طراحی پلان ساختمان اداری باید منطقی و کاربردی باشد و باید یک فضای کافی برای ملاقاتهای خصوصی، دفتر مدیریت، آشپزخانه در سایز مناسب یا غذاخوری بهعلاوه محلی برای نشستن منشی یا یک لابی برای انتظار، اختصاص یابد. ساختمان اداری مدرن سفیراناز “مهسا مجیدی” در طبقه ششم یک ساختمان 24 واحدی، از یک جعبه شیشه ای ساده تشکیل شده که حتی جزئیات ساده curtain wall در نمای آن حل نشده است. در برنامه فیزیکی جدید کل دیوارها و سقف های کاذب تخریب و اسکلت زیبا و بتن ریزی کف طبقه بالا بعد از تخریب کامل مشهود شد.
- نمای ساختمان نیز یکی دیگر از مواردی است که در لحظه اول به چشم همکاران و مشتریان میآید.
- هسته بتنی فعال مرکزی و آب کف و یا گرمای زمین تنها برای تولید درجه حرارت پایین تا 12 درجه سانتیگراد پاسخگو می باشد.
- بدینوسیله دید بهتری از شریان اصلی به ساختمان و بالعکس ایجاد شده است.
- و از طرفی دیگر وظیفه تعدیل تأثیرات محیطی و بوم شناسی را با مصرف انرژی بر عهده دارند.
- در نتیجه این نوع طراحی با ایجاد حریم صد در صدی حتماً به کارتان میآید.
- برای بهینه نمودن فعالیت این سرمایههای انسانی، نیاز به نگرشی همه جانبه وجود دارد که توجه به مقوله طراحی داخلی یکی از جنبههای مهم آن را تشکیل میدهد.
به این صورت که اگر متخصص براتون طراحی انجام داد و باهاش به توافق رسیدن و قرارداد بستین، هزینه طراحی به عنوان تخفیف پروژهتون محسوب شده و رایگان خواهد بود. اما اگر متخصص براتون طراحی انجام داد ولی باهاش به توافق نرسیدین باید هزینه طراحی رو پرداخت کنین. مدت زمان بازسازی میتونه به بسته به حجم و جزئی یا کلی بودن بازسازی در مدت چند روز تا چند ماه انجام بشه. و در نهایت، با چیدمان نهایی و تمیزکاری، بازسازی رو به پایان برسونین. در آشوب و تعدد ناهمگون اطلاعات دیداری در سیمای شهرها، طراح استفاده از تک متریال آجر را (در پوسته بیرونی) برگزیده است و به منظور جلوگیری از اغتشاش نما متریال پوسته دوم تیره در نظر گرفته شده است.
بخصوص در یک دفتر اداری، نور طبیعی می تواند انرژی بیشتری به کارکنان آن محیط ببخشد. چرا که پارتیشن ها ممکن است موجب شوند بخشی از واحد اداری شما از نور طبیعی محروم شود. هرچند در یک ساختمان اداری لزوما تمامی واحدها یک اندازه نیستند و می توان در طراحی پلان ساختمان اداری، واحدهای آن را در سایزهای مختلفی طراحی کرد تا نیازهای کسب و کارهای کوچک و بزرگ را به یک اندازه برطرف کند. اما این مساله نباید موجب شود یکی از واحدهای ساختمان اداری خیلی کوچک بوده یا نیازهای اولیه آن از جمله نور طبیعی یا پنجره کافی و تهویه مناسب برطرف نشود. در معماری ساختمان و بنا با کاربری های مختلف، تجاری، اداری، مسکونی، و…
تناسب لوازم اداری با دفاتر، تحت تاثیر عواملی چون قابلیت تطبیق ، تنظیم، دوام، سازگاری، فضای نگهداری، بهره وری، زیبایی و چگونگی سیم کشی می باشد. سطح زیر بنای لازم در ادارات را تقریباً از ۲ تا ۳ متر مربع به حدود ۱۵ تا ۱۸ مترمربع افزایش می دهند. ما همیشه به موضوع ارائه خدمات به مشتری با بیشترین کیفیت ممکن توجه داریم تا اینکه سطح انتظارات مشتری برآورده شود. شما میتوانید از مشاوره جامع کارشناسان و مهندسین نما دیزاین در قالب مکالمه تلفنی و بازدیدهای حضوری استفاده کنید.
