نورپردازی موضعی هم میتونه به زیباتر شدن فضا و کاهش هدر رفت انرژی کمک کنه. در کنار این حجمسازی از مصالح بومی آجر و با نگاهی مدرن و چیدمانی متفاوت در دو بخش نما استفاده شده است که آرامش بیشتری به ساختمان میبخشد. لابی مجموعه به دلیل نوع کاربری ساختمان مورد توجه ویژه قرار گرفت و به عنوان فضای مکث طراحی گردید.
تهران دیزاین سنتر مجموعهای است در زمینه طراحی داخلی، معماری و نوآوری. در تفکر ما، انسان اهمیت فراوانی دارد و معتقدیم طراحی باید برای انسان انجام شود. مطلبساختمان اداری آصف با نمای هندسی برای کنترل نورشما را با جزییات بیشتری از این ساختمان آشنا می کند.
- علاوه بر کتابها، مجلات، مقالات و لوح های فشرده و … در کتابخانه وجود دارند و گاهی این بخش نیز به اینترنت دسترسی دارد.
- اینها از اصول اولیه طراحی پلان ساختمان اداری هستند که باید به آنها توجه نمود.
- شما به ساده ترین روش میتوانید از خدمات مشاوران ما برخوردار شوید.
- طبق بررسی که در ایالات متحده صورت گرفته و طبق فاکتوری که “احساس رضایت” نامیده می شود.
این فضا باید طوری انتخاب شود که کارمندان را برای لحظاتی از محیط کاریشان دور کند تا بتوانند ذهنشان را آزاد و ریلکس کنند. انتخاب میز و صندلی های راحت و متفاوت از آنچه در طول روز با آن کار می کنند از جمله نکات مهم در طراحی داخلی است که در صورت مبله کردن فضای داخلی ساختمان اداری باید به آن توجه شود. نمای ساختمان اداری در سبکهای مختلف از جمله سبک کلاسیک که در ایران بیشتر به شیوه رومی انجام میشود، سبک مدرن یا نوع متداول آن یعنی لندنی و سبک اسلامی و بومی و در موارد محدودی سبک دیکانستراکشن طراحی و اجرا میشود. در هر سبک معماری نمای اداری میتواند با متریال مختلف مانند شیشه، سنگ، فلز یا چوب ساخته شود. بهترین شیوه برای طراحی نمای اداری با توجه به نوع شرکت، فرهنگ حاکم بر آن، اقلیم سایت شرکت، سلیقه مشتری و کارفرما و کاربرد مورد نیاز، متفاوت است.
آنها در طراحی های خود افزایش احتمالی دمای متوسط 3 تا 5 درجه در طول تابستان و افزایش بارندگی 30٪ در زمستان را محاسبه کرده اند. کار کردن پرسنل در حین انجام عملیات بازسازی بستگی به نوع کار پرسنل و فضای اداری دارد. اگر قرار است فقط بخشی از محیط کار تحت فرآیند بازسازی قرار بگیرد، قطعاً می توانیم بدون اختلال در انجام کارهای اداری تنها در بخشی از فضا فعالیت کنیم. در عین حال می توان با یک برنامه ریزی مناسب و مدیریت مرحله به مرحله در بازسازی محیط اداری، شرایط حضور پرسنل اداره را فراهم کرد. البته به شرط آنکه پرسنل شما تحمل سر و صدا و گرد و خاک ناشی از بازسازی را داشته باشند.
اصول معماری فضای اداری
۱) بخش های اداری دفاتر مجزا برای یک تا سه نفر به همراه کارگاههایی برای کار آموزان و دفاتر گروهی برای حداکثر ۲۰ نفر، بعضی ادارات کارگاههای مجزا را با بخش های گروهی یکی می کنند. در اداره ای با پلان باز به جز یک بخش منشی گری مجزا، بقیه مکانها برای کار فردی و گروهی چند منظوره اختصاص می یابد. روند انجام پروژه و طی مراحل آن از برنامهریزی، طراحی تا ساخت بهطور یکپارچه و با اطلاع مشتری پیش میرود.
طراحی داخلی ساختمان اداری
هنگامی که افراد وارد یک ساختمان یا یک دفتر اداری میشوند بایستی در آنجا احساس آرامش و راحتی نمایند. علائم و تابلوهای تعیین شده برای تمام افراد به خصوص افراد معلول از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. مکان، تا چه اندازه فضای اداری در دسترس همگی یا تعدادی از کارکنان است.
نمای زیبای اداری که محیط کار را شاخص کرده و ساختمانی زیبا که هر روز به آن وارد میشویم، نشانگر منحصر به فرد بودن ما است و نشان میدهد که خلاقیت در اطراف ما جریان دارد. لامپهای ال ای دی، وال واشرها، جتلایتها، لامپهای زمینی و چراغهای دکوراتیو از تجهیزاتی هستند که برای طراحی نمای ساختمان اداری به کار میروند. این دو آیین نامه در بررسی های اولیه این پروژه به منظور بهینه سازی نور و دید طبیعی مورد ارزیابی مجدد قرار گرفتند. یکی دیگر از معیارها ایجاد سیستم یکپارچه برای مناطق تجاری و اداری بود.