برادران هاس می گویند: “ما تقریباً از دیزاین میامی اخراج شدیم.”


دیزاین میامی امسال با کارهای تجربی مشخص شد، اما این موضوع همیشه در نمایشگاه هنر-طراحی که برادران هاس در این مصاحبه اختصاصی به Dezeen می‌گویند، صادق نبود.


با در آغوش گرفتن آوانگارد، گا،ی ها و طراحان در طراحی میامی به گفته دوقلوها، شروع به ایجاد سبکی کرده اند که مرزهای بین طراحی و هنر را محو می کند سیمون و نیکولای هاس.

سیمون هاس گفت: «این یک حرکت کامل است و بسیار قابل تشخیص است. “در 10 سال گذشته، مسیر در طراحی میامی واضح است – و این یک حرکت را تعریف می کند.”

نیکولای هاس اضافه کرد: “من کار در دیزاین میامی را به ،وان زیرمجموعه خود در دنیای خلاق می بینم.”

چیزهای وحشی توسط برادران هاس
برادران هاس هنرمندان و طراح، هستند که در کالیفرنیا مستقر هستند. ع، از الیو تولوت

برادران هاس به طراح، مانند میشا کان و پیش،وت، مانند قلعه وندلو همچنین گا،ی هایی مانند گا،ی کارگاه نجار، صنف ج، و آینده کامل.

آنها گفتند که این نمایشگاه به طور فزاینده ای تجربی تر شده است و به سازندگان اجازه می دهد تا مرزهای آنچه را که می توان در آنجا نشان داد تغییر دهند.

این برادران به‌خاطر آثار فانتزی‌شان، از جمله مجموعه‌ای از مبلمان و مجسمه‌ها بر اساس فیلم ،میشن Ferngully محصول 1992 و مجموعه‌ای از اشیاء بیگانه‌مانند با شاخک‌هایی که از برافراشته‌های چینی ساخته شده‌اند، شهرت دارند.

“ما همیشه به آنچه می توان نشان داد فشار آورده ایم”

“Design Miami اولین بازار ما بود و ما همیشه آنچه را که می توان در آنجا نشان داد پیش بردیم، تا جایی که یک سال تقریباً از طراحی میامی ا،اج شدیم زیرا آنها گفتند که کار “طراحی” نیست – و به اندازه کافی منصفانه، نیکلای هاس گفت که اینطور نبود.

او افزود: “ما فهمیدیم که فشار دادن مرزها یک گفتگوی مرتبط بود و اکنون، این واقعیت که ناشر پنج مجسمه در مقیاس بزرگ را سفارش داده است، مانند مهر تاییدی از طرف هنر است.” “اکنون ما در هر دو جهت حرکت می کنیم.”

طراحی میامی 2024
برادران هاس نورپردازی The Strawberry Tree را در Design Miami 2024 نشان دادند. ع، از Kris Tamburello

برای نمایشگاه مبلمان کل،یونی دیزاین میامی امسال در ساحل میامی، دوقلوها یک درخت برنزی عظیم را بر روی یک پایه سنگی به نمایش گذاشتند که با گلبرگ های ساخته شده از هزاران مهره ونیزی که توسط گروهی از صنعتگران در کالیفرنیا با استفاده از یک سیستم بیوفیلیک ابداع شده توسط سایمون هاس به هم بافته شده بودند، تاج گذاری ،د. .

این قطعه در ابتدا به سفارش مرکز مجسمه سازی ناشر در دا،، و برای برادران هاس، “مهر تایید” برای زیبایی شناسی آنها برای حرکت بین هنر و طراحی است.

این زوج می گویند که سبک آنها در کنار کارهایی که برای اولین بار در یک دهه پیش در دیزاین میامی با هم ادغام شدند و از ماهیت تجربی فزاینده نمایشگاه استفاده ،د، تکامل یافته است.

“منحط بدون اتلاف”

به گفته طراحان، این سبک تجربی به گرایش‌های طراحی ادای احترام می‌کند و در عین حال رویکردی بازیگوش به مواد مدرن را که گسترده‌تر شده‌اند، می‌پذیرد.

سایمون هاس می گوید: “این استفاده از طراحی به ،وان نقطه پرش برای بیان خود به همان شیوه ای است که خود را با یک نقاشی بیان می کنید.”

و من واقعاً تفاوتی نمی‌بینم، صادقانه بگویم، جز اینکه شما می‌تو،د با این اثر هنری در این حوزه زندگی کنید و از آن استفاده کنید، و به هر حال من دوست دارم با هنر تعامل داشته باشم.»

او افزود: “من می گویم که این خانه بدون اتلاف، منحط است، مانند یک خانه آراسته ایتالیایی اولیه مدرن.”

داشتن یک کارکرد اغلب به ،وان ویژگی اصلی تمایز بین طراحی و هنر شناخته می شود، اما برادران هاس به دنبال به چالش کشیدن ایده های مرسوم استفاده عملی هستند.

سایمون هاس استدلال می‌کرد: «ناز، کاربردی است». “به ،وان مثال، برخورد با یک نوزاد بسیار دشوار است، و یک توله سگ دشوار است. اما ناز باعث می شود بخواهید از آن مراقبت کنید.”

