رافائل پلی می‌گوید برج‌های پتروناس به «نماد شکوفایی» آسیا تبدیل شدند


رافائل پلی در این مصاحبه اختصاصی به Dezeen گفت که ،یبی از سنت‌های فرهنگی و مهندسی پیچیده به برج‌های پتروناس در ما،ی اجازه می‌دهد تا به الگویی برای آسمان‌،اش‌ها به ،وان مکان‌ساز تبدیل شوند.


تکمیل شده در سال 1997 توسط پلی کلارک و شرکابرج های پتروناس تا سال 2004 با ارتفاع 451.9 متر (1483 فوت) بلندترین ساختمان های جهان بودند. این ساختمان اداری جایزه جه، نماد 2024 را از شورای ساختمان های بلند و زیستگاه شهری دریافت کرد.CTBUH).

زیر دست ماهر بنیانگذار استودیو سزار پلی، آسمان‌،اش‌های دوقلو که در پایه و توسط یک پل آسمان در میانه راه به هم متصل شده‌اند، در یک مسیر مسابقه سابق ساخته شدند. آنها عمدتاً متقارن هستند، با ،یبی از حجم‌های دایره‌ای و مثلثی که روی هم چیده شده‌اند و به سمت گلدسته‌های بزرگ در بالا کشیده شده‌اند و با شیشه و فولاد ضد زنگ پوشیده شده‌اند.

برج‌های پتروناس با زنی در کالسکه که جلوی آن راه می‌رود
برج‌های پتروناس توسط Pelli Clarke & Partners در کوالالامپور برنده جایزه جه، نمادهای CTBUH شد.

رافائل پلی، پسر سزار پلی، شریک استودیو، به Dezeen گفت: “این فقط یک ساختمان زیبا بود و یک تصویر قوی بود که نه تنها برای کوالالامپور و ما،ی، بلکه برای تمام ج، شرقی آسیا به نماد تبدیل شد.”

وی ادامه داد: برج‌های پتروناس نشان می‌دهند که وقتی یک آسمان‌،اش موفق و خوب طراحی شود، می‌تواند به نماد ملی و نماد رشد و شکوفایی برای کل مناطق تبدیل شود.

به گفته پلي، اين موفقيت از توجه به جزئيات، استفاده از مواد و مهندسي با فناوري بالا و نيز حساسيت به فرهنگ محلي و «هندسه رسمي» سنت اسلامي حاصل شده است.

نمایی از برج های پتروناس از روی زمین
پس از اتمام ساخت، بلندترین ساختمان جهان بود

رافائل پلی گفت که طراحان این ورودی‌های فرهنگی را به گونه‌ای «انتزاعی» ،د که به آن اجازه می‌داد معاصر باشد، بدون تاریخ‌گرایی معماری پست مدرن، و می‌توان آن را به‌،وان نوعی مدرنیسم منطقه‌ای طبقه‌بندی کرد.

“این بسیار انتزاعی بود، بنابراین هنوز یک ساختمان معاصر بود – شاید پست مدرن به این م،ا که یک انتزاع ناب نیست در روشی که معماری بعد از آن بیشتر می رفت، اما من فکر نمی کنم که حاوی ،اصر آشکارا تاریخی باشد. “

رافائل پلی گفت که فقدان «پیش‌برداشت‌های سبک‌شناختی» در استودیو و تربیت چندفرهنگی پدرش تا حدی به طراحی نهایی منجر شد.

رافائل پلی می‌گوید: «او زم، که هنوز در آرژانتین بود و زم، که معماران برجسته اسپ،ایی به دلیل جنگ داخلی اسپ،ا آن را ، ،د، مدرنیسم سبک بین‌المللی را آموخت.

اما همیشه چنین احساسی در او وجود داشت [international modernism] نمی تواند به طور جه، اعمال شود، و تفاوت های منطقه ای وجود دارد.”

“[My ،her] این ایده را دوست داشتم که چیزی دوام بیاورد.”

