نمایش های مدرسه Dezeen: لباسی که نشانه هایی از تجربه زیسته جامعه عجیب و غریب می گیرد و یک ،اب بازی طراحی شده توسط انسان ها و هوش مصنوعی در آ،ین نمایش مدرسه Dezeen توسط دانشجویان دانشگاه هنرهای کاربردی وین به نمایش گذاشته شده است.
همچنین شامل مجموعهای از اشیاء است که زمینی را با موجودات جایگزین پیشنهاد میکند و پروژهای که در آن طراح یک “ماموریت طاقتفرسا” برای کاهش مصرف آب خود از 130 لیتر به تنها 1.5 لیتر در روز تعیین کرده است.
موسسه، نهاد: دانشگاه هنرهای کاربردی وین
دوره: تحقیقات طراحی (طراحی صنعتی 2)
معلمان: آناب جین، نیکو، هیپ، پیتر ک،لوخ، ماتیاس فافر و استفان زینل
بی،ه مدرسه:
“برنامه تحقیقات طراحی در دانشگاه هنرهای کاربردی وین به دانشجویان در زمینه طراحی پساصنعتی و نظری به رهبری یکی از بنیانگذاران Superflux، آناب جین، آموزش می دهد.
“هر ترم، دانشجویان به یک خلاصه جدید در مورد موضوعات موضوعی مانند هوش مصنوعی، آینده غذا، استقلال انرژی و تغییرات آب و هوا پاسخ می دهند.
“کارشناسان برجسته از سراسر جهان برای سخنر، و به اشتراک گذاشتن بینشهای صنعت، از فیلمسازی گرفته تا نوشتن خلاقانه تا واقعیت افزوده میآیند. دانشآموزان همچنین با دسترسی به ابزارهای پیشرفته و امکانات کارگاهی بزرگ، مهارتهای ساخت فیزیکی را میآموزند.
“به ،وان مثال، به ،وان بخشی از ترم جهان سازی ما، این دپارتمان یک کارگاه دو هفته ای UnReal Engine را برگزار می کند که در آن دانش آموزان بازی های ویدیویی خود را می سازند.
«برنامه ما جوایزی را از برنامه هوش هنری + ماشین گوگل دریافت کرده است که در بینال طراحی لندن ارائه شده و در نیویورک تایمز به نمایش درآمده است.
“فارغ التحصیلان برای شرکت هایی مانند IDEO، BMW، L’Oréal، FormaFantasma و Atelier Iris van Herpen کار کرده اند – بسیاری نیز ،ب و کار خود را راه اندازی کرده اند.”

بازی بین گونه ای توسط تاکوما کیکوچی، لوسی لی، فلوریان ساپ و آلن شیگل
“آیا می تو،م زمین های بازی چند گونه ای در شهرها داشته باشیم؟ حیوانات وحشی با مهاجرت به شهرها خود را با ت،یب محیط زیست وفق می دهند.
“Interspecies Play با الهام از این واقعیت، رابطه بین انسان ها و حیات وحش شهری را بررسی می کند. ماجراجویی با ایده یک زمین بازی چند گونه ای آغاز می شود – یک فضای عمومی برای گونه های مختلف برای سرگرمی و تعامل با یکدیگر تا آنجا که می خواهند.
“با در نظر گرفتن این موضوع، ما فرآیند طراحی اشیاء بازی مش، را آغاز کردیم، و از وحشی های شهری برای بازخورد درخواست کردیم. آنها بی رحمانه صادق بودند و نتایج شگفت انگیز پروژه طراحی ما را شکل دادند.”
دانش آموزان: تاکوما کیکوچی، لوسی لی، فلوریان ساپ و آلن شیگل
دوره: تحقیقات طراحی (طراحی صنعتی 2)
معلمان: آناب جین، نیکو، هیپ، پیتر ک،لوخ، ماتیاس فافر و استفان زینل

شمارش قطره ها اثر فیلیپ لوی،ت شن
“به طور متوسط، یک فرد در اتریش روزانه 130 لیتر آب مصرف می کند. در حالی که ما ذخیره بی پایان آب را بدیهی می د،م، دانشمندان هشدار می دهند که خش،الی های شدید، سیل و آب و هوای غیرقابل پیش بینی به احتمال زیاد بیشتر خواهد شد.”
“بنابراین بسیار مهم است که یاد بگیریم آب را به ،وان منبع گرانبهایی که هست بد،م. با شمارش قطره ها، لوی،ت شن ماموریت های طاقت فرسایی را برای کاهش مصرف آب خود از 130 لیتر به تنها 1.5 لیتر در روز انجام داد.
برای دستیابی به این هدف، او هکهای شدیدی را طراحی کرد که هنجارهای اجتماعی و رو، را به چالش میکشید و توجه را به شیوههای زندگی فعلی ما جلب کرد.
دانشجو: فیلیپ لوی،ت شن
دوره: تحقیقات طراحی (طراحی صنعتی 2)
معلمان: آناب جین، نیکو، هیپ، پیتر ک،لوخ، ماتیاس فافر و استفان زینل