برادران هاس، که پیشینه ای در طراحی و نجاری دارند، به خاطر آثار مجسمه سازی خود که اغلب با رنگ و فیگوراتیو آمیخته می شوند، شناخته می شوند.

مصاحبه کامل و ویرایش شده با برادران هاس را بخو،د:


بن دریت: امسال یکی از کارهای خود را به نام درخت توت فرنگی از مرکز مجسمه سازی ناشر به دیزاین میامی آوردید. چگونه این یک نقطه عطف در تلاش شما برای ایجاد پل بین طراحی و هنر است؟

نیکولای هاس: دیزاین میامی اولین بازار ما بود و ما همیشه آنچه را که می توان در آنجا نشان داد به کار بردیم. تا جایی که یک سال تقریباً از Design Miami ا،اج شدیم، زیرا آنها گفتند که کار “طراحی” نیست – و به اندازه کافی عادلانه، اینطور هم نبود. ما فهمیدیم که فشار دادن مرزها یک گفتگوی مرتبط بود و اکنون، این واقعیت که ناشر پنج مجسمه در مقیاس بزرگ را سفارش داده است، مانند مهر تاییدی در سمت هنر است. اکنون ما در هر دو جهت حرکت می کنیم.

سیمون هاس: ما هم دلمون برای اینجا تنگ شده بود. وقتی خطر ا،اج ما از نمایشگاه وجود داشت، می‌گویم که دیزاین میامی از ما حمایت کرد و مطمئن شد که در آن بم،م. فکر می‌کنم همه با هم علاقه زیادی به ایجاد یک جنبش داشتند.

بن دریت: خنده‌دار است، اینجا خیاب، وجود دارد که دیزاین میامی را از آرت بازل جدا می‌کند و به نظر می‌رسد که شما دو نفر در حال عبور از آن هستید.

نیکولای هاس: هر کجا که مرکز طیف ما باشد، دیزاین میامی همیشه پایگاه اصلی خواهد بود. منظومه شمسی خودش است.

سیمون هاس: نکته جالب در مورد هر دوی این نمایشگاه ها این است که آنها محل آزمایشی برای گا،ی ها هستند. آزمایشی است

بن دریت: و با آزمایش مرزهای هنر و طراحی در دیزاین میامی، آیا فکر می‌کنید شما و دیگران حرکتی جدا از «هنر» یا «طراحی» به‌طور کلی‌تر ایجاد کرده‌اید؟

سیمون هاس: دقیقا. این یک حرکت کامل است و بسیار قابل تشخیص است. در 10 سال گذشته، مسیر طراحی میامی روشن است – و این یک حرکت را تعریف می کند.

نیکولای هاس: طراحی میامی 20 سال است که وجود دارد. 10 مورد اول بیشتر درباره آثار کل،یونی و تاریخی بود. اما اکنون، کار معاصر بسیار تجربی تر شده است. همه داخل هستند [Design Miami] گفتن “مجسمه کاربردی”. من جمله را می فهمم، هر چه می خواهید اسمش را بگذارید. با این حال، من کار در دیزاین میامی را به ،وان زیرمجموعه خودش در دنیای خلاق می بینم.

بن دریت: برخی از ویژگی های این جنبش که شما دنبال می کنید چیست؟

سیمون هاس: ادای احترام به طراحی، حتی اگر انتزاعی باشد، در حالی که بر تاثیر احساسی یک مبلمان تمرکز می کنید. این مرز بین هنر و طراحی را فشار نمی دهد. این استفاده از طراحی به ،وان نقطه پرش برای بیان خود به همان شیوه ای است که خود را با یک نقاشی بیان می کنید. و من واقعاً تفاوتی نمی‌بینم، صادقانه بگویم، جز اینکه شما می‌تو،د با آن اثر هنری در این حوزه زندگی کنید و از آن استفاده کنید، و به هر حال من دوست دارم با هنر تعامل داشته باشم. من می گویم که بدون اتلاف، منحط است، مانند یک خانه پرآذین و مدرن ایتالیایی. طول می کشد.

نیکولای هاس: کار ادامه خواهد داشت. ما با ،مت جلویی تا حد امکان گران می‌سازیم، به‌گونه‌ای که حتی در سال 2030 کاملاً غیرممکن خواهد بود. این همیشه اتفاق می‌افتد، برای مثال، ساختمان‌های اواسط قرن از بتن ریخته‌گری زیادی استفاده می‌،د، اما اکنون این یک چیز منحط در نظر گرفته می‌شود. ، با استفاده از بتن بسیار. این هرگز نمی تواند دوباره وجود داشته باشد. برای ما، در مورد گرفتن این لحظه و حفظ آن در کار است. همه به این موضوع نگاه می کنند و می گویند، “وای آن لحظه لحظه ای وحشی در زمان بود”. من فکر می‌کنم زیبایی‌شناسی تعیین‌کننده‌ای دارد، و مردم اینجا برای تعریف بیشتر از یکدیگر جدا می‌شوند.

سیمون هاس: اگر بخواهم مقایسه ای انجام دهم، می گویم مثل هنر نو است.