تاثیر شیشه هوشمند الکتروکرومیک بر بر بار سرمایش ساختمانهای اداری در اقلیم گرم و مرطوب، گرم و خشک و سرد، ایران
ساختمان به عنوان یک عنصر واحد شهر تأثیری اجتناب ناپذیر بر محیط شهری آن دارد. در طول فرآیند طراحی، در نظر گرفتن این اثر متقابل برای ایجاد یک رابطه برد-برد بین ساختمان و شهر بسیار مهم است. رویکرد ما به هر یک از پروژه هایمان به نوعی با این معیار مطابقت داشته است. در پروژه کهن سرام، ماموریت ما ایجاد حداقل مزاحمت رسمی برای شهر بود.
قطعا با محیط اداری در ایده های سنتی نمی توانید جریانی مدرن و رو به توسعه را مدیریت کنید. اما مدیریت بازسازی و نوسازی ساختمان اداری یک فعالیت چالش برانگیز است. این بازسازی باید در خلال فعالیتهای عادی شرکت صورت بگیرد و قطعاً هر مرحله از این بازسازی نیاز به اجرای یک برنامه مدون و مدیریت شده دارد.
در پاره ای از موارد کارفرمایان توان پرداخت هزینه های بالا برای طراحی نما را ندارد و یا تمایلی به این موضوع ندارند. یکی از مهمترین نکات در مورد طراحی نمای ساختمان اداری این است که این نما قابلیت شستشو داشته باشد. نمای ساختمان اداری می تواند بیانگر هویت کسب و کار شما و شان آن باشد. یکی از نکاتی که در مورد طراحی نمای ساختمان اداری می توان به آن اشاره کرد، تهویه مناسب ساختمان اداری می باشد. این نوع ساختمان به دلیل تردد زیاد کارفرما باید از تهویه مناسب برخوردار باشد. در نتیجه یکی از نکاتی که در مورد طراحی نما ساختمان باید به آن توجه شود، نصب پنجره در نمای ساختمان های اداری می باشد.
ارزیابی محدوده آسایش حرارتی در اثر تهویه طبیعی در ساختمانهای اداری بوشهر
منظور از یکپارچگی وجود هماهنگی میان اجزای فضای اداری در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان اداری مدرن است. نحوه ی چیدمان عناصر، جنس عناصر، استفاده از رنگها و نورپردازی از جمله مواردی است که میتواند به حفظ این یکپارچگی در محیط ادارت کمک کند. از طراحی پلان ساختمان اداری گرفته تا اجرای آن و شروع کار ساخت و ساز، همیشه نکاتی وجود دارد که باید در هر مرحله به آن ها توجه شود. اصول معماری ساختمان اداری استانداردهایی را معرفی می کند که رعایت آن ها می تواند به کاربردی تر شدن یک ساختمان اداری کمک کند و تا حد زیادی نیاز کارکنان و شرکت های مختلفی که ممکن است در آن مشغول به کار شوند را برطرف کند. سالن ورزش و فضای آزاد برای استراحت کارمندان یکی از اصول معماری ساختمان اداری، توجه به نیازهای کارمندان است. اغلب شرکت های بزرگ فضایی را خارج از محیط کاری برای استراحت کارمندانشان در نظر می گیرند، این می تواند یک کافه در حیاط باشد یا یک روف گاردن با نمایی از شهر.
طراحی ساختمان اداری ولیعصر در تهران
لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. طرح بازسازی ساختمان ارائه شده در سازین متناسب با بودجه شما خواهد بود. اما باید بدانید که مالک آن ساختمان اداری به زودی باید مبلغ زیادی را بابت جریمه به شهرداری بپردازد.
البته بازسازی ساختمان اداری تنها در صورتی به واسطه خود مالک قابل انجام است که ساده و کم اهمیت باشد. معمولا ایجاد یک سری تغییرات جزئی به منظور تغییر دکوراسیون داخلی، به واسطه خود مالک بدون مانع قابل اجرا است. اگر شما هم به عنوان مالک و سازنده یک ساختمان اداری به دنبال ضوابط طراحی نماساختمان اداری، قیمت اجرای نمای ساختمان اداری، متریال مناسب نمای ساختمان اداری و… هستید پیشنهاد میکنیم که تا انتهای صفحه با ما همراه باشید. یا اینکه میدونین انجام یک سری تغییرات ساده یا اساسی، میتونه چه اثری در فضای محیط کار و روحیه کارمندان به وجود بیاره؟ در این مطلب، از بازسازی ساختمانهای اداری حرف میزنیم. به اهداف مختلف اون اشاره میکنیم و سعی میکنیم شما رو در رسیدن به نکاتی مطلوب از انواع این پروژهها همراهی کنیم.