب های اضافی تبدیل شد.

گریفیث که دیگر در خانه زندگی نمیکند، گفت: «من رابطه پیچیدهای با این خانه دارم، زیرا سالها در آنجا زندگی کردم و بهطور اجتنابناپذیری با خاطرات اولیه زندگی حرفهای و خانوادگیام پیوند خورده است».
اما عجیب است که یک معمار در خانه خود زندگی میکنید، زیرا با اشتباهات خود زندگی میکنید – البته، این همان چیزی است که متوجه میشوید، نه نکات خوب – بنابراین خوب بود که برگردید و برخی از آنها را اصلاح کنید، اگر نه همه. از آنها!”
،د پشت بام با ،ت چوبی، که به تراس پشت بام پر از سنگریزه باز می شود، شامل استودیویی برای Kinnear با چشم اندازی از پشت بام های اطراف است.
این خانه عمدتاً با سنگریزههای صورتی رنگی پوشانده شده است که با دیوارهای الیافی سیم، با نقش و نگار آبی کمرنگ خانه در تضاد است.
او گفت: “خوشحالم که ما فقط زیبایی شناسی خانه اصلی را در الحاقیه تقلید نکردیم، که به آزمایش روح خانه اصلی ادامه دادیم، اما چیزی را ایجاد کردیم که متضاد بود، اما به خوبی با خانه اصلی کار می کرد.”
من مطمئن نبودم که آیا این رویکرد درستی است که ما آن را انجام میدادیم یا نه، اما اکنون فکر میکنم این بود.

گریفیث سنگریزهای را که با سقف ف،ی و جزئیات سبز و زرد روشن همراه شده بود، به ،وان نشانهای از طبیعت غیرجذاب مواد و تعطیلات در Camber Sands در سواحل ج،ی ،ستان انتخاب کرد.
او گفت: «سنگریزه از عوامل مختلفی الهام گرفته شده است. “یکی این بود که این به سادگی یکی از آن مصالحی است که عموماً به نظر پر زرق و برق نیست، چیزهای املاک حومه شهر و نه معماری “من،”.

او ادامه داد: «این یاد آور تعطیلات در کامبر سندز است که در آن خانواده زم، یک کلبه داشتند که در میان خانههای ییلاقی سنگریزهای که نمونهای از این مکانها هستند، نشسته بودند.
“آنچه خوب – و غیرمنتظره است – راهی است که به نظر می رسد وقتی به پشت بام می روید دوباره وارد آن دنیا می شوید. تمام حس بودن در خانه آبی را از دست می دهید و واقعاً به طور قابل توجهی مانند این است که وقتی به پشت بام رسیدید در یک ساحل سنگریزه هستید. اون بالا.”

به ،وان بخشی از بازسازی کلی خانه، گریفیث دو راه پله را اضافه کرد – یکی تا استودیوی پشت بام و یک پله اضافی بین طبقه همکف و اول. او معتقد است که این نه تنها گردش خون را بهبود بخشیده است، بلکه احساس کلی خانه را تغییر داده است.
او گفت: «افزودن جدید و فضاهای گردشی مجموعهای از تجربیات و کیفیتهای جدید را ایجاد میکند که کاملاً متفاوت از وضعیت خانه است. فکر میکنم این نیز درست است که بگوییم جزئیات دقیقتر هستند – کار یک معمار با موهای خا،تری به جای یک تفنگ جوان.

با وجود ارتباط قوی با خانه، گریفیث معتقد است که گسترش و بازسازی، طراحی اصلی – بسیار تحسین شده – را بهبود بخشیده است.
او گفت: «این همیشه یک پروژه مهم برای من باقی مانده است. علاوه بر زندگی در آنجا، احتمالاً یک دهه از زندگی من را در طراحی و بازطراحی آن و نظارت بر تمام کارهای ساخت و ساز صرف کرده است.
او ادامه داد: «به خاطر همه اینها، این یکی از آن پروژههایی بود که توجه و تفکر زیادی را به خود جلب کرد، بنابراین، شاید تا خانه ا،، نزدیکترین چیز به یک gesamtkunstwerk در Oevre FAT باشد».
از سوی دیگر، من شخصاً نوستالژیکترین افراد نیستم و فکر میکنم که این اجازه میدهد تا فاصلهای حساس وجود داشته باشد.»

یکی از تاثیرگذارترین استودیوهای معماری دهه 1990 و اوایل دهه 2000، FAT اعلام کرد که قصد دارد در سال 2014 پس از 23 سال تمرین منحل شود.
به همراه خانه آبی، پروژههای مهم آنها شامل یک بلوک آپارتم، بود که به نظر میرسد خانههای سنتی روی پشت بام خود دارد و خانه الهام گرفته از افسانه برای ا، با همکاری گریسون پری تکمیل شد.
پس از پایان FAT، گریفیث استاد وست مینستر شد و اکنون استودیوی Modern Architect را اداره میکند، که قبلاً افزونهای ایجاد کرده بود که دارای سنگریزه نیز بود.
ژاکوب در حال حاضر مدیریت معماری سام جاکوب استودیو و چار، هالند معماران چار، هلند را اداره می کند.

بازسازی و گسترش خانه ای که او 20 سال پیش طراحی کرد، به گریفیث اجازه داد تا به رویکرد خود به معماری به ،وان یک معمار بالغ تر فکر کند.
او گفت: «مطمئن نیستم که دیدگاه من در مورد معماری از زمان شکل گیری خانه آبی تا این حد تغییر کرده باشد. “من احتمالاً ذهن بازتری دارم که نتیجه آن این است که دیگر سعی نمی کنم چیز جدیدی باشم!”
“داشتن پوست در آن بازی به این م،ی است که شما باید به شدت باور داشته باشید که کاری که انجام می دهید مهمترین چیز در جهان است، فقط برای اینکه بتو،د دیگران را متقاعد کنید که کاری که انجام می دهید مهم ترین کار در جهان است، حتی اگر به وضوح انجام دهید. نیست،” او ادامه داد.
“من فکر می کنم شما به این اعتقاد نیاز دارید تا بتو،د روحیه ای کاملاً خونین برای تحقق بخشیدن به چیزی مانند خانه آبی داشته باشید، بنابراین اگرچه پوچ است، اما به نوعی ضروری است.”
“به همین دلیل است که ما باید همیشه به هنرمندان اجازه دهیم که به مز،فات خود ایمان داشته باشند. ممکن است مز،ف باشد اما می تواند کارهای بزرگ را تسهیل کند! امیدواریم که بلوغ این حس را به ارمغان بیاورد که می تو،د به شیوه ای آزادتر عمل کنید، شاید به این دلیل که آنقدر تلاش نمی کنید.”
عکاسی توسط ادموند سامنر.
منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/19/،-blue-،use-pebbledash-extension-sean-griffiths/