جو سیاسی اثر فلی، لنز
«اتمسفر سیاسی» ارتباطات نامرئی بین تلاطم پرواز، تغییرات آب و هوا و جنگ را تقویت میکند. این ویژگی یک تجسم زنده از ترافیک پروازی اطراف و یک آژیر بهاندازه صنعتی سفارشی است.
تغذیه ثابت داده های باز دریافت شده توسط آنتن ADS-B با چرخ دنده های مک،کی جفت می شود و تجمع آهسته و خشن پتانسیل را تا زم، که به نقطه اوج می رسد به تصویر می کشد.
گیرب، سرعت خود را مطابق با چگالی پرواز فعلی تنظیم می کند و در نهایت آژیر را آزاد می کند. صدای زوزه آژیر، هم به م،ای واقعی و هم به صورت استعاری، در مناطق درگیری به واقعیت تبدیل شده است. سرانجام، شروع به منع، کننده جامعه غربی است.”
دانشجو: فلی، لنز
دوره: تحقیقات طراحی (طراحی صنعتی 2)
معلمان: آناب جین، نیکو، هیپ، پیتر ک،لوخ، ماتیاس فافر و استفان زینل

فضایل خارج از صفحه اثر فلوریان سملیچ
“فضائل خارج از صفحه نمایش فقدان وظیفه را جشن می گیرد. ما را به م،، نواختن، مجذوب شدن آهنگ های تک موسیقی و کشف تعامل شاعرانه نور و صدا برای ایجاد آهنگ های هارمونیک دعوت می کند.
ابزار موجود در این پروژه برای استفاده با تلفنها طراحی شده است. اما برای نواختن، باید گوشیهای خود را خاموش کنیم. هشت حسگر نور منتظر نور خورشید هستند تا از سطح تلفنهای ما منع، شود و سیگنالهایی را تحریک کنند که تبدیل به صدای آنالوگ
“و در حالی که ما یک یا دو آهنگ را پخش می کنیم، نصب ما را دعوت می کند تا در مورد فضایل غیر دیجیتالی تلفن هایمان فکر کنیم.”
دانشجو: فلوریان سملیچ
دوره: تحقیقات طراحی (طراحی صنعتی 2)
معلمان: آناب جین، نیکو، هیپ، پیتر ک،لوخ، ماتیاس فافر و استفان زینل
آیا من گابونیوم هستم؟ نویسنده: امیلی دیرلوو مدسن، سوفی هاسمن، یوهانس لوتزه و فلوریان ساپ
زندگی 2.1 میلیارد سال پیش برای گابونیونتا چگونه بوده است؟ تجسمهای جذابی از گابونیونتا و محیط اطراف آنها با استفاده از روشهای طراحی گمانهزنی بر اساس فسیلهای اصلی ایجاد شده است.
“هوش مصنوعی (AI) دیدگاهی غیر انس، در مورد تکامل ارائه می دهد. سوالاتی مانند “گابونیونتاها چگونه به نظر می رسند؟”، “چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند؟”، “گابونیونتاها چگونه به اطراف حرکت می کنند؟” و چگونه آنها با محیط خود تعامل دارند؟ در انواع مختلف پاسخ داده می شوند.
“متن تولید شده توسط هوش مصنوعی به ،وان نقطه شروعی برای تجسم این دنیای ماقبل تاریخ خیالی عمل می کند.”
دانش آموزان: امیلی دیرلوو مدسن، سوفی هاسمن، یوهانس لوتزه و فلوریان ساپ
دوره: تحقیقات طراحی (طراحی صنعتی 2)
معلمان: آناب جین، نیکو، هیپ، پیتر ک،لوخ، ماتیاس فافر و استفان زینل

ریزش پوست اثر آنا مارتیک، استفان شونائر و میکالینا زادیکوویچ
“یک بدن آزاد، روان، ظریف و در نوسان در یک فرآیند مادام العمر یادگیری و شفا تکامل می یابد. به ویژه برای جامعه عجیب و غریب، پذیرش هویت شما و یافتن اعتماد به بدن شما یک فرآیند بسیار قدرتمند است.
این شیء پوشیدنی دست ساز، انتقال بدن منقبض شده به بدنی آزاد و ناسازگار را نشان می دهد.
یک دگردیسی درونی که در بیرون توسط یک لباس نمایش داده میشود، خود را از یک پوسته منقبض و ضخیم به لباسی روان تبدیل میکند.
“تغییر چشمگیر در رنگ، شکل و ظاهر از طریق یک ژست مطمئن رخ می دهد، وزن واقعی را از روی سینه خود خارج می کند.”
دانش آموزان: آنا مارتیچ، استفان شوناور و میکالینا زادیکوویچ
دوره: تحقیقات طراحی (طراحی صنعتی 2)
معلمان: آناب جین، نیکو، هیپ، پیتر ک،لوخ، ماتیاس فافر و استفان زینل

