طراح استفان بورکز در یک نمایشگاه گذشته نگر در آتلانتا، جورجیا، از پنج نمونه اولیه قفل، از جمله تریبون برای دستگاه های دیجیتال و صفحه نمایشی که حریم خصوصی را ترویج می کند، رونمایی کرده است.
توسعه یافته توسط بورکز در اوج همهگیری ویروس کرونا، پروژه پناهگاه در مکان مجموعهای از طرحها است که راههای جدیدی برای تعامل با خانه در زمانهای بحرانهای جه، را بررسی میکند.

این طرح ها در میان 50 اثری هستند که در نمایشگاه بزرگی از آثار طراح، که پناهگاه در مکان نیز نامیده می شود، در موزه هنر عالی آتلانتا به نمایش گذاشته شده است.
بورکز آنها را به ،وان “آزمایش های خنده دار در انطباق با تغییرات روزمره که این شیوه جدید زندگی بر ما ایجاد می کند” توصیف می کند.

این طراح ،ن بروکلین گفت: «پروژه Shelter In Place بیان مستقیم زندگی ما در دوران قرنطینه است.
او به Dezeen گفت: «از چارچوب طراحی رادیکال برای زیر سوال بردن شیوه های سنتی زندگی استفاده می کند.
اولین نمونه اولیه ساخته شده توسط بورکز Spirit House بود، خانه ای مینیاتوری که فضایی را برای نمایش ع، ها و اشیاء به ،وان یادبودی برای عزیزان از دست رفته ارائه می دهد.

تشریفات نیز یکی از ،اصر کلیدی The Ancestors است که به شکل یک شخصیت انتزاعی در می آید.
این طراح آفریقایی-آمریکایی برای ارائه حس تعلق ایجاد شده است و به آیین آفریقایی-دیاسپوریک نگهداری مجسمه نمادین در خانه اشاره دارد.
بورکز میگوید: «این مفهوم به این موضوع اشاره دارد که چگونه این اشیاء با منشأ اغلب ناشناخته برای مردمی که نمیتوانند اجداد خود را ردیابی کنند، اما بدون شک احساس میکنند که از نظر م،وی با تاریخها و شیوههای زندگی آفریقایی پیش از استعمار مرتبط هستند، م،ای بیاندازهای دارند.

صندلی خصوصی صفحهای است که جدایی از افراد و فعالیتهایی را که در اطراف آن انجام میشود – برای خواندن، گرفتن تماسهای خصوصی، مدیتیشن یا تنها بودن، فراهم میکند.
پشتیب، ها پایه هایی را برای دستگاه های دیجیتال در ارتفاعات نشسته و ایستاده ارائه می دهند، در حالی که تلویزیون بافته شده یک قاب قابل تنظیم برای یک صفحه تلویزیون بزرگ ارائه می دهد.

بورکز گفت: «ما میپرسیدیم که آیا راه دیگری برای درگیر شدن با این جعبه سیاه وجود دارد، تا آن را زنده کنیم و شیوههای مصرفی ما را به همان شیوهای که برگه «اخیراً تماشا شده» در نتفلی، یا یوتیوب نشاندهنده ترجیحات دیجیتالی ما است، منع، کند.
نمایشگاه High Museum به بررسی 10 سال کار بورکز می پردازد که با نام مستعار Readymade Projects قبل از تغییر نام استودیوی خود Stephen Burks Man Made فعالیت می کرد.
پروژه Shelter in Place که در پاسخ به بحثهای بین بورکز و مونیکا اوبنیسکی متصدی این بیماری در طول همهگیری ایجاد شد، در مرکز توجه قرار میگیرد.

دیگر جنبه های قابل توجه این گذشته نگر عبارتند از Broom Thing، یک “شیء محیطی” لمسی که از 26 جارو ساخته شده است، فانوس های شخصیت The Others و صندلی های بافته شده Dala.
آثار جمعآوریشده علاقه مداوم بورکز را به ،یب طراحی صنعتی با شیوههای صنایع دستی، بهویژه آنهایی که مختص فرهنگها و مناطق خاص هستند، نشان میدهد.

او امیدوار است نشان دهد که چگونه صنایع دستی می تواند در “زمینه های صنعتی و حتی دیجیتال” نقش داشته باشد.
طراح گفت: “هدف کار ما گسترش سنت های صنایع دستی به آینده با پرسیدن چنین سوالات چالش برانگیزی از صنعت و جامعه در کل است.”

وی افزود: «بحرانهای جه، که ما در آن قرار گرفتیم تأثیری ماندگار بر نحوه نگرش ما به طراحی و نقش آن در جامعه داشته است».
“ما به دنبال م،ا وارد عصر طراحی شده ایم. اکنون روشن است که همه ما نقشی در مسئولیت اجتماعی و زیست محیطی طراحی داریم.”
Stephen Burks: Shelter in Place از 16 سپتامبر 2022 تا 5 مارس 2023 در موزه هنر عالی در آتلانتا به نمایش گذاشته می شود. برای رویدادهای معماری و طراحی بیشتر در سراسر جهان به راهنمای رویدادهای Dezeen مراجعه کنید.
منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/22/shelter-in-place-prototypes-stephen-burks-high-museum/