
بروزرسانی: 01 تیر 1404
بازسازی میدان عمومی در اوکراین "انگیزه ای برای زندگی شهری" نشان می دهد
معماران محلی Dmytro Volyk و Ksenia Donetska بازسازی میدان Uspenska در Dnipro، اوکراین را تکمیل کرده اند و فضای چندمنظوره را با نیمکت های موج مانند که توسط رودخانه مجاور اطلاع رس، شده است، ت،یم کرده اند.
وولیک و دونتسکا در سال 2021 موظف شدند این میدان را بازسازی کنند و به دنبال آن بودند تا آنچه را که آنها به ،وان یک "منطقه ترانزیت بی م،ی" توصیف می کنند احیا کنند.

پس از تأخیر در پروژه به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه 2022، این میدان در پایان سال 2023 دوباره به روی عموم باز شد.
یکی از قدیمی ترین میدان های شهر، میدان Uspenska در ابتدا در قرن 19 طراحی شد و زم، در مرکز زندگی عمومی بین کلیسای جامع Assumption در غرب و رودخانه Dnipro در شرق قرار داشت.

با گذشت زمان از اهمیت میدان کاسته شد. پس از سوختن ساختمان اصلی کلیسای جامع و بسته شدن جایگزین آن در دوران اتحاد جماهیر شوروی، این میدان به مسیری نادیده گرفته بین شهر و رودخانه تبدیل شد.
دونتسکا به Dezeen گفت: «وظیفه ما به ،وان معمار این بود که اهمیت تاریخی میدان را به ،وان بخشی از چارچوب پیاده روی شهر بازیابی کنیم تا آن را انس، تر و از نظر معماری باکیفیت تر کنیم.
او ادامه داد: "میدان بازسازی شده Uspenska به انگیزه دیگری برای زندگی شهری دنیپرو تبدیل شده است و نشان می دهد که با وجود جنگ، مردم می خواهند در خانه خود در اوکراین زندگی کنند."

وولیک و دونتسکا با استفاده از محراب دو کلیسای جامع سابق در دو انتهای میدان به ،وان نقاط جهت گیری، دو مسیر عریض و مورب ایجاد ،د که یک شکل X ایجاد می کند و مربع را به بخش هایی ت،یم می کند.
این بخش ها، که خود توسط گلدان های چند ضلعی که با نشیمن گاه چوبی پیچیده شده اند، ت،یم بندی می شوند، هر کدام عملکردی مجزا داشتند تا اطمینان حاصل شود که میدان جدید برای بازدیدکنندگان و کاربری های متنوعی ارائه می شود.
اینها شامل یک منطقه از وسایل بازی با یک تپه بتنی بریده شده توسط تونل های ف،ی، یک فضای خلوت تر با درختان زینتی، و یک "منطقه جشنواره" است که در آن یک محل نشستن موج مانند و سه طبقه برای تماشای رویدادهای بزرگتر در نظر گرفته شده است. .
توالت های عمومی در ساختارهای گنبدی مانند پوشیده شده در مقیاس های انعکاسی در ورودی شرقی میدان قرار داشتند، در حالی که در مرکز میدان یک میدان روباز حول یک آبنمای کوچک سازماندهی شده بود.
دونتسکا توضیح داد: «پس از بازسازی، میدان دیگر یک منطقه ترانزیت بین مکان های جذاب شهر نیست، بلکه یک فضای مستقل و کامل است که مردم عمداً برای گذراندن وقت به آنجا می آیند.

به منظور ایجاد یک "تصویر کل نگر" برای کل میدان، معماران در توسعه تقریباً تمام ،اصر آن، از جمله رنده هایی که تنه درختان را احاطه کرده اند و یک حصار چوبی وجهی که با مدرسه همسایه در ج، هم مرز است، مشارکت داشتند.
نزدیکی رودخانه دنیپرو بسیاری از جزئیات میدان را از جمله شکل نیمکت های چوبی، روکش فلس مانند حمام ها و مجموعه ای از نوارهای روشنایی تغییر رنگ که در سنگفرش مسیرهای اصلی عابر پیاده تعبیه شده است، نشان می دهد.
وقتی در مسیر رودخانه از جایی عبور می کنید، میدان مضامین رودخانه ای زیادی دارد: یک تراس بزرگ مواج، اشکال معماری با لبه های تیز که شبیه قایق هستند، چوب در تزئین سطوح، سنگریزه های سفید و جلوه آب. امواج در نور، "دونتسکا توضیح داد.

دو سال پس از تهاجم روسیه به اوکراین، Dezeen اخیراً از معماران و طراحان این کشور در مورد چگونگی مق، و سازگاری آنها با این درگیری پرسیده است.
در جای دیگر، یک کارخانه فولادی مستهلک شده حفظ شد و به یک پارک فرهنگی در چین تبدیل شد و یک پارک ساحلی که "استفاده مجدد از مواد را جشن می گیرد" در سانفرانسیسکو تکمیل شد.
عکاسی توسط آندری آودینکو مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.
منبع: https://www.dezeen.com/2024/12/30/uspenska-square-ukraine/