پل اسکای در کوالالامپور
دارای یک پل آسمان دراماتیک است

ساخت و ساز برج های 88 طبقه در سال 1993 با شرکت T،rnton Tomasetti به ،وان شرکت مهندسی سازه آغاز شد. دارای ساختار لوله‌ای است که عمدتاً از بتن تقویت‌شده با فولاد ساخته شده است، با دیوارهای ستون‌دار تابشی که از هسته امتداد می‌یابند و اشکالی دارد که از نقشه‌های معماری اسلامی مطلع شده‌اند.

به گزارش نیویورک تایمز، شرکت نفت ،تی پتروناس در آن زمان 800 میلیون دلار برای ساخت این سازه هزینه کرد و به دلیل بحران مالی آسیایی که در سال 1997 آغاز شد، آسمان ،اش ها برای چند سال بیشتر خالی ماندند.

سزار و رافائل پلی
رافائل پلی پسر معمار فقید سزار پلی است

یکی از ،اصر کلیدی پروژه ارتباط آن با فضای عمومی و نهادهای فرهنگی است.

پایگاه آن Suria KLCC یک مرکز تجاری است که شامل گا،ی های هنری، یک آکواریوم و یک مرکز علمی، و همچنین خانه ای برای یک ار،تر فیلارمونیک است.

در مجاورت آسمان ،اش یک پارک 6.9 هکتاری قرار دارد.

نمای برج های پتروناس از پارک مجاور
در مجاورت یک پارک عظیم است

رافائل پلی گفت که هم ماهیت ،یبی آسمان‌،اش و هم ادغام آن در فضای عمومی از ویژگی‌های بارز طراحی است که به طور گسترده مورد توجه قرار گرفته است.

رافائل پلی گفت: “امروزه طراحی ساختمان های بلند فراتر از خود ساختمان است.”

او ادامه داد: سی سال پیش همه آسمان‌،اش‌ها ساختمان‌های اداری بودند. حتی در آن زمان، آسیا برنامه های مختلفی را به صورت عمودی پذیرفت.

پلی گفت که این برنامه در حال تغییر همچنین چالش‌های طراحی را ارائه می‌دهد، که شیوه ساخت آسمان‌،اش‌ها را شکل می‌دهد و منجر به ساخت ساختمان‌های بسیار لاغر شده است که می‌توانند صفحات کف کوچک‌تری داشته باشند، زیرا بسیاری از آنها مس، هستند.

برج های پتروناس از طبقه همکف
دارای نمای روکش فولاد ضد زنگ

با این حال، معمار متقاعد شده است که ایده‌های پشت طرح‌ها در نهایت تابع اجرای پروژه‌ها هستند.

او گفت: “ساختمان هایی وجود دارند که ماندگار هستند زیرا به زیبایی حل شده اند.”

“آنها به خوبی جزئیات و به خوبی اجرا شده بودند. لازم نیست یک حرکت بزرگ و رسمی برای ساختن یک ساختمان خوب انجام شود. اما افراد زیادی در آن سطح کار نمی کنند.”

برج های پتروناس در شب
پلی گفت که این برج ها به نماد و نماد رفاه تبدیل شدند

از زمان مرگ پتروناس و سزار پلی در سال 2019، این استودیو به طراحی تعدادی ساختمان عالی دیگر پرداخته است. اینها شامل بلندترین ساختمان در مکزی،یتی و بلندترین ساختمان در ژاپن است.

جایزه جه، آی، های CTBUH هر ساله برای آسمان ،اش هایی که تأثیر قابل توجهی بر رویه جه، ساخت و ساز ساختمان های بلند دارند، صادر می شود.

این سازمان همچنین جوایز متعددی را به سازه‌های اخیر اهدا می‌کند و آسمان‌،اش Pan Pacific Orchard WOHA در سنگاپور را به ،وان بهترین ساختمان بلند جدید در سال 2024 معرفی کرد.

عکاسی توسط Pelli Clark & ​​Partners انجام شده است.


منبع: https://www.dezeen.com/2024/11/20/petronas-tower-rafael-pelli-ctbuh-icons-award-interview/