بارنابی مغازه شکلات فروشی لندن را با فضای داخلی «مخصوصاً بریتانیایی» افتتاح کرد
انتشار: دی 06، 1403
بروزرسانی: 26 خرداد 1404

بارنابی مغازه شکلات فروشی لندن را با فضای داخلی «مخصوصاً بریتانیایی» افتتاح کرد


پوشش های چوبی و کاشی های براق کف، حس نوستالژیکی را به این شکلات فروشی در کاونت گاردن لندن می بخشد، جایی که کار طراحی Morrisstudio و شرکت معماری Built Works برای فراخو، عصر طلایی شیرینی پزی طراحی کرده اند.

بارنابی شکلات های لذیذ را با الهام از موارد دلخواه دوران کودکی تولید می کند و هدف فروشگاه در خیابان مارتینز لین نشان دادن پیچیدگی و جذابیت همیشگی محصولات است.

نمای بیرونی فروشگاه بارنابی توسط Morrisstudio و Built Works
Morrisstudio و Built Works یک مغازه شکلات فروشی را در Covent Garden تکمیل ،د

موسس بارنی گاف نزدیک شد تام موریساستودیو به کار بر روی فضای داخلی و جهت خلاق برای نام تجاری جدید، با آثار ساخته شده ارائه خدمات معماری و ایروینگ و شرکت کار بر روی هویت برند

موریس که پس از کار به ،وان ویراستار طراحی در مجله Monocle و آژانس برندسازی Winkcreative، استودیوی خود را راه اندازی کرد، گفت: «ما سعی کردیم چیزی نسبتاً جدی اما جذاب خلق کنیم.

پیشخوان فروشگاه بارنابی در لندن
طراحی داخلی از معماری هنر و صنایع دستی الهام گرفته است

او افزود: "بسیاری از برندهای فعلی شیرینی پزی Gen Z را هدف قرار داده اند - رنگ ها، رنگ ها و چیزهای براق". ما می خواستیم به جمعیت کمی مسن تر - ،ی که نوستالژی یک تخته شکلات معمولی برای او طنین انداز می شود - جذب کنیم تا یک پایگاه مصرف کننده بادوام تر ایجاد کنیم.»

طراحی داخلی به ساختمان های Arts and Crafts و دهکده مدل ادواردی Bournville اشاره دارد که در اوا، قرن بیستم برای اسکان کارگران کارخانه شکلات Cadbury ساخته شد.

کف کاشی و پیشخوان داخلی مغازه شکلات فروشی Morrisstudio و Built Works
چراغ های آویز به یک برج ساعت مسی اشاره دارد

موریس توضیح داد: «بورنویل یادگاری باورن،ی از معماری کاربردی، هوشمندانه هنر و صنایع دستی است.

"در حالی که ما هرگز نمی خواستیم آن را ،بانده کنیم یا چیزی بسازیم که بیش از حد مضمون باشد، این یک ابزار تحقیقاتی عالی برای کمک به طراحی ما بود و به ما چند کد طراحی برای کار با آنها می داد."

پالت رنگ کاشی های مورد استفاده در کف مغازه با پوسترهای قدیمی دهه 1930 که بورنویل را به ،وان مک، برای زندگی تبلیغ می ،د، نشان داده می شد، در حالی که چراغ های آویز بالای پیشخوان به برج ساعت مسی در وسط شهر اشاره می ،د.

پیشخوان فروشگاه بارنابی
رنگ کاشی های کف از پوسترهای قدیمی ترسیم شده است

موریس به Dezeen گفت که ارجاعات Bournville به یک طرح کلی که ریشه در سنت بریت،ا دارد کمک می کند تا بارنابی را از سایر مارک های موجود در بازار متمایز کند.

او پیشنهاد کرد: «اگرچه اکنون به یک کلمه ،یف تبدیل شده است، اما ما می خواستیم که به طرز عجیبی «بریت،ایی» به نظر برسد.