بن دریت: آثار فیگوراتیو زیادی وجود دارد که من را به یاد آثار منحط اوایل قرن نوزدهم می اندازد. آیا واقعا کار را منحط می د،د؟

سیمون هاس: ما به جایی رسیده‌ایم که این تجمل را داریم که برای مدت طول، مواد مدرنیستی داشته باشیم و اکنون می‌تو،م با آنها بازی کنیم. به ،وان مثال، ساختمان‌های مدرن امروزی همان جادویی را که سازه‌های فولادی مدرن مدرن داشتند، ندارند، زیرا در آن زمان آزمایشی بودند. من فکر می کنم اکنون طراحی مبلمان در حال ورود به یک مکان آزمایشی تر است، جایی که ما به هر نوع متریالی دسترسی داریم. قطعاً منحط است. اما آنچه در مورد دوره های انحطاط خوب است این است که هنر و طراحی شکوفا می شوند. اگر چیزها تنگ شود، ما نمی تو،م به همین شکل چیزها را بسازیم. چیزی که در مورد طراحی زیباست، برای من این است که این طیف است. شکل در مقابل عملکرد نیست، مهم این است که چقدر می تو،د با طیف انحطاط انعطاف پذیر باشید.

بن دریت: آیا ماده‌ای وجود دارد که دیده‌اید که برخی از آزمایش‌های موادی را که درباره آن صحبت کردید هدایت کند؟

سیمون هاس: من می‌توانم بگویم YouTube، در واقع، زیرا این فقط مواد نیست، بلکه دسترسی آسان به اطلاعات و یافتن چگونگی ساخت چیزی است. من آموزش های یوتیوب را در مورد نحوه قلاب بافی تماشا کرده ام و اکنون قلاب بافی می کنم.

بن دریت: بسیاری از مردم می گویند که این کار را نباید طراحی در نظر گرفت زیرا به گونه ای عمل نمی کند که به افراد عادی مربوط شود. با این حال، من اغلب فکر می کنم که عملکرد می تواند فراتر از بدن باشد. به ،وان مثال، تبادل بین فرهنگی در برخی مواقع تابعی از طراحی مشارکتی است. در مورد عملکرد چگونه فکر می کنید؟

سیمون هاس: برای مثال، ناز بودن عملکردی دارد، به ،وان مثال: کنار آمدن با یک نوزاد بسیار دشوار است و کنار آمدن با یک توله سگ سخت است. اما ناز باعث می شود که بخواهید از آن مراقبت کنید. بنابراین در خدمت یک هدف است. زیبایی هم همین کار را می کند. گاهی اوقات از تابع به ،وان خط پانچ استفاده می کنیم.

نیکولای هاس: برای درخت توت فرنگی، مشکل ایجاد اثر در مک، بود که فضای استودیویی ندارد، با کمک انجمنی در کالیفرنیا برای مونتاژ مهره های پیچیده. می‌تو،م یک کیسه حمل و نقل با مهره‌ها و ریسمان بفرستیم، و ،ی می‌تواند از آن استفاده کند و آن را بگیرد و قطعاتی را برای ما بسازد تا در چیزی بسیار بزرگ‌تر جمع کنیم. کارکرد این بود که کار در هر مکان و در هر زمان در دسترس باشد. ما همچنین سعی می کنیم کار را انجام دهیم. اکنون که مدتی است که بخشی از آن بوده ایم، شما شروع به دیدن هنرمندان دیگری می کنید که در تلاش هستند تا از عملکرد در کار خود استفاده کنند و در این کار بسیار بی ظرافت هستند، زیرا آنها این کار را مانند بقیه انجام نداده اند. از ما داریم.

بن دریت: در مکان‌هایی مانند دیزاین میامی و آرت بازل که از نظر مالی غیرقابل دسترس هستند، ت،یم طراحی/هنر برای بازاریابی مهم‌تر به نظر می‌رسد.

سیمون هاس: بازار تعیین کننده اصلی است. عملکرد در مقابل فرم همیشه مطرح می شود، اما حقیقت این است که ما چندان اهمیتی نمی دهیم.

بن دریت: چه ،، دیگر این حرکت و لحظه هنر طراحی را تعریف می کنند؟ شاید بتو،م آن را De-Art بنامیم؟

سیمون هاس: من آن را دوست دارم. من می گویم، میشا کان. انسان ها از سال 1984 نمونه های خوبی هستند.

نیکولای هاس: قلعه وندل پدر این بود. دیوید وایزمن، او بیشتر جنبه تزئینی دارد. برادران کامپانا و همچنین گا،ی ها، صنف ج،ی، کارگاه نجار، فیوچر پرفکت، فومی. آنها تقریباً آن را از هوای رقیق اختراع ،د.

ع، بالا توسط Magda Wosinska است.

طراحی میامی از 3 تا 8 دسامبر برگزار شد. برای رویدادهای جه، بیشتر در معماری و طراحی، از راهنمای رویدادهای Dezeen دیدن کنید.


منبع: https://www.dezeen.com/2024/12/17/haas-brothers-interview-design-miami/