اولین برخورد توسط سوفی فالکیس
چه اتفاقی میافتد، اگر دو گونهای که قبلاً هرگز با هم تعامل نداشتهاند، اکنون باید به دلیل شرایط آب و هوایی تغییر یافته انسانمرکز با یکدیگر مواجه شوند؟
“پروژه “اولین برخورد” داستان گونه هایی را روایت می کند که برای اولین بار به دلیل تغییر محدوده ناشی از آب و هوا با یکدیگر ملاقات می کنند. این نصب پیامدهای احتمالی را که از طریق اکولوژی های محلی و جه، به سیستم های مختلف ساخته شده توسط انسان سفر می کند را به تصویر می کشد و هر چیزی را واقعی نشان می دهد. چالش های روز برای غلبه بر انسان ها
“ماموریت این پروژه این است که پیامدهای اعمال خودمان را به یک تجربه فضایی تبدیل کنیم، و نشان دهیم که ما فقط یک گونه از گونه های مختلف هستیم.”
دانشجو: سوفی فالکیس
دوره: تحقیقات طراحی (طراحی صنعتی 2)
معلمان: آناب جین، نیکو، هیپ، پیتر ک،لوخ، ماتیاس فافر و استفان زینل

Multispecies Worlds Forager توسط مدا رتگان
«فورگر جهانهای چند گونهای ابزاری خیالی است که ما را دعوت میکند تا آیندههای احتمالی را از دیدگاه گونههای دیگر بررسی کنیم.
«نمونه اولیه از نقشههایی برای نشان دادن دادههایی از اروپا استفاده میکند که نشان میدهد چگونه فعالیتهای انس، مانند کشاورزی و سنت روی گونههای دیگر تأثیر میگذارد. پیامدهای کشاورزی صنعتی بسیار فراتر از انسان است، بر کل ا،یستمها تأثیر میگذارد، و نشان میدهد که چگونه سیستمهای طبیعی به یکدیگر وابسته و پیچیده هستند.
“داستان بر خوکهایی متمرکز است که جدا از طبیعت، برای مصرف انسان تغییر یافتهاند. چه تجربیاتی از جهان برای آنها ایجاد میکنیم؟ چه نوع فشارهایی بر بدن، محیط و عامل آنها اعمال میکنیم؟”
دانشجو: مدا رتگان
دوره: تحقیقات طراحی (طراحی صنعتی 2)
معلمان: آناب جین، نیکو، هیپ، پیتر ک،لوخ، ماتیاس فافر و استفان زینل

آزمایش طراحی سنتور توسط لئو مولفلد
“رویکرد سنتور زم، تئوریزه شد که گری کاسپاروف در سال 1997 یک تورنمنت شطرنج را به دیپ بلو IBM باخت. او به جای اینکه احساس ش،ت کند، این را فرصتی برای ظهور یک شکل هیجان انگیز از شطرنج دید که در آن ماشین ها و انسان ها بهترین ویژگی های خود را به اشتراک می گذارند. .
“با الهام از این ایده، آزمایش طراحی سنتور حالت های جمعی بین انسان و هوش مصنوعی را در یک زمینه طراحی مش، بررسی می کند. این پروژه یک فرآیند نوآورانه را توسعه داد – که برای کودکان طراحی شده است – که در آن انسان ها و هوش مصنوعی برای طراحی ،اب بازی ها با هم همکاری می کنند.
یک نمونه اولیه کاملاً کارآمد از این فرآیند با موفقیت طراحی و با کودکان مدرسهای آزمایش شد.»
دانشجو: لئو مولفلد
دوره: تحقیقات طراحی (طراحی صنعتی 2)
معلمان: آناب جین، نیکو، هیپ، پیتر ک،لوخ، ماتیاس فافر و استفان زینل

طبیعت بدون انسان نوشته موریتز برشتولد، اوا ماریا لاینر، استفان سین و لودویگ ریگر
“تصور زمین ما با ا،یستم ها و ارگ،سم های کاملا متفاوت یک چالش است. اگر گونه ای با همزیستی های جدید به تغییرات محیطی پاسخ دهد چه می شود؟ ا،یستم در این دیوراما پاسخی تخیلی به این سوال است.
“متقابل گرایی یک رابطه متقابل بین موجودات زنده از گونه های مختلف برای منفعت متقابل است. ما اجازه دادیم که گابونیونتا در جه، تکامل یابد که مشخصه آن متقابل است، جایی که هیچ شکارچی وجود ندارد و اصل “بقای بهترین ها” برقرار نیست.
“در این دنیای گمانهزنی، رقابت و انتخاب طبیعی، نیروی محرکه اولیه تکامل نیستند.”
دانش آموزان: موریتز برشتولد، اوا-ماریا لاینر، استفان سین و لودویگ ریگر
دوره: تحقیقات طراحی (طراحی صنعتی 2)
معلمان: آناب جین، نیکو، هیپ، پیتر ک،لوخ، ماتیاس فافر و استفان زینل
محتوای مشارکت
این نمایشگاه مدرسه با مشارکت Dezeen و دانشگاه هنرهای کاربردی وین است. درباره محتوای مشارکت Dezeen در اینجا اطلاعات بیشتری ،ب کنید.
منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/12/university-of-applied-arts-vienna-ten-student-design-projects-dezeen-sc،ols،ws/