او پیشنهاد کرد: "صنعت شکلات کاملاً دوتایی است - یا به شیوه ای رنگارنگ و بازیگوش کیچ آمریکایی یا به روشی سوئیسی هوشیارتر و لو،." "پیمودن مسیر بریت،ا کمی طبیعی تر به نظر می رسید."

سطوح مغازه شکلات فروشی Morrisstudio و Built Works
این فروشگاه دارای روکش بلوط رنگ آمیزی شده و کفپوش کاشی است

این مغازه دارای نازک کاری و نمای بازسازی شده است که توسط استودیوی لندنی Built Works ساخته شده است که شامل حذف جلوی مغازه موجود و بازسازی آن به طور کامل از چوب جامد است.

نمای بازسازی شده دارای اتصالات عاج و تنه است که حس سنتی را تقویت می کند و همچنین یک پنجره اوریل دارای پیشخو، است که ظاهر یک شیرینی فروشی ک،یک را تداعی می کند.

موریس پس از دیدن سونای جنگلی که این شرکت در شرق سا، با استفاده از روش های ساخت وساز مشابه تکمیل کرد، Built Works را وارد پروژه کرد.

روکش بلوط رنگ آمیزی که برای فضای داخلی مغازه استفاده می شود، توسط نازک کاری ژاپنی و همچنین پانل های ادواردیایی مشخص شده است. هدف انتخاب متریال آوردن حس گرما و جزئیات تاریخی به فضا است.

کفپوش نیز فرآیند ساخت شکلات را تداعی می کند، با کاشی های دست ساز استودیو سرامیک اشیاء مش، برای تداعی تصویر میله های بارنابی که برای لعاب زدن به صف شده اند.

ماشین آلات ساخت شکلات در فروشگاه بارنابی
ماشین آلات روکش ، تخته های شکلات برای مشتریان قابل مشاهده است

این فروشگاه جمع و جور 33 متر مربعی دارای فضای ذخیره سازی فراوان در کنار ماشین آلات تزئین میله های شکلات است که برای مشتری قابل مشاهده است و یک ،صر اجرایی را به فضا می آورد.

فضای داخلی بخشی از یک پروژه است که شامل استراتژی برند، نامگذاری و طراحی مفهومی است. Morrisstudio بر همه جنبه ها نظارت داشت و تیمی از متخصصان را مأمور توسعه ،اصر مختلف کرد.

این هویت توسط متخصصان برندسازی غذا و نوشیدنی، ایروینگ و کو، که از برندهای شیرینی پزی ویکتوریایی و تابلوهای سنتی و همچنین تایپوگرافی آمریکاییانا پس از جنگ الهام گرفته بودند، رهبری شد.

طلسم تمساح شکلات فروشی بارنابی
تیمبا اسمیتز تمساح را طراحی کرد که به ،وان طلسم بارنابی عمل می کند

لوگوتایپ توسط خوشنویس ساخته شده است پیتر هوریج و تصویرگر مستقر در ملبورن سطل اسمیتز طلسم برند کروکودیل خود را تحت تأثیر شخصیت های آشنا مانند تونی ببر اثر فراستد فل، و طلسم های ژاپنی یوریچارا به بارنابی ارائه کرد.

فروشگاه کاونت گاردن اولین فضای ،ده فروشی بارنابی است که در حال حاضر سایت های بیشتری در لندن و پاریس در حال توسعه است. به گفته موریس، این فروشگاه ها دارای جزئیات مشخصی مانند پوشش های چوبی، کف های کاشی کاری شده و یک پالت رنگی منسجم هستند.

شیرینی فروشی های دیگری که در دزین به نمایش گذاشته شده اند عبارتند از کافه و شیرینی فروشی در فوناماچی که "توسعه پارک" است و شیرینی فروشی با حیاط در میباشی.

عکاسی توسط اولی تاملینسون.



منبع: https://www.dezeen.com/2024/12/26/morrisstudio-built-works-barnaby-s،